◄ ساخت و توسعه صدها کیلومتر آزادراه اقدام درستی است؟
یک کارشناس حملونقل معتقد است: تفکر درست در بخش زیر ساختهای حملونقل آن است که طبق طرح جامع حملونقل کشور عمل شود.
یک کارشناس حملونقل معتقد است: تفکر درست در بخش زیر ساختهای حملونقل آن است که طبق طرح جامع حملونقل کشور عمل شود.
به گزارش تین نیوز، مهرداد تقیزاده با توجه به اظهارات وزیر راه و شهرسازی که از افتتاح حدود 500 کیلومتر آزادراه در سال آینده خبر داده و عنوان کرده، همه پروژههای آزادراهی فعال هستند و دست کم دو شیفت در کارگاهها کار میکنند، این پرسش را در کانال تلگرامی خود مطرح کرد که «ساخت صدها کیلومتر آزادراه اقدام خوبی است یا خیر»؟
این مقام پیشین وزارت راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به پرسش مذکور، این تفکر که چون ساخت آزادراه سرمایهگذار دارد، باید با ساخت هر آزادراهی موافقت شود را اشتباه دانست.
معاون سابق حملونقل وزارت راه گفت: تفکر اشتباه دوم این است که برخی معتقدند با توجه به نگرشهای نوین جهانی، هیچیک از پروژههای ساخت معابر نباید انجام شود در حالیکه این موضوع سیستمهای حملونقل شهر و حومه را شامل میشود، نه برونشهری.
تقیزاده همچنین افزود: این تفکرکه چون کشور ما در حال توسعه است، به آزادراههای زیادی نیاز خواهد داشت نیز اشتباه بوده و تفکر درست آن است که طبق طرح جامع حملونقل کشور عمل شود.
سلام. ما حالا طرح جامع حمل و نقل را داریم. چند روز پیش رونمایی شد. حالا باید هر سوالی در باره ای اینکه کدام زیر ساخت حمل و نقلی اولویت دارد را باید از این طرح سوال کرد. معاونت حمل و نقل وزارت راه باید پاسخگو باشد.