◄ ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران؛ به نام جلوگیری از قاچاق به کام همسایگان
انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بینالمللی ایران مراتب اعتراض شدید خود را به مصوبه هیئت دولت مبنی بر ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران اعلام کرده و درخواست تجدید نظر دارد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بینالمللی ایران در مورد مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران تا پایان سال ۹۹، گفت: این انجمن مراتب اعتراض شدید خود را به مصوبه مذکور اعلام کرده و درخواست تجدید نظر دارد.
به گزارش تین نیوز، جواد سمساریلر این مطلب را در جمع اعضای باشگاه متخصصان تین نیوز بیان کرد و افزود: هدف از ابلاغ این مصوبه ظاهراً جلوگیری از قاچاق سوخت اما نتیجه آن فروپاشی ترانزیت است.
وی اظهار کرد: پس از فروپاشی شوروی سابق مقدمات موهبت و موقعیتی استثنائی بهنام «ترانزیت کالا» از طریق ایران فراهم شد.
وی افزود: اما، گویی «ابر و باد و مه و خورشید» را در راه ایجاد مانع بر سر روانسازی بهکار گرفتهایم.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بینالمللی ایران با بیان اینکه این اقدام نتیجهای جز سود رساندن به همسایگان ندارد، عنوان کرد: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
سمساریلر گفت: با این مصوبه کل درآمد ترانریت سوخت و بهطور کلی «ترانزیت» به حلقوم همسایگان سرازیر میشود و دیگر هیچ.
به گزارش تین نیوز، او افزود: بهویژه اینکه مصوبه عطف به ماسبق نیز شده است و اینک ترانزیت کننده ایرانی با کلی سرمایه خرید و اجاره مخازن سوخت و اجاره کامیون و قسط و... بهحال خود رها شده به امید اینکه سوخت تولید داخل عرضه شود.
این مقام صنفی عنوان کرد: آیا مشاوران معاون اول رئیس جمهوری(که این مصوبه را ابلاغ کرده است)، از تعداد رانندگان کامیونهای شاغل و کامیونهای «سوختبر» دارای اقساط لیزینگی و هزینه توقف کامیون در پارکینگها و اجاره مخازن سوخت اطلاع دارند؟ آیا سود و زیان مصوبه اخیر به دقت محاسبه شده است؟ آیا با توقف ترانزیت سوخت از طریق ایران، عملیات ترانزیت متوقف میشود یا اینکه تغییر مسیر خواهد داد؟
وی تاکید کرد: انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بینالمللی ایران با بیش از نیم قرن سابقه ساماندهی به امر حمل و نقل، با در نظر گرفتن جمیع جهات، مراتب اعتراض شدید خود را به مصوبه مذکور اعلام و درخواست تجدید نظر دارد.