◄ انحراف طرح نوسازی با بلاتکلیفی در ارائه گواهی اسقاط ناوگان فرسوده
چرا وارد کنندگان ناوگان کارکرده به بخشنامه ها و قوانین موجود در طرح نوسازی ناوگان تمکین نمی کنند؟
آیا در زمینه طرح های بزرگی همچون نوسازی ناوگان که سال هاست نقل محافل نهادهای دولتی و تشکلات صنفی بوده و با تمام دستگاه های دولتی اعم از وزارت راه و شهرسازی، صمت، اقتصاد، محیط زیست، بازرگانی و..... سر و کار دارد، نباید برای اجرا و صدور دستور العمل ها و نظارت بر آن کارشناسی شده تر عمل کرد!؟
به گزارش تین نیوز، این پرسش را یکی از فعالان بخش حمل و نقل کالا در رسانه های اجتماعی بیان کرد و افزود: آیا اکنون پس از گذشت سال ها از اجرای طرح نوسازی و چند دوره تغییر مسیر قوانین اجرایی نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و معطل ماندن طرح و متضرر شدن جامعه و نظام اسلامی با موقعیت کنونی، نیاز به برخورد قضایی با متخلفان و قانون گریزان و شفاف سازی نیست؟
این راننده کامیون گفت: چرا وارد کنندگان ناوگان کارکرده به بخشنامه ها و قوانین موجود در طرح نوسازی ناوگان تمکین نمی کنند؟
بیشتر بخوانید:
هشدار نسبت به حضور افراد سودجو در طرح نوسازی کامیون ها/ فرسوده سواران مراقب باشند
وی ادامه داد: مگر جز این است که در ابلاغ و اجرای طرح از جانب هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی، دستگاه های ذی ربط مکلف به شفاف سازی و اجرای درست طرح شده و باید نحوه اجرا و مراحل طرح نوسازی را شفاف به وارد کنندگان و متقاضیان تفهیم کنند؟
او عنوان کرد: مگر جز این است که وارد کنندگان ناوگان در طرح نوسازی باید تاییدیه و صلاحیت سازمان راهداری را کسب کرده باشند، تا به قوانین بالادستی همچون مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران و امور مالیاتی تمکین کنند!؟
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای با بیان این که به نظر می رسد در شفاف سازی طرح و تایید شرکت های وارد کننده ناوگان زیر 3 سال کارکرد اروپایی ضعیف عمل شده است، گفت: در این زمینه با عدم تمکین وارد کنندگان ناوگان به قوانین و بخشنامه های مجلس شورای اسلامی مواجه هستیم!
وی افزود: طرح نوسازی ناوگان با اسقاط ناوگان فرسوده طبق ضوابط و شرایط مقدور است و بلاتکلیفی در ارائه گواهی اسقاط، نشان از انحراف طرح و عدم شفاف سازی در واردات و تاییدیه های شرکت های وارد کننده خواهد بود!