◄ طرح کلید به کلید؛ ناموفق ترین طرح وزارت راه و شهرسازی
در دوره اخیر وزارت راه و شهرسازی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای (طرح کلید به کلید) اقدامی قابل توجهی تاکنون صورت نگرفته است.
یک راننده کامیون در نقد عملکرد وزارت راه و شهرسازی در آستانه پایان دولت دوازدهم گفت: در دوره اخیر وزارت راه و شهرسازی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای (طرح کلید به کلید) اقدامی قابل توجهی تاکنون صورت نگرفته است.
به گزارش تین نیوز، این راننده کامیون دار در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در خصوص واردات کامیون های سه سال کارکرده نیز با وجود وعده های ارایه شده، کار صرفا نمایشی بوده و فقط درگیر کردن سرمایه های میلیاردی مالکان را به همراه داشته است.
بیشتر بخوانید:
تشدید فرسودگی ناوگان باری با توقف طرح «کلید به کلید»
پروژه «کلید به کلید» برای نوسازی ناوگان فرسوده آغاز شد
کلیات طرح کلید به کلید
متقاضیان نوسازی ناوگان، فرسوده سوار شدند/ کلید به کلید به کجا رسید؟
اجرای ابرپروژه کلید به کلید؛ بهترین راهکار نوسازی ناوگان فرسوده
یک روایت از عملکرد سایپادیزل در طرح نوسازی ناوگان باری
زیان رانندگان از توقف طرح «کلید به کلید»
نوسازی ناوگان فرسوده جادهای؛ طرحی که قفل شد
چگونگی نوسازی ناوگان جادهای
استمداد ثبتنامکنندگان خودرو «سایپادیزل» از رهبر انقلاب + فیلم
وی با بیان این این که وضعیت جاده های کشور نیز نسبت به دوره قبلی از لحاظ روکش آسفالت بدتر شده است، بیان کرد: ضمن اینکه در سال های اخیر از لحاظ راهسازی (احداث اتوبان، ۲ بانده کردن راه های دو طرفه و... ) شاهد تغییرات چندانی نبودیم.
این راننده کامیون دار خاطرنشان کرد: این درحالی است که ۴ درصد عوارض جابجایی که از بارنامه ها کسر میشود و اصولاً باید به بهسازی و نگهداری جاده ها تخصیص یابد، مبلغ کمی نیست و با درآمد آن می توان اتوبانهای استاندارد ساخت و یا حداقل جاده های ۲ طرفه را دو بانده کرد.
وی عنوان کرد: در بخش مطالبات رانندگان کامیون با وجود گذشت بیش از سه سال از اعتصاب خرداد سال 97 رانندگان، بالاخص موضوع تن کیلومتر نیز وزارت راه و شهرسازی به شدت در عملکرد ضعیف بوده است.
این راننده کامیون به وجود تعداد زیادی شرکت حمل و نقل صوری در بخش حمل و نقل کالای کشور اشاره کرد و گفت: در طی دوره آقای اسلامی نه تنها راهکاری برای جمع کردن شرکت های صوری ارائه نشد بلکه ازدیاد قارچ گونه این شرکت ها همچنان ادامه دارد.
به گفته وی این دوره حتی در زمینه اجرای مصوبات و بخشنامه های دولتی و برخورد با تخلفات نیز منفعل ترین دوره بوده است.
سه سال ازوعده ها رفته وهیچ کاری نشده سختی کارکه درست نشده هیچ سنوات 72تا80هم بجای هشت سال سه چهارسال است