◄ رقیبان جدید رانندگان کامیون از راه رسیدند؛ احتمال کاهش درآمد رانندگان
وضعیت درآمد رانندگان کامیون همین حالا هم چندان خوب نیست و با مشکل کاهش درآمد و کمبود بار و معضلاتی از قبیل بیمه دست و پنجه نرم می کنند اما این وضعیت ممکن است با ورود رقبای شغلی جدید برای آنها حتی نامطلوب تر از قبل شود.
وضعیت درآمد رانندگان کامیون همین حالا هم چندان خوب نیست و با مشکل کاهش درآمد و کمبود بار و معضلاتی از قبیل بیمه دست و پنجه نرم می کنند اما این وضعیت ممکن است با ورود رقبای شغلی جدید برای آنها حتی نامطلوب تر از قبل شود.
مطلب پربازدید امروز را بخوانید:
◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
رکود اقتصادی و کاهش بار در سال های اخیر یکی از معضلات رانندگان کامیون بوده است. از سوی دیگر فعالان این حرفه از افزایش بی قاعده تعداد رانندگان سنگین گلایه مند هستند.
این طور به نظر می رسد که افزون شدن شاغلان در حرفه رانندگی تریلی و کامیون، و ایجاد رقابت منفی بین آنها که به کاهش درآمد و از بین رفتن انگیزه کار حرفه ای می انجامد، دولت را نیز به فکر خارج کردن بخشی از آنها با تمهید تغییر در شرط سنی رانندگی کامیون انداخته است.
آنچه اکنون بیش از تغییر احتمالی قوانین شرط سنی رانندگی ماشین سنگین موجب دغدغه رانندگان کامیون شده ، شرایط نامساعد درآمدی رانندگان اتوبوس است. وضعیت رانندگان فعال در بخش مسافری جاده ای از مدتها قبل نامطلوب بوده و رانندگان اتوبوس با درآمدهای ناکافی دست و پنجه نرم می کنند. این شرایط موجب شده است که بخشی از رانندگان اتوبوس کار اصلی خود را رها کرده و در پی رانندگی تریلی و کامیون باشند.
بر این اساس تعدادی راننده سنگین از رانندگی اتوبوس دست کشیده و به خیل رانندگان کامیون پیوسته اند و این روند همچنان ادامه دارد. آنها در واقع رقیبان جدید و تازه نفسی برای رانندگان تریلی و کامیون به شمار می آیند. افزایش تعداد متقاضیان رانندگی کامیون می تواند به رقابت آنها منتهی شود و کاهش درآمد فعالان این حرفه را به دنبال داشته باشد.
رانندگان اتوبوس؛ رقیب تازه نفس برای رانندگان کامیون !
سایت ترابران در گزارشی به قلم زینب نورانیان به موضوع کمبود راننده اتوبوس پرداخته و نوشته است: ناکافی بودن تعداد رانندگان در بخش حمل و نقل جادهای مسافری تا حدی جدی است که مدیران شرکتهای تعاونی مسافربری این وضعیت را با واژه «بحران» توصیف می کنند و از نصف شدن تعداد رانندههایشان خبر می دهند. بخشنامه پیش از عید سازمان راهداری مبنی بر دعوت به کار رانندگان بازنشسته هم وضعیت بحرانی رانندگان اتوبوس را تایید می کند.
در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم: زنگ خطر کمبود راننده برای ناوگان مسافری بین شهری به صدا درآمده است. شرکت های تعاونی از کمبود راننده گلایه دارند و می گویند بسیاری از رانندگان اتوبوس به سمت ناوگان باری و کامیون رفته ( رانندگان کامیون ) و اتوبوس ها بدون راننده ماندهاند.
مدیرعامل شرکت مسافربری عدل اصفهان نیز در تایید این موضوع گفته است: از سال ۹۷ به بعد که کشور درگیر کرونا شد ریزش شدیدی در تعداد رانندگان بخش جاده ای مسافری داشتیم.
عباس فشارکی، تصریح کرده است: بعد از دوران کرونا، راننده اتوبوسها به سوی رانندگی کامیون رفتند یا (کلا) شغلشان را عوض کردند.
مشروح این گزارش را می توانید در سایت ترابران بخوانید.
خدا کنه راننده اتوبوس باشه
اما توی این چند سال اقشار مختلفی ورود به این شغل پر زحمت پر مخاطره ورود کردند مثال رییس بانک حداقل 4تا کامیون مهندس فولاد بیش از چند دستگاه طلا فروش چندتا
راننده کامبین ،صافکار،تره بارفروشی....
