بازدید سایت : ۵۳۷۶۴
وزیر بنادر و کشتیرانی هند:

بندر چابهار را هاب ترانزیت می‌ کنیم

وزیر بنادر و کشتیرانی هند در چابهار اعلام کرد: بندر چابهار را به قطب ترانزیتی تبدیل می کنیم .

بندر چابهار را هاب ترانزیت می‌ کنیم
تین نیوز

وزیر بنادر و‌ کشتیرانی هند روز گذشته پس از بازدید از بندر چابهار در نشست مشترک با علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و سایر مقامات این سازمان، با تاکید بر اینکه دولت هند متعهد به توسعه و تجهیز بندر چابهار است، اعلام کرد: هند به تلاش های خود برای تبدیل بندر چابهار به یک قطب منطقه ای و بین المللی در حوزه ترانزیت ادامه خواهد داد.

به گزارش تین نیوز، سارباناندا سونوال گفت: روابط تاریخی و فرهنگی ایران و هند همواره بین دو کشور وجود داشته است و این همکاری ها، بستر مناسبی برای توسعه همکاری های دو جانبه بین ایران و هند است.
وی با تاکید بر تعهد دولت هند در راستای توسعه و‌تجهیز بندر چابهار، عنوان کرد: عزم مشترک دو کشور برای توسعه همکاری ها در سال ۲۰۱۶ و در سفر نخست وزیر هند به ایران موجب شروع همکاری دو جانبه مدنظر قرار گرفت.
وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه های هند با بیان اینکه چابهار یک دروازه ترانزیتی است و نقش ویژه ای در کریدور شمال جنوب دارد، گفت: بندر چابهار زمان و مسیر حمل کالا را برای کشورهای آسیای میانه، جنوب آسیا و آسیای مرکزی کوتاه می کند.
 
بیشتر بخوانید:
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هم این بازدید میدانی، نشان دهنده تعهد دولت هند در توسعه بندر چابهار است، افزود: تاکنون ۱۹ کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی بین ۲ کشور و نیز کمیته های مشترک دریایی و بندری بین ایران و هند ایجاد شده است.
صفایی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی توانسته است از سال های گذشته تاکنون بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش زیرساخت و روبناهای بندر چابهار انجام دهد و شرایط مناسبی برای تکمیل سرمایه گذاری ها در بندر چابهار و رونق این بندر توسط بخش خصوصی فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ضرورت تسریع و عملی شدن موافقتنامه های مدنظر قرار گرفته به واسطه حضور وزیر هند در بندر چابهار، گفت: امیدوار هستیم بتوانیم همکاری ها را در عمل و به سرعت ادامه دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم در یک فرصت کوتاه، شاهد اقدامات عملی توسط دولت هند و تعهد این کشور به توسعه بندر چابهار و افزایش تزانزیت بین روسیه و هند از طریق بندر چابهار باشیم، گفت: باید به سرعت از این ظرفیت بندر چابهار استفاده کنیم و شاهد رونق بندر چابهار باشیم.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید

    بوی کباب امضای برجام به دماغ هندی ها خورده. سریع برگشته ن.