خبر خوش برای رانندگان/ درخواست راهاندازی صندوق بیمه رانندگان از مجلس
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: با همراهی مجلس صندوق بیمه رانندگان راهاندازی میشود که در واقع این صندوق رفاه برای رانندگان خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با همراهی مجلس صندوق بیمه رانندگان راه اندازی می شود که در واقع این صندوق رفاه برای رانندگان خواهد بود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، رضا اکبری، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره راه اندازی صندوق بیمه رانندگان اظهار داشت: راه اندازی صندوق بیمه رانندگان در قانون توسعه حمل و نقل پیش بینی شده و باید در مجلس به تصویب برسد و در صورت تصویب این موضوع در مجلس، به برطرف شدن بخشی از مشکلات رانندگان بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی ادامه داد: در حال ۴۵۰ الی ۴۶۰ هزار راننده بخش باری در حال فعالیت هستند و همچنین ۸۰ هزار راننده بخش مسافری برون شهری مشغول به کار هستند و در صورت راه اندازی صندوق بیمه رانندگان مشکل بیمه حدود ۵۵۰ هزار راننده حل می شود.
بیشتر بخوانید:
بومی گرایی و ضرب و شتم یک راننده کامیون/ سامانه متمرکز توزیع بار راه اندازی شود
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در مقطعی قرار بر این شد که بخشی از بیمه رانندگان توسط دولت پرداخت شود و تامین اجتماعی باید پرداخت این سهم بیمه را تقبل می کرد و هر راننده هم ماهانه ۲ الی ۳ میلیون تومان بابت سهم بیمه خود می پردازد اما مشکل این است که دولت بیمه بخشی از رانندگان را پرداخت نکرد.
اکبری تاکید کرد: در حال حاضر دولت پوشش بیمه رانندگان جدید در ناوگان حمل و نقل جاده ای را قبول نمی کند و باید این موضوع ساماندهی شود چراکه در حال حاضر تعدادی از رانندگان بازنشسته شدند و تعدادی دیگر در این بخش فعالیتی ندارند اما همچنان تحت پوشش بیمه رانندگان قرار دارند بنابراین باید افراد جدید و رانندگان ناوگان جایگزین شوند و در صندوق بیمه رانندگان این موضوع بررسی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان درون شهری هم مشمول این قانون صندوق بیمه رانندگان خواهند شد، افزود: در قانون توسعه حمل و نقل عمومی موضوع رانندگان برون شهری مطرح شده که باید در صحن تصویب شود و در صورت به تصویب رسیدن صندوق بیمه رانندگان در واقع یک صندوق رفاهی برای رانندگان ایجاد خواهد شد.
وی گفت: باید توجه داشت که رانندگان گرداننده اصلی چرخ اقتصاد کشور هستند و ماموریت مهم رساندن کالاهای اساسی به بازار و دست مردم بر عهده رانندگان کشور است و باید به موضوع معیشت رانندگان و بیمه این قشر توجه ویژه داشت و امیدواریم مجلس هم در ایجاد صندوق بیمه رانندگان همراهی کند.
این هم برای رانندگان نمیشود درمان رانندگان میخواهند که حق بيمه آنها کم شوند این همه رانندگان داد و فریاد کردند که حق بیمه کم شود ولی انکاری مسولین کشورمان گوش شنوا نداشته و ندارد
با سلام،بیمه باید رانندگانی که فعالیت ندارند توسط راهنمایی و رانندگی توی جاده شناسایی کنه با چک کردن راننده واقعی پشت فرمون و آنها رو از یارانه دولت محروم تا بیمه کامل پرداخت کنند و یارانه رو به رانندگان واقعی بدهد با تشکر
یک زمانی معرفت رانندگان زبانزد خاص و عام بود
تا همین ۲۰ سال پیش اگر کاپوت یک کامیون وسط جاده بالا میرفت ، ده تا کامیون کنارش وایمیستادن تا کمکش کنند
اما جدیدا رانندههای جدید به غیر از خودشون کسی رو نمیتوننتد ببینند.