اینها عاقبت ماشین وارداتی بدون اسقاط ...که پول اسقاط دریافت کردند اما اسقاطی در کارنبود
همین گازوییل بفروشی ماه ۵۰تا میندازه
ماشاالله ماهی ۲۰بشکه گازوییلی چی میخواهید مرگ
با عرض سلام منم خودم راننده اتوبوس هستم 27 ساله و سالم
اما واقعاً میخوام از این شغل برم چون درآمدی نداره اصلا
سلام .کلا رانندگی شغل سخت وپراسترسی وهرچقدر سن بالاتر میره تازه رانندگان عزیزمون متوجه اسیبهای که بدنش وارد شد میشن.با این تورم جز یه سری کارها بقیه نمیصرفه.یه اتوبوس چند میلیاردی تو یه سرویس چقدر میخاد کاسب بش که هم خرج ماشین .اصطحلاک ماشین رو جبران کنه.رانندگی گاها 12ساعته حتی با وجود کمک راننده خیلی سخته .
سلام دوستان ما خوشحال میشیم از اتوبوس میآید وبه ما رانندگان تریلی وکامیون میپیوندند ولی خیلی از ما رو بیکار میکنید الان ۳ ماهه من بخاطر اینکه همکارتون اومد وبا شرایط بدتری وراحتتری برای مالک . بجای من نشست رو صندلی تریلی وحتی با حقوق کمتری این درست نیس همینجور که ما دورکارشما نمیآیم پس بخودت احترام بزار همکار محترم
واقعا دولت برای خودشیرینی وجبران اختلاسها دراذهان عمومی دست به چنین کاری زده یعنی هر شغلی گندش درآمده واخر هم دولت ضرر میکنه وهم مردم
سلام.
راننده پایه یک هستم ۱۲سال کار کردم ولی به خاطر سختی بیش از حد کار، مشکلات جاده، پلیس، فرسوده بودن خودرو، بی امکاناتی در جاده،... و بی احترامی هایی که به من شد. کلا با ماشین و جاده و کارت هوشمند خداحافظی کردم.
اقایوزیرصمتماشینهایگرجیروپلاککنیدتایاروفرشخانهاشروبهماشینندهممنون
سلام
مشکل همه از ورود افراد غیر مرتبط به این شغل صدور کارت هوشمند به کارمندان وغیره تمام مشکلات از بیمه روستایی ایجاد شد حق حقوقات ما راننده ها روز به روز داره ضایع میشه هیچکسی به فکر ما نیست انگیزه کار رو از همه ماها گرفتن ماشین وارداتی رو به هرکسی دادن از همه بدتر صدور بی رویه کارت هوشمند برای همین افراد که دوشغله ودوبیمه ای هستن
مشکل حقوق داعم تو جاده بودن راننده اتوبوس وگرنه راننده زیاده
ماهی ۵۰میلیون فقط سوخت میفروشم کی گفنه
بنز حداقل ماهی ۱۵۰میلیون درآمد داره
آقای ناشناس چقدرگازوییل گازوییل وغر میزنی معلوم نیست کی هستی اما واقعا جای تاسف است که بدون اطلاع یک میلیون راننده را متهم به قاچاق سوخت گازوییل میکنی فکر میکنی اتوبوس تهران کرمانشاه وتهران شاهرود تهران مشهد تهران شمال همه سوخت قاچاق میکنند آخه اتوبوس تهران تبریز که خود تبریز گازوییل نصف شب هم یک دستگاه ماشین تو جایگاه نیست وشبانه روز گازوییل موجود است اتوبوس تهران تبریز وبالعکس چه قاچاق سوختی میکند شما بلوچستان را دیدی فکر مبکنی تمام اتوبوسها از تبریز به بلوچستان کارمبکنند اصلا تبریز بلوچستان اتوبوس نداره لاقل کمب مطالعه کنید بعد اظهار نظرکنید یعنی شما درتمام بلوچستان پلاکهای اتوبوس ایران ۱۵ ایران ۱۹ ایران ۵۵ ایران ۸۴ وسایرپلاکها را دیده اید واقعا متاسفم هربقال چغالی اظهار نظرمیکنه شما حتما گازوویل فروش پیت به دست کنارجاده هستی که فقط این را میگی با اینحال از اینکه ما را روشن کردی سپاسگزاریم.
