بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

◄ ظرفیت تناژ مجاز کامیون و تریلی برای حمل بار اعلام شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در نامه ای به مدیران عامل کلیه شرکت های سیمان و معادن و کاخانجات شن و ماسه و آسفالت این استان، بر لزوم رعایت مقررات حمل و نقل بار در راه ها تاکید کرد.

ظرفیت تناژ مجاز کامیون و تریلی برای حمل بار اعلام شد
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در نامه ای به مدیران عامل کلیه شرکت های سیمان و معادن و کاخانجات شن و ماسه و آسفالت این استان، بر لزوم رعایت مقررات حمل و نقل بار در راه ها تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه مهدی خضری آمده است: با توجه به لزوم حفظ و صیانت از شبکه راه ها، ابنیه فنی و تاسیسات مربوطه  و الزام تمام بهره برداران و کاربران راه به رعایت مقررات حمل بار، بدین وسیله به اطلاع می رساند حداکثر وزن کل مجاز برای کامیون 2 محور 6 چرخ 20 تن، کامیون 3 محور 10 چرخ 28 تن و کامیون 5 محور 18 چرخ 44 تن است.

بیشتر بخوانید:

در ادامه این نامه عنوان شده است: بر این اساس رعایت وزن کل مجاز (بار با وسیله نقلیه)بر اساس اوزان مقرر، مورد تاکید قرار می گیرد. بدیهی است در صورت عدم رعایت کنترل بارگیری و تجاوز بار کل از حد مجاز ، ضمن دریافت جریمه خسارت وارده به جسم راه از طرف حامل، کارخانه ها و معادن دارای تخلف از طریق دستگاه های متولی مورد پیگیری قانونی خواهند گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمود کیاست فر پاسخ

    خدا بیامرزد پدر و مادر آدم دیوانه
    خدا به این مسعولین عقل عنایت بفرمایید

  • محمد پاسخ

    سلام.کلام صادقانه فقط اداره راه میگه در مورد تناژ کامیون ...
    ببین پلیس راه میگه کارت کشنده تک محور با کارت ۴۴تن با گاری ۳ محور لاستیک پهن ،پلیس راه میگه شما باید ۴۲ تن بزنی چون تعداد لاستیک ها کم است یعنی پلیس راه دیدش را از روی کارت برمیدارد و به تعداد محور و تعداد لاستیک کامیون توجه میکنه بدانید کامیون ۵ محور است با ۱۲ چرخ ...!!!
    در مورد دیگر کامیون کشنده ده چرخ با گاری دو محور با جمع لاستیک ۱۸ چرخ با کارت ۴۰تن پلیس راه میگه شما نسبت به کارت بایستی ۴۰ تن بزنی ! در این مورد پلیس را دیدگاهش را از روی تعداد محور و لاستیک برمیداره و میگه کارت شما ۴۰ تن است چرا تا ۴۴ تن تردد می‌کنی ...
    آخر پلیس راه عزیز ما چه کنیم اگر به کارت ۴۴ است چرا میگی باید ۴۲ بزنی چون تعداد لاستیک کمه ...اگر به تعداد لاستیک و محور است ۴۴ تن تردد میشه پلیس راه میگی نه شما نسبت به کارت ۴۰ تن باید بزنی ....پلیس راه لطف کن مثل اداره، راه تکلیف خودتو معلوم کن

  • محسن متقین پاسخ

    با سلام
    بعد از استان کرمانشاه چشممان به راهداری اصفهان هم روشن

    ظاهراً این رسم است که ادارات کل راهداری درهمه استان ها قهرمانانه دست به انتشار بخشنامه های خلاف مقررات بزنند و کسی هم نباشد از آنها بازخواست کند .
    آیا سازمان راهداری دراستانها این صلاحیت را دارد که بگوید حداکثر وزن مجاز برای کامیون کشنده پنج محور ۴۴تن است؟!

    آیا ایشان اطلاع دارند که ظرفیت مندرج در کارت خودرو چنانچه کمتر از جدول ارائه شده ایشان باشد این کامیون حداکثر مجاز به تردد با حداکثر ظرفیت درج شده درکارت خودرو است.
    یعنی اینکه سازمان راهداری حق ندارد برای کامیون اجازه حمل کالا با وزنی بیش از ارقام مندرج در کارت خودرو فتوایی صادر نماید .

    این نوشته بعنوان سندی در بایگانی این نیوز باقی میماند تا آیندگان بدانند که حمل ونقل جاده ای کشور را چه کسانی مدیریت میکردند .
    وااصفا

  • مجیدیزدانزاده پاسخ

    جادهاهم کیفیت لازم راندارن دلیل خرابی جادها فقط اضافه بارکه نیست بابخش نامه جدید تناژ چوب لای چرخ رانندها میزارید بعنوان مثلا من بادسان ۸تن دارم وزن ماشین ۴تنو۶۰۰ است بخش نامه شماهم گفته ۸تنو۵۰۰ حداکثر مجازیعنی من عملا ۳۹۰۰ مجاز بارمنه تره بارهم کمتراز ۴۵۰۰بارنمی زنه این وسط تکلیف منه راننده چیه یابایدکارنکنم که نمیشه اگرکارکنم باهمه کرایه رابدم جریمه نمره منفی ام درکنارش شمابان کارهیایتان عرصه برراننده تنگ کردین غیرمستیقیم میگید راننده نون نخور

  • محمد پاسخ

    خلایق هرچه لایق، هرکسی هر ذلتی رو که پذیرفت نوش جونش، سرمایه میلیاردی بزاری زیر کار، بی خوابی، گرما، سرما، پنچری، هزار آدم عوضی و راهزن تحمل کنی، آخرشم راهور و راهداری ازت باج بگیرن، در صورتی که همین ماشینی که مالک سرمایه میلیاردی براش خرج کرده وظیفه ی حکومته که تهییه و نگهداری کنه و راننده باهاش کار کنه مثل تمام شرکتا و کارخونه ها که دستگاه میخرن و کارگر باهاش کار میکنه، حالا برو میلیاردی پول ماشین بده عرق بریز سختی بکش خاک بخور باج هم بده آخرشم مردم بگن راننده معتاده