من کامیون دارم و شوفر من با ۲۵ سال کار دچار سکته و عمل قلب باز شده و تامین اجتماعی هم بازنشسته ش نمیکنه
من با افتخار براش بارنامه میگیرم چون واقعا ناتوانه و اومدن تو جاده برای این شخص ، ضررش بیشتره
نامردیه ،حالا از لیست حذف بشه
یکم مرام و معرفت هم خوب چیزیه که متاسفانه راننده جدیدیها ندارند
تو گوه راننده هوایی که کار نمیکنن نخور
تو کوه راننده هایی که تو جاده نیستش نخور چقدر اشغال هستید دارید برای هم دیگه سنگ تراشی میکنی به تو ربطی ندارد هر کس تو قبر خودش میزارن فهمیده بدبخت اوغده ای
اینا همش هیچ. یه فکری به حال گازوئیل کنید که هر ماه فقط به اندازه ۴ روز ما گازوئیل داریم . هیچ کس و هیچ جا هم پاسخگو نیست. با تمام سازهای پایانه و شهرداری هم رقصیدیم باز هم فایده نداره.
چرادرست توضیح نمیدید صندوق چه مشکلی از رانندگان حل میکند؟
مسئولین کشور سوخت کامیون داران درون شهری را قاچاق میکنند و بعد وعده سر خرمن میدهند
اگر این مجلس و ریاست قالیباف باشه دردی از راننده دوا نمیکنه فقط راننده وحمل ونقل را نابود میکنه ،چرا رانندگان نباید حمایت شوند به خدا قیامت چه جوابی دارید چقدر اجحاف و ظلم،بیشترین پرداختی بیمه تکمیلی خدمات صفر،ارزوی کوچکترین خدمات دندانپزشکی و...
درود بر شما رسماً دیگه داره دزدی از حق و حقوق رانندگان را قانونی میکنن خدا به خیر بیاره
پس تازه این صندوق را هم باید راننده بد بخت پرش کنه تا پر شد یک نفر برش داره وبره
واقعا درست هست ،مگه مشکلات راننده که شب و روز نداره فقط تشکیل این صندوق مرتفع میشه ،مسئولین محترم تصمیم گیرنده ، به والله اگه فقط یه سرویس که پنج یا شش روز هم بیشتر طول نکشه بیاید و بعد برید پشت تریبون و از حق رانندگان حرف بزند ،متوجه میشد که راننده چه حق و حقوقی باید داشته باشه
باید فرقی بین پرداخت راننده با صاحب ماشین خود راننده باشه راننده ای که حقوق ثابت نداره و صاحب ماشین هر وقت دلش بخواد پیاده اش میکنه خیلی برایش سخته که بخواد بیمه پرداخت کنه دولت باید شناسایی کنه و فرقی بینشون بزاره
البته ذات صندوق بسیار خوب است وکمک حال مادی رانندگان میشه مثل پرداخت وامهای کم بهره جهت تعمیرات البته اگر به طرف فسادکشیده نشه صندوق بیمه بازنشستگی کجارفت وچی شد؟
باسلام فکری هم به حال راننده هایی که شهری کار میکنن بکنین ما مشکل بارنامه وشارژ هوشمند داریم میریم برای شارژ هوشمند میگن باید بارنامه داشته باشی شهری که بارنامه نداریمتکلیف چیه آقای مسؤل
این صندوق هم مثل صندوق تامین اجتماعی میشه محل فساد و پایمال کننده حقوق رانندگان این تعریف ها هم از شغل رانندگی و حرفه ای رانندگی بیابان کردی دوزار نمی ارزه می خواهید راننده را سیاه کنید خدا روسیاهتان کنه
سلام خدمت همکاران عزیز سابقه این گونه کارها در کشور ما خیلی خراب هست یک زمانی برای بیمه دفتر چه کار بود و پول را باربری ها گرفتن و خوردن رفت نه سابقه شد و نه کسی جواب داد حالا هم بیمه 4800 دریافت میشه و نه بازنشستگی درست هست و نه خدمات درمانی. دوستان مراقب بلایی که سر صندوق فرهنگیان و دیگران آمد باید بود بیمه نباید اجباری باشه