راننده اتوبوس حتی یک روز هم نمیتونه با کامیون کار کنه چون خیلی جنگ اعصاب داره اتفاقا ما راننده کامیون هم داریم دست از کار میکشیم
منم چند سال راننده تریلی بودم خدا وکیلی تو ایران رانندگی با ماشین سنگین جزع سخترین شغل ها هست هزار یک مشکل داره
به نظرم راهکار این مشکل این هست که قانون اجازه 8ساعت بیشتر رانندگی به راننده رو نده مثل قانون اورپا وراهکار دیگر خیلی از کشورها هستند مثل کانادا و کشورهای اوروپایی نیاز به راننده دارند که این رو دولت می تونه با مذاکره با این کشورها کسانی که علاقه مند به مهاجرت به عنوان راننده هستند مهاجرت کنند با حقوق چند برابری ایران.خداوند پشت وپناه تمام دانندگان باشد.یاعلی
شما می گی ریس بانک طلافروشی ماشین خریدن بابادولت ام شده همین کاره کابوکی بندرعباس هستیم باید درامدمانازپایشگاهباشهپایشگاه نفتامدهشصت تامنیبوسخریدهبهمنیبوسبومیها کهازحقوقدومیلیونکارکردنحالامیخوانبیرونکنناونماشینهابزارنجایشانصاحبماشینهایکهچه خودشان کارکردن چهبعضیدست راننده بوده شرکتکاردادهبهپیمانکارکهپیمانکار رانندهای روماشینمردمجذبخودشکردهبهثاحبماشینهاحسابیهسگمنکردنکهشمااینهمهسالبهماخدماتانجامدادییماشینشانکه بیرون کردن یه قدردانی امنکردنتوفتواینمملکت
شغل راننده سنگین جاده ای تودنیا یه شغل لجستیک استراژیک هست .توایران برعکس شغل بی پرستیژ وکم درآمد.مسول نداره.صاحب داشت دست برادرای دلال نمیفتاد نان این قشرزحمتکش
مارانندگان پولدرمیاریم ولی پس اندازی نیست ازدست اندرکاران تمناداریم فکری کنن واردکردن ماشین بایدکارشم باشه بدترین شقل
لعنت به این شغل منفور و نفرین شده، که زحمتش از هر شغلی بیشتر و ارزش و درآمدش کمترین است.
من هم راننده مسافربري بودم وحالا راننده باری هستم میخو اهم برگردم مسافربري انشالله برمیگردم
کی میگه خوب نیست همسایه ما میره عراق ۱۰ روز ۱۵۰ میلیون میگیره ماهی ۵۰۰ میلیون در آمدشه چندتا ماشین خونه خریده
داد اون یکاری دیگه میکنه انقدر درامد داره
الان راحکار دولتیان واردات شوفر از عراق افغانستان .کامیون جوری وارد کردن اصلا معلوم نیست کیا خریدن ۹۰ درصد رو ماشینا دارن کار میکنن مال خودشون نیست من ماشین دار بعد ۱۸ سال کار کردن هنوز مدل پایین دارم فقط تنها فرقی که واسه ما کرد تعداد ماشینا انقدر زیاد شده که کرایها نصف شده دست مریزا مسئولین ..یه سوال از رو دشمنی با مردمتون این کارارو میکنید
داداش ، من ماشین سنگین دارم و دائما دنبال بار هستم ، هزینه خرید یک جفت لاستیک برای کامیون را ندارم ، دنبال لاستیک قسطی هستم ، مثالی که شما زدید در مورد درآمد آن شخص ، مطمئن باش کار دیگه ای در پوشش کامیون داره میکنه ، داداش ساده نباش
امان از شرو ورا و افسانه هایی که مردم میسازن ما که سالها تو این شغل هستیم شاخامون در میاد این حرفارو میشنویم طرف ثروت پدری داره یه ماشین سنگینم خریده بقیه فکر میکنن ثروتش از این راه بوده
دولت یک اتوبوس اقساطی به من بدهد.نامردم اگر.کارنکنم
منم راننده اتوبوس 5ساله بیکارم اصلاا درآمد نداره برج حدعقل 12ملیون
برید،ازپاکستان،هم،دکترواردکنیدوهم
راننده،اتوبوس،
راننده اتوبوس درآمد اندکی دارند حتی بیمه رو ازجیبشون میدن بااین همه مسئولیت فقط جیب مالکا رو پر میکنندهر مالکی صد دستگا اتوبوس بهم زده کی زحمت مسعولیت وشب نخوابیشو کشیده راننده دربدر
سلام من راننده اتوبوس هستم اما له دلیل کم بودن دستمزد حاضر نیستم برم کار کنم.بیکار موندن صد برابر بیشتر از رانندگی کردن با اتوبوس برام سود داره.چون حداقل کسی در مقابل دستمزد کم کنایه نمیزنه.
