سامانه سپاس جهت مدیریت و کنترل تردد ناوگان و صورت وضعیت های ناوگان مسافری اجرایی می شود
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از طراحی و راه اندازی سامانه پایش آنلاین سفر (سپاس) از سوی این سازمان به منظور رفع محدودیت های سامانه های پیشین و ارتقاء خدمات رسانی به هموطنان در استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری بین شهری کشور خبر داد.

داریوش باقر جوا از راه اندازی سامانه پایش آنلاین سفر (سپاس) در بخش حمل ونقل عمومی مسافری بین شهری کشور خبرداد و گفت: دیدگاه ها و نقطه نظرات انجمن های صنفی و شرکت های حمل ونقل مسافری و همچنین فناوری نوین و هوش مصنوعی در به روزرسانی، بهره برداری مطلوب و عملیاتی شدن سامانه سپاس مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، باقرجوان نظارت براجرای قوانین، مدیریت و کنترل تردد ناوگان و صورت وضعیت های ناوگان مسافری، اجرای مکانیزه فرآیندها و حذف خطاهای انسانی، فراهم سازی امکان رصد موقعیت ناوگان در طول سفر و همچنین وجود دستیار هوشمند به منظور پاسخگویی به سوالات ذینفعان را بخش هایی از قابلیت ها و امکانات این سامانه برشمرد.
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر از انجمن های صنفی و شرکت های حمل ونقل مسافربری، مالکان و رانندگان ناوگان، مسافران و بازارگاه های فروش بلیت به عنوان ذینفعان اصلی استفاده از سامانه سپاس یاد و تاکید کرد: امکان دسترسی به اطلاعات ثبت شده این سامانه و سایر سامانه های مرتبط با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای کاربران فراهم شده است.