بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

فرهنگ‌سازی موجب کاهش سوانح رانندگی می‌شود

اتوجه به هزینه بالای نصب و نگهداری سیستم های نظارتی هوشمند از جمله دوربین های ثبت تخلفات و هزینه دوچندان تعمیر آنها درپی تخریب توسط برخی افراد و همچنین تخلیه زباله در حاشیه راه‌ها و ورودی شهرهای استان به ویژه ورودی جنوبی خرم آباد، ضرورت دارد این موضوعات در اولین جلسه شورای تامین استان مطرح و ضمن اجرای اقدامات کنترلی و بازدارنده، برخورد قاطعانه و جدی با عاملان تخریب و تخلفات فوق در دستور کار قرار گیرد.

فرهنگ‌سازی موجب کاهش سوانح رانندگی می‌شود
تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا رضا طلایی در هفتمین جلسه کارگروه مدیریت ایمنی حمل و نقل و کاهش سوانح رانندگی استان اظهار داشت: برخورد با تخلفات اضافه تناژ ناوگان کالا به ویژه معادن شن، ماسه و سنگ باید بطور جدی در دستور کار پلیس و سایر دستگاه های ناظر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به حجم خسارات سیل خصوصا در زیرساخت های راه‌ها، سال ها زمان لازم است تا به شرایط باثباتی از نظر ایمنی راههای استان برسیم و می طلبد که این نقیصه با تلاش و همت همه دستگاههای متولی پوشش داده شود.

وی گفت: باتوجه به هزینه بالای نصب و نگهداری سیستم های نظارتی هوشمند از جمله دوربین های ثبت تخلفات و هزینه دوچندان تعمیر آنها درپی تخریب توسط برخی افراد و همچنین تخلیه زباله در حاشیه راه‌ها و ورودی شهرهای استان به ویژه ورودی جنوبی خرم آباد، ضرورت دارد این موضوعات در اولین جلسه شورای تامین استان مطرح و ضمن اجرای اقدامات کنترلی و بازدارنده، برخورد قاطعانه و جدی با عاملان تخریب و تخلفات فوق در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در ادامه گفت: تخریب و سرقت علائم منصوبه درمحورها صدمات جبران ناپذیری به تلاش های شبانه روزی دستگاههای متولی ارتقاء ایمنی وارد می‌کند.

عباس شرفی اظهار داشت: تخلیه زباله ها زیبنده ورودی های مرکز استان نیست، علیرغم اینکه عوامل راهداری به صورت مستمر اقدام‌ به جمع آوری زباله ها در حاشیه راهها و ورودی شهرهای استان به ویژه ورودی جنوبی خرم آباد می نمایند متاسفانه همچنان شاهد تخلیه زباله ها در این مناطق هستیم که همکاری دهیاری ها، بخشداری ها و شهرداری ها را می طلبد.

وی از اهتمام راهداری لرستان در امر زیباسازی منظر و مبلمان جاده ای بخصوص ورودی شهرها تا قبل از نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت‌: با توجه به کاهش ۴۱درصدی تلفات ناشی از تصادفات در استان، با تعامل بیشتر دستگاه های عضو کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل، فعال شدن کمیته های زیرمجموعه کمیسیون، به روزرسانی اعلام آمار از سوی پزشکی قانونی و تحلیل و برنامه ریزی می توان به کاهش بیشتر سوانح و بهبود شاخص های ایمنی در استان امیدوار بود.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در راستای ایمن سازی و حذف نقاط پرتصادف ورودی شهرهای استان انجام شده و یا در حال اجرا است که اتمام روشنایی ورودی کوهدشت، روشنایی نقاط کور نورآباد و خرم آباد، ساماندهی تقاطع های پادگان مهندسی و گوشه محسن بن علی بروجرد و تقاطع های محور خرم آباد_ بروجرد می‌باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.