بازدید سایت : ۴۷۶۵۶

خروج بیش از ١٠٠ لکوموتیو از ناوگان فعال در ٣ سال گذشته

یکی از دلایل اصلی کاهش تعداد لکوموتیوهای در گردش بخش خصوصی، مشکلات مالی و عدم توانایی پرداخت هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری این لکوموتیوهاست.

خروج بیش از ١٠٠ لکوموتیو از ناوگان فعال در ٣ سال گذشته
تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کمبود لکوموتیو به گلوگاه مهم حمل و نقل ریلی در بخش باری تبدیل شده، گفت: یکی از دلایل اصلی کاهش تعداد لکوموتیوهای در گردش بخش خصوصی، مشکلات مالی و عدم توانایی پرداخت هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری این لکوموتیوهاست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره کمبود لکوموتیو و اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای جبران این کمبود اظهار داشت: یکی از اصلی ترین چالش های فعلی حمل و نقل ریلی کمبود لکوموتیو در گردش و آماده به کار است و در سه سال گذشته علیرغم افزایش مجموع لکوموتیوهای موجود از 954 به 991 دستگاه، تعداد لکوموتیوهای آماده به کار از 583 به 513 دستگاه کاهش پیدا کرد و عملاً 107 لکوموتیو از چرخه فعالیت خارج شده است. 

وی تاکید کرد: با اشاره به سهم بخش خصوصی در مالکیت لکوموتیو گفت: در حال حاضر حدود 18 درصد از لکوموتیوهای موجود یعنی 177 دستگاه در مالکیت شرکت های خصوصی است که با توجه به آیین نامه تعیین سهم بهینه بخش دولتی و غیر دولتی در فعالیت های راه و راه آهن باید این میزان افزایش یابد. علاوه بر این باتوجه به تقاضای موجود در بخش حمل و نقل ریلی، به ورود 900 دستگاه لکوموتیو جدید در سه سال اینده، به چرخه حمل و نقل ریلی نیاز داریم.

افندی زاده همچنین با اشاره به مشکلات مربوط به وضعیت مالی شرکت های خصوصی مالک لکوموتیو و کاهش محسوس تعداد لکوموتیوهای آماده به کار بخش خصوصی از ابتدای سال ادامه داد: یکی از دلایل اصلی کاهش تعداد لکوموتیوهای در گردش بخش خصوصی، مشکلات مالی و عدم توانایی پرداخت هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری این لکوموتیوهاست. البته در این خصوص اقدامات سازنده ای به منظور افزایش هماهنگی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه تسویه مطالبات شرکت های مالک لکوموتیو صورت گرفته و پیشنهاد شده که از این پس قراردادی سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت های مالک لکوموتیو و شرکت های مالک واگن منعقد و سهم مالکانه لکوموتیو مستقیماً پرداخت و از انباشت مطالبات و ایجاد مشکلاتی ازجمله خروج لکوموتیوها از سرویس جلوگیری شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همه دستگاه های ذی ربط، وضعیت کنونی ناوگان حمل و نقل ریلی و به طور خاص موضوع کمبود لکوموتیو را مورد توجه ویژه قرار داده و با حل این مشکل گام بلندی در پیشبرد وضعیت حمل و نقل کشور به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای توسعه بردارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    آقای دکتر افندی زاده
    آقای دکتر بذرپاش
    شما که می دانید شخص مدیرعامل راه آهن سد راه توسعه ریلی کشور هستند. شما که می دانید خلقیات و روحیه شخصی ایشان باعث فرار بسیاری از سرمایه های مالی، پرهیز بسیاری از سرمایه گذاران از تزریق سرمایه جدید و نیز فرار نخبگان ریلی از راه آهن، بخش خصوصی ریلی و حتی احیانا از کشور شده است.
    خب چرا جرئت برکناری نامبرده را ندارید؟
    حتما باید اجازه آقای میثم ن. اخذ شود؟
    کشور از دوران امیرکبیر به کجا رسید که ایشان فرمود ممکلت داری با عمه و خاله نمی شود اما اکنون حتی با فامیل دور هم می شود؟!!!

  • ناشناس پاسخ

    جالب است که خبرگزاری ایلنا اول این مصاحبه آقای افندیزاده را منتشر نمود اما به دلایلی مجبور شده آن را حذف کند!

    لینک صفحه پاک شده در ایلنا:


    https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-4/1409457-%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%AC-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D9%84%DA%A9%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%84%DA%A9%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%88-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85

    مدیری که فشار آورده تا ایلنا این خبر را حذف کند، از این غافل است که گوگل رد صفحات پاک شده را نگه می دارد!

    لینک صفحه پاک شده در کش گوگل:

    https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:d8-y5R9xRCUJ:https://www.ilna.ir/%25D8%25A8%25D8%25AE%25D8%25B4-%25D8%25A7%25D9%2582%25D8%25AA%25D8%25B5%25D8%25A7%25D8%25AF%25DB%258C-4/1409457-%25D8%25AE%25D8%25B1%25D9%2588%25D8%25AC-%25D8%25A8%25DB%258C%25D8%25B4-%25D8%25A7%25D8%25B2-%25D9%2584%25DA%25A9%25D9%2588%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25AA%25DB%258C%25D9%2588-%25D8%25A7%25D8%25B2-%25D9%2586%25D8%25A7%25D9%2588%25DA%25AF%25D8%25A7%25D9%2586-%25D9%2581%25D8%25B9%25D8%25A7%25D9%2584-%25D8%25AF%25D8%25B1-%25D8%25B3%25D8%25A7%25D9%2584-%25DA%25AF%25D8%25B0%25D8%25B4%25D8%25AA%25D9%2587-%25D8%25A8%25D9%2587-%25D9%2584%25DA%25A9%25D9%2588%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25AA%25DB%258C%25D9%2588-%25D8%25AC%25D8%25AF%25DB%258C%25D8%25AF-%25D9%2586%25DB%258C%25D8%25A7%25D8%25B2-%25D8%25AF%25D8%25A7%25D8%25B1%25DB%258C%25D9%2585&hl=en&gl=ir

    • ناشناس

      احسنت به این پیگیری و نظارت مردمی و لایک کنندگان!!

    • ناشناس

      این خبر قطعا با فشار حذف شده! وگرنه میتوانستند آنرا اصلاح کنند! معلومه کار خودشون بد جوری لنگ میزنه!

  • بازنشسته راه آهن پاسخ

    باسلام
    اینگونه به نظر می آید که دولت و نماینده دولت یعنی وزر راه وشهر سازی هیچگونه اختیاری برای ارزیابی عملکرد مدیر عامل راه آهن ندارند و این دیگران هستند که با توجه به قرابت با دایره رییس جمهور در حال حفظ آقای صالحی هستند ولو اگر این اصرار منتجه به نابودی سرمایه های گران راه آهن در حوزه سخت افزار نرم افزار و مغز افزار شود
    متسفانه آقای دکتر صالحی نیز بر خلاف اسم خود نشان داند صالح نیستند که اگر بودند خود متوجه می شدند که توانائی کنترل راه آهن را ندارند وخود بدون سر وصدا کنار می رفتند ایشان حتی به آموزه های همان کتاب آسمانی که حفظ هستند هم عمل نمی کنند که اگر اینگونه بود ما ها پیش از راه آهن رفته بودند
    حالا کشور مانده است و راه آهن نگاه به آینده دارد تا شاید این پس جوان و ... رییس جمهور یا خود از کارش خسته شود