از بس بیمه . پایانه مسافربری. انجمن صنفی. پلیس راه . ایست و بازرسی روی راننده های مسافری فشار میارن همه رو فراری دادن
بولتن نیوز محترم. سلام. درد راگفتی ودرمانش بگو. فقط شهامت داشته باش...
سلام من راننده تریلر هستم سی ساله چیزی بجز بدبختی سختی توی جادهاندیدم دوست عزیزمان میگه همسایه ماماهی ۵۰۰ میلیون کارمیکنه شبانه روز کارمیکنیم یه تریلر ماهانه۱۵۰ که خیلی خوب کارکنی درمیاره خومومن اگه پول این کامیون توی بانک بیزاریم ۳برابرشو میبریم اگر به فکر درامد اتوبوسداران وکامیونداران درست نشه باید راننده باماشین باید وارد کنیم
آخه اینم تیترهست میزنید،به چه قیمتی میخواین درآمدزایی کنید...
من ۴۰ ساله راننده اتوبوس بیابانی هستم صاحب ماشینها آنقدر حق ماهارا خرده باشن که حساب نداره ده سال روزگار بیمه مارا رد نکرده اند هیچ احترامی برای ما قابل نیستند بهتره برین کشور ترکیه ببینید چه نظمی برای رانندگان تو کشورشون دارن
سلام
دوستی داشتم ورزشکار رفته بود آلمان میگفت شش ،هفت ورزشکار بودیم معلم ، کارمند و... یکی از ورزشکاران آلمانی هم رشته ای ما وقتی فهمید بین ما معلم هست در طول چندروزی که آنجا بودیم اجازه نداد ما به هتل یا پانسیون برویم و میگفت اولین احترام به معلم و بعد کاپیتان (راننده)ولی متاسفانه در کشور ما کمترین ارزش را برای راننده و معلم قائل هستن
یه مثالی هست که میگه هر کی حال و روز ننه ام رو دید زن بابام نشد .
تو خود بخوان حدیث مفصل
کی میاد دیگه
خطر
مرگ
بیخوابی
جاده خراب
سلام وقت بخیر بنده 17 سال راننده اتوبوس هستم کار نکردن راننده اتوبوس ها 90 درصدش بخاطر پلیس راه هستن که خیلی وقتها رانند که خلاف نکردن اذیت میکنن من خودم بعد از 17سال میخام برم با تریلی یا کامیون کار کنم
شرکتهای باربری با رقابت با هم همدیگه. کرایه های کمتر از تعرفه تایین میکنند. کمیسیون زیاد میگیرن کامیون زیاد شده راننده زیاد شده.
