بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ موضع تاکسیرانی تهران درباره «اسنپ» و «تپسی» تغییر کرد؟

مرجع تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌ریزی تاکسی هوشمند وزارت کشور است که سازمان تاکسیرانی نیز در جلساتی که به این منظور برگزار می‌شود علاوه بر شرکت نظرات خود را نیز ارائه می‌کند.

موضع تاکسیرانی تهران درباره «اسنپ» و «تپسی» تغییر کرد؟
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهر تهران از رایزنی با وزارت کشور و وزرات صنعت، معدن و تجارت به منظور نظارت و ساماندهی فعالیت دو شرکت اینترنتی حمل مسافر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا قنادان ضمن تاکید براین که قصد متوقف کردن فعالیت هیچ‌یک از شرکت‌های تاکسی اینترنتی در حوزه حمل مسافر را ندارد، افزود: با انتقال نقطه‌نظرات و نتیجه بررسی‌ها به وزارت کشور، منتظر پاسخ وزیر کشور دراین باره هستیم.

وی به جلسات یک‌پارچه‌ای که در وزارت کشور برای ساماندهی فعالیت اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنی برگزار می‌شود پرداخت و گفت: مرجع تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌ریزی تاکسی هوشمند وزارت کشور است که سازمان تاکسیرانی نیز در جلساتی که به این منظور برگزار می‌شود؛ نظرات خود را ارائه می‌کند.

قنادان با تاکید بر این که هیچ‌کس در کشور با استفاده از تکنولوژی روز برای جابه‌جائی مسافر در شهرها مخالف نیست، گفت: باید در استفاده از ناوگان و ضوابطی که در دو شرکت اسنپ و تپسی برای حمل مسافر بکار گرفته شده بنا بر مصوبه شورای عالی ترافیک تغییراتی ایجاد شده و فعالیت این دو  شرکت و تمامی شرکت‌های هوشمند حمل مسافر در چارچوب قانون ادامه پیدا کند.

وی با بیان این که باید ویژگی‌های حمل مسافر اعلام شده از سوی شورای عالی ترافیک در این بخش رعایت شود، افزود: در چارچوب قانون از فعالیت استارت‌آپ‌ها حمایت هم خواهیم کرد مشروط بر این‌که از یکسری پیچیدگی‌های این شرکت‌کاسته شود. مخالف ادامه کار تاکسی‌های هوشمند نیستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، یادآور شد: رانندگان تاکسی نیز با ادامه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی مخالف نیستند و تنها اعتراض آن‌ها به نحوه پذیرش و نوع دریافت عوارضی است که تاکسیران در طول سال باید بپردازد. مراحلی که یک راننده باید بگذارند تا به دریافت کارنامه بینجامد نیز در انتخاب رانندگان اسنپ و تپسی نادیده گرفته شده است.

به گفته قنادان، حرف سازمان و تاکسیران نیز یکی است و آن‌هم رعایت ضوابط و قوانینی که تنها در بین رانندگان تاکسی مرسوم است. ناوگان حمل مسافر باید از استانداردهای حداقلی برخوردار باشد که در میان پرایدهای اسنپ و تپسی وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس قانون پراید حق تاکسی شدن ندارد و 600 دستگاه باقیمانده نیز یا در صف نوسازی هستند و با از گردونه فعالیت خارج شده‌اند. متاسفانه اسنپ و تپسی به شکل گسترده‌ و 90 درصدی از این نوع خودرو در حمل مسافر استفاده می‌کنند که قطعاً وجاهت قانونی ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، خاطرنشان کرد: پدیده جدید تاکسی هوشمند قطعاً یکسری مزایا و معایبی به همراه دارد که باید به سویی سوق داده شود تا چالش‌ها در آن به حداقل کاهش پیدا کند.

وی از پرداختن به موضوع درآمد میلیاردی در وشرکت اسنپ و تپسی خودداری کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.