بازدید سایت : ۱۰۴۴۶۱
| کد خبر ۲۹۵۷۴۳
کپی شد

اورهال و بهسازی خط ۵ متروی تهران/ نیاز شبکه مترویی تهران به ۱۴۰۰ واگن

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران از اورهال و بهسازی خط ۵ مترو در سال جاری خبر داد.

اورهال و بهسازی خط ۵ متروی تهران/ نیاز شبکه مترویی تهران به ۱۴۰۰ واگن
تین نیوز |

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران از اورهال و بهسازی خط ۵ مترو در سال جاری خبر داد.

آغاز تولید رام چهارم قطار ملی

بودجه ۳ همتی برای اورهال و خرید قطعات مترو

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  محمدنژاد در بازدید امروز رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از کارخانه واگن سازی با بیان اینکه سال گذشته چالش ها و مشکلاتی در حوزه اورهال داشتیم ، گفت: بخشی به حوزه بودجه ای مربوط بود چرا که پرداخت به آخرسال موکول شد و عمدتا به صورت برات کارت بود که موجب شد  از برنامه اورهال مخصوصا در حوزه قطارهای دی سی عقب بمانیم.

وی با بیان اینکه تأمین قطعات قطارهای دی سی که سیستم قدیمی دارند، سخت است. به همین دلیل از برنامه تعمیرات عقب افتادیم افزود: در بودجه سال جاری با مساعدت شورای شهر، امسال در ۹ ماهه باید کل بودجه را دریافت کنیم و اگر این مهم محقق شود قراردادهای ما تا آخرسال به بار می نشیند و حاصل قرارداد در سال جاری قابل مشاهده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به برنامه اورهال قطارها با تاکید بر اینکه برنامه توسعه ای و مهندسی داریم که ارتقا  ۴۲ رام دی سی را در دستور کار قرار دهیم تا عملکردشان معادل ۱۴ دستگاه قطار ای سی بود، گفت: با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و واگن سازی این مهم به ثمر می نشیند و در نظر داریم با ارتقا سیستم تراکشن، این قطارها را به دی سی پلاس برسانیم تا راندمان آنها حدود ۳۰ درصد افزایش یابد که نمونه اول تا پایان شهریورماه سال جاری تکمیل می شود که با انجام این مهم دیگر درگیر تامین قطعات قدیمی و... نخواهیم بود.

وی در مورد سرانجام اورهال خطوط بالاستی ادامه داد: ادامه اورهال خط یک مترو در محدوده ایستگاه علی آباد به سمت شمال با مجوزهای اخذ شده در تعطیلات شبانه از ۱۱ شب تا ۴ صبح قابلیت کار داریم و به مرور اورهال خط،۱ و ۵ که نیاز به اورهال مبرم دارند را در سال جاری انجام می دهیم.

محمدنژاد با اشاره به کمبود ناوگان با توجه به افزایش تعداد ایستگاه ها گفت: در دوره جدید مدیریت شهری ایستگاه های زیادی افتتاح شد و ۵۰ کیلومتر به مسیر اضافه شد که لازم است که افزایش ناوگان داشته باشیم که می بینید مدیریت شهری در قالب چندین قرارداد مختلف در حال پیگیری تأمین ناوگان است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر به صورت میانگین به غیر از خطوط، حومه، سرفاصله حرمت قطارها پنج دقیقه است که با افزایش واگن این هدوی به شرط تامین واگن به دو دقیقه هم می رسد، گفت: بر اساس قول ها، امسال سال افزایش ناوگان خواهد بود و باید بگویم که برای رسیدن به هدوی دو دقیقه در گام اول حدود ۱۴۰۰ واگن نیازمندیم که در توسعه واگنی در سال جاری بخشی از آنها تأمین می شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران در مورد مشکل خط ۵ متروی تهران گفت: خط ۵ قدیمی ترین خط مترویی تهران است و از قضا خط بالاستی است که در معرض تغییرات آب وهوا و... قرار دارد که آسیب پذیری بیشتری دارد و همچنین برق شبکه بالاسری است و چالش هایی ایجاد می کند و با اینکه در سال های اخیر قطعاتی از کیلومتراژ مورد بازسازی قرار گرفته؛ اما به صورت کلی بازسازی نشده که امسال نوسازی کل خط اعم از شبکه برق بالاسری و زیرسازی را در دستور کار قرار دادیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.