درود بر شما بنده ۱۳ سال در زمینه رانندگی فعالیت دارم اما الان میخوام کلا از این شغل برم به چند دلیل یک نداشاتن امنیت شغلی چه خوب چه بد فرقی برا کسی و جایی نداره بنده ۵ سال راننده برتر استان شدم دریغ از یه لوحه تقدیر دوم اینکه این شغل شده تفریح و شغل دوم خیلیا که مدارک گرفتن و حق رانندهای واقعی رو میبرن سوم کم بودن در امد و حقوق سلیقه ای دادن مالکین و شرکتا چهارم فرسودگی اتوبوسا و خرابی همه جادها پنجم رفتارها و برخورد سلیقه ای پلیس و پلیسراها که بهانه گرفتن دفتر هرجوری دلشون میخواد رفتار میکنن ششم گرونی بیش از اندازه بیمه نداشتن بیمه تکمیلی مناسب و سختی کاره که انگیزه رو از بین برده به امید بهتر شدن برای ایندگان
دیگه چه انگیزه ای برايه راننده میمونه وقتی که یاروافسر نیروهواییه میبینی تادفترچه اتوبوس داره یه روزسرخدمتش دوروزبعدداره از۴۸ساعت مرخصی یش داره حق یه راننده ای که کارش راننده اتوبوس هست حقشومیخره هیچ کس نیست که بپرسه که آقای نظامی چنش به راننده اتبوس
کلارانندگی باکامیون وتریلی بهترازاتوبوس است.راننده کامیون باخیال راحتتررانندگی می کندوهرجاخسته شوداستراحت می کندولی راننده اتوبوس روی ساعت بایدراه بیفتدوبه مقصدبرسدوجان۴۰نفربستگی به رانندگی اوداردواستراحت وخوردوخوراکش دست خودش نیست
وقتی هیچ حمایتی از طرف دولت نمیشن چطور توقع دارید برگردن پشت اتوبوس بشینن
ای وای از این شغل بعد از 40سال هنوز هم باید کار کنم اونم با ماک شب پاهام رو فرمونه برای خوابیدن دولت هم بفکر نیست این آخری ما هم ماشین خوب سوار بشیم البته ماک ماشین خوبیه ولی الان دیگه زمانش گذشته خدا کنه دولت فکری بحال ماها رانندگان قدیمی که خیلی هم زحمت کشیدیم با اون جادها بکند انشاالله
سلام.منسالهاستکهرانندهاتوبوسمواگهناشکرینباشهیکروزهازاینسالهاازشغلمراضینبودمچونعلاوهبرتمومهحرفوحدیثهاومشکلاتاینشغلماهمهحمالونوکروچاکرهصاحبماشینهاودولتهستیموهرچیکارمیکنیمیهریالپساندازنداریمواخرسرهمهمگیروانهبیمارستانودوادکترمیشیموهیچگوششنواییهمنیستکهدرددلماروگوشکنه..خداتقاصماروبگیره
ازتیننیوزهمتشکرمیکنملااقلمارومیبینه.مسئولینمحترمادارهحملونقلوسازمانراهداریوپایانههاوپلیسراههاومخصوصآاتوبوسداراننامحترمکهمارونمیبیننودرکموننمیکنن
با سلام یک پسر خاله دارم میگه از رو کامیون برجی 300میلبون در امد دارم
اون پسرخاله تون حتمی قاچاق میبره من که شب روزباتک ترهبارکشی میکنم که ۴ساله شب عید توجاده بودم ماهی ۸۰تومن تا۱۰۰کل کاره باخرجش تهش میلینی برجی ۲۰تونن مونده تایرجفتی ۴۵ملیون بااین جادهای خراب وباربریهای حرام خور منم میخام بفروشم برم بزبخرم یاخربخرم شیرخر وعنبرنسا تولیدکنم دراندش بهتره احترامشم بیشتره سختی کارم نداره فرداهم صدتادردننیگیرم خداازتون نگذره بااین مسولاکه ققط برامارانندگان زحمت درست میکنن
قاچاق میبره بادزدگی میکنه اگرنه بگو بیاد۱۵۰ بدیهه من هرچی کارکرد برخودش همین دروغها همه امدن تو شغلی رانندگی
افغانیها هم شدن رقیب حدی تر... دارن گواهینانه میدن بهشون کارتون تمومه دیگه چندمیلبون نفرهستن اینا
خوب معلومه که کسی دوست نداره رانند اتوبوس بشه مخصوصا داخل شهری چون که هم حقوقش خیلی پایین و افتضاحه هم در طول روز مجبوری با انواع و اقسام آدم مواجه بشی هم کارش خسته کننده است حسابش رو بکن که مجبوری یک مسیر تکراری رو از صبح تا شب دور بزنی.
سلام خدمت همه رانندگان عزیز و زحمتکش
شوهر من با ۳۶ سال رانندگی جاده و سلبقه۲۸ ساله و ۵۹ سال هنوز بازنسشته نشده.شب و روز از دیسک گردن و کمر مینالند...چقدر شب و روز چشم و گردن رو گرفت تو جاده سیاه و زیر نور خورشید تا بار برد.الان هم هیچ
خدا از مسولان نگذره.ما الان نون خوردن نداریم .پول بیمه بپردازیم نداریم خدا میدونه
کلا بخاطر اینکه حس میکنند احتمال داره تعداد کشته ها در جاده از کشته های جنگ اخیر غزه کمتر امکان داره بشه میخواهند عقب نمانند خودشان هم که اون بالاها سیر میکنند
خداکندکشورازلحاظ خط ریلی وقطاربجائی برسدکه احتیاج به هیچ راننده تریلی واتوبوسی نباشد
سختی کار رانندگان سنگین را تصویب کنید!