اگر تعداد رانندگان واقعی مشخص بشه خیلی از مشکلات حل میشه قرار نیست طرف شغل دیگری دارد بیاد از مزایای بیمه رانندگان استفاده کنه الان نصف کسانی که بیمه رانندگان هستند شغل دیگری دارند خوب همان جا بیمه شوند تا تکلیف رانندگان واقعی معلوم بشه
سلام .دایی بنده نمایشگاه دارد و چندین دستگاه تریلی دارد هر سرویس یکی از راننده هاش بارنامه براش میگیرند رفته برای تمدید هوشمند بهش گفتم تو خیلی بارنامه داری ........حالا بیا و درستش کن اگر بارنامه زیاد میگیری میگن چرا زیاد داری اگر کم داری میگن چرا کم داری 😂😂😂😂😂
رانندگی یکی از شغل های سخت وزیان آور است از۱۰۰ درصد ۹۰ درصد به سن ۶۰ سال میرسند.باید حقوق باز نشستگی در حد یک کارمند دولتی باشد.سن بازنشستگی هم باید ۵۰ باشد.الان حقوق ومزایای درحد یک کارگر ساده است.اصلا خود دولت مردان یک هفته کنار یک بنا باشند .یک هفته هم کنار یک راننده برون شهری.بعد متوجه میشیدیه راننده بیابان چه سختی هایی متحمل میشود.یه راننده بیابان جونش کف دستشه. هرچه قدر هم که حرفه ای باشه.
سلام تورخدا یه وام ۸۰۰میلیونی به ما بدید خیلی لازم داریم ثواب داره
ما راننده های آزاد که هیچ امنیت شغلی نداریم الان از کجا بیاریم پنچ میلیون حق بیمه بدیم بخاطر مشکلات رفتم جواض گرفتم بتونم کمک خرجم بشه بعد بیست و سه سال اومدن کمک هزینه دولتی برداشتن چکار کنم با چهار نفر دزدی کنم یک عده کلی ثروت دارن کاری باهاشون ندارن میگن شدی کارفرما در صورتی که راننده سرویسم
بازم کدام آقا زاده کسری داره میخاد از راننده جمع کنه سالهای قبل دادن دست باربری هیچ بیمهای برای راننده واریز نشد الان باز نشستگی هم در پایین رده قرار داره بیشترین پول بیمه مال راننده است اصلا معلوم تو این مملکت چه خبره
مامنتظربودیم که ۶۰سالمان رفتیم برای بازنشستگی آقا بامتر خودش اندازه میکنه میگه دوسال اضافه شده باید۶۲ساله بشی آخه این چه قانونی است اینها اعمال میکنن چشم پا ومغزهمه ضعیف شدند میریک خانواده دیگه راهم بدبخت میکنی توراخدا به فکر راننده باشین درسن ۶۰ بازنشست کنین
فقط بیمه. نباید بفکر وضعیت وحشتناک اقتصادی رانندگان بود. . من بعنوان یه راننده الان ۲۲ ساله که فعالیت توی بخش مسافری با اتوبوس و باربری با کامیون دارم. نه خونه دارم. نه آینده ای میبینم واسه خودم و خانوادم. . یه فکر اساسی باید برای این قشر زحمتش کرد. واسه وضعیت بد اقتصادی هممون باید دولت یه تدبیری انجام. بده. آخه بیمه که تنها مشکل نیست. هی بیمه بیمه. بابا ازگرسنگی داریم تلف میشیم. . مگه گناه کردیم شدیم راننده تو این خرابشده.
توراخدا فکری به حال ما رانندگان کامیون کنید درآمد کم حزینه بیمه زیاد
صاحب ماشینم خرج گازوییل وسرویس را میندازه گردن من میگه گازوییل باراننده آخه احمق چجوری حق مارا میخوری