◄ راههای غیراستاندارد؛ خطری برای ایمنی بهرهبرداران راهها + تصاویر
سالیان متمادی از بهرهبرداری برخی راهها میگذرد و جادههای مورد نظر، بدون تامین اسکلت اصلی و ساختار استاندارد بینالمللی راه زیر بار ترافیک هستند.
یک کارشناس حملونقل بر لزوم استانداردسازی برخی از راههای موجود کشور تاکید کرد و گفت: در بازدید از برخی راههای کشور مشاهده میشود شاکله اصلی راهها اجرا نشده است.
به گزارش تین نیوز، رضا مرادی به این شبکه خبری گفت: شاکله اصلی راهها شامل عرض سوارهرو، شانهها، ابنیهها و... است که به دلیل برخی ملاحظات در زمان ساخت اینگونه راهها، اجرا نشده است.
وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که سالیان متمادی از بهرهبرداری برخی راهها میگذرد و جادههای مورد نظر، بدون تامین اسکلت اصلی و ساختار استاندارد بینالمللی راه زیر بار ترافیک هستند.
او گفت: با توجه به افزایش کاربران جادهای در این راهها، فقدان اسکلت اصلی راه، عدم ایمنی بهرهبرداران و به تبع آن سوانح و حوادث جادهای را موجب شده است.
این کارشناس افزود: عدم تکمیل اسکلت اینگونه راهها با توجه به اختلاف ارتفاع بیش از یک متر سطح سوارهرو با حاشیه راهها، بهویژه در بحث توقف خودروها و یا خرابی آنها، نمونههای بارز ایمن نبودن در سطح سوارهرو راههای مذکور به خصوص در شبها است.
مرادی تاکید کرد: نمونه بارز این مطلب تصاویر ذیل از جاده موجود بردخون _دیر بهطول 50کیلومتر در استان بوشهر است که فاقد حتی چند سانتی متر شانه خاکی میباشد.