درآینده نزدیک مشکلات وحوادث ناگوار رانندگی ثابت خواهد کرد که افزایش سن بازنشستگی رانندگان سنگین وعدم برخورداری ازمزایای سختی کار اشتباه بزرگی بوده که دولتها به آن چشم بی اعتنایی بستند
سختی کار مارا برقرار کنید%
موافقان تایید کنند
چرا باید یک راننده باهمه سختی کار موقع باز نشتگی حقوق کمتر همه باشد وحداقل حقوق با برج ۷ میلیون چطور زندگی خود را بگذراند
باسلام خدمت تمامی زحمتکشان بار و مسافر تفریح کردن که نه بیمه نه سختی کارمیخاد نه پول عمرنوح داریم گنج قارون و احترام ولی حیف خدانگهدار
سلام من عمری است راننده برجکم شب تاصبح وصبح تاشب توی شرجی وگرماوهوای آلوده دربیابان برای چندرغازچرک کف دست نگهبانم همش استرس وبیخوابی فرقم باشمااینکه من ساکنم شماسیاروحداقل شما۴تاشهرو۴تاآدم می بینیدو...خواستم بگم یکطورهائی باهم همدردیم پست ترازشغل شماست اگرخوابم ببردیاجنس امانتی رادزدببردحسابم باکرام الکاتبین است/خواستم بگم غریبه غم مخورمنهم غریبم/رفیقک نی بزن باهم بنالیم
همسایه شما قاچاق میکنه خبر نداری شما. بهش بگو سرباری چقدر میبری
لطفا همه بنویسید بابت سختی کاربه
رانندگان بخواره
پسرخاله شما حرف مفت میزنه
خوب وقتی از شوفر اتوبوس انتظار دارند هرشب تا صبح رانندگی کنه معلومه میرم سراغ کامیون
بحث حمل و نقل باید ساماندهی شود
باسلام تو این کشور هیچ عدالتی نیست خدا یارو نگهدارتون باشه والسلام
اینکه افرادی بدون تجربه وسابقه کار به کامیون به طمع در آمد بالا بهسمت رانندگی با کامیون می آیند سخت در اشتباه هستند صدای دوغل از دور خوش است اینکار جز سختی ودر آمد کمی چیزی ندارد هرچه کار میکنند دلال میخورد ویا هزینه ماشین میشود خصوصا دلالها بدون دفتر تنها با یک شماره تلفن خون راننده را در شیشه کردند نه مالیات میدن ونه اجاره مغازه وایجاد رغابت برای کرایه بار شده اند دولت ومسولین هم پیگیر نیستند
سلام علیکم واقعاکارسخت وطاقت فرسا حالاآمدندوتصویب کردند۳۵سال کادتابازنشستگی کدوم کم عقل این کارباسن بالاراتئیدمیکند خجالت بارتان وتف به شرف وغیرتتان بخداازخانواده نظامی هم مظلومترند کدام مجلسی وریس جمهورخدایی وقرآنی میتونندیکسال کاروانجام بدندتوگرما وناامنی دزدی ازباک گازوییل دراستانهای فارس هرمزگان وسیستان وبلوچستان وکرمان تحمل کنند
همین الان راننده اتوبوس زیاده راننده ها بیکار خودم هستم کی راننده میخواد ؟
دولت ومسئولان بفکرمردم نيستند فقط شعار،یکسال وعده ووعید دادندجلوی گرانی وتورم راگرفتیم موادغذایی درحال ارزان شدن خانه بزودی ریزش قیمت خواهدداشت دلاررانابودمیکنیم جلوی نقدینگی راگرفتیم ولی طی یکماه دلار دشمن شد ۶۵ هزار تومان وپول کشورمان نابودشد
درود...در دهه هشتاد که بادفترچه کار فعالیت داشتیم وحق بیمه توسط رانندگان بهمراه کمسیون به شرکت حمل و سپس بحساب سازمان تامین اجتماعی واریز میشود هیچگونه سابقه ایی برای ما ثبت نشده که این مسئله در بازنشستگی قطعا مشکل ساز خواهد بود..درصورت امکان پیگیری فرمایید.سپاسگذار .. بهمنیان.
سلام. بنده راننده کامیون هستم. آسیب به بدن در این خیلی خیلی بالاست. از همه نظر. حقوق با ساعت وسختی کار عادلانه نیست. خدا لعنت کنه کسی رو که گفت رانندگی مشاغل سخت نیست.
راننده کامیوون اصلا گیر نمیاد و نبایدم بیاد چون واقعا شغل سختی هستش و نسبت ب سختی خودش کسی واست ارزش قایل نمیشه
سلامچهبیمهایچهدستمزدیاینمردگیاستنهزندگیسختیکارندادنفقطهرسالحقپرداختیبهبیمهزیادمیشود
راننده بودن سخته،ولی اگه مالک باشی درآمد فوقالعاده خوبی داره مخصوصا دراین ۵سال گذشته اگرچه لوازم گرون شده ولی درمقابل درآمدی که داره خوب جواب میده ولي رانندگان بدون ماشین واقعا نسبت به مالک بهره چندان ندارند
انسان انسان است چه راننده تریلی باشد چه اتوبوس چه تاکسی بله به سر راننده تاکسی چه اوردند تمامی مشاغل جامعه بسیج شدند تاراننده تاکسی نانش راتنها نخورد یک عدد تسمه تایم تاکسی تعویض میکنی ۴۲۰۰ ویک دست لنت ۲۱۰۰ انوقت دراسنپ وتپسی کرایه برایت میاید نه هزار وپانصد تومان سفر طلایی ۶ دقیقه تا مبدا روزگاری راننده کامیون بودیم امروز راننده تاکسی همکاران بدانند چه گذشت بر سرما
درود هرکه اتبوس خرید باید از همان اول فکر راننده باشد تمام سود تو جیب صاحب ماشین بره زجر وبدبختی رو سر راننده اگر راننده را شریک میکند نصف نصف در خدمتیم راننده تریلر مزد خوب میده اختیارش دست خودش هست هر موقع خوابش گرفت میزنه کنار میخوابه
بیمه هامونوازماگرفتن شرکت هابه بیمه پرداخت نکردن مسافر هم که دیگه نیست چندین سال زحمت هیچ شد وبیمه هم نریختن حرام باشه براشون وبرای مسعول وقت این مسعله
ده سال راننده ماشین سنگین بودم به خاطر شب بیداریا و خواب خیلی کم در شبانه روز میگرن شدید گرفتم وقتی از ایت شغل اومدم بیرون حتی هزینه های درمانمم نداشتم
سلام من خودم راننده اتوبوس هستم بخدا قسم کار نکنم بهتر چون اصلن هیچ ارزشی تو این شغل ندارم
من راننده اتوبوسم مالک خوب پیدا نمیشه
رانندگان اتوبوس و کامیون هر دو در خطر بحران ونابودی حمل ونقل حتمی است تلاش ودست پا زدن و از این شاخه به آن شاخه پریدن مصداق از این ستون تا اون ستون فرج است اما متاسفانه در شغل کامیونداری و اتوبوس داری فقط فرج و امیدبه بهبودی وجود ندارد وبزودی حمل ونقل بار ومسافر ابست میگند ورانندگان اتوبوس باز به شغل خودبرمیگردند .وتکرار مکررات بی حاصل .اگر مدیران مرتبط با حمل ونقل چاره ای ملموس اندیشه نکنند حمل ونقل را بایستی از ترکیه واردوافغانستان پاکستان وعراق وهمسایه های شمالی وارد کنند کما اینکه اکنون هم ترانزیتهای خارجی نیمی از حمل ونقل ایران را برعهده گرفته اند .به هرحال ما رانندگان امیدی به بهبودی اوضاع نداریم چون متولی نداریم و گانون رانندگان هم فقط یک بارمالی اضافه بر دوش رانندگان و دولت است.
درامد خالص کشنده ۱۵۰ میلیون
با سلام در آمد کشنده ماهیانه ۱۵۰ میلیون میباشد خدا برکت.
سلام خداقوت اقا بیایدروزی روخدامیده هرکی عشق داره بیا دم همه رانندگان گرم اتوبوس کامیون نداره همه نون شوفری میخوریم
تک بنز تعمیر موترش شده ۳۵۰ میلیون
لاستیک۴۰ میلیون چینی درجه۲
دفرانسیل ۲۰۰ میلیون
حالا کرایه از تبریز تا کرمانشاه ۳میلیون
ماهی ۸ بار ۳ میلیونی ببری هیچی برات نمی مونه
هزینه های ماشین به دلار
و کرایه های رقابتی باربری ها و کمیسیون به اندازه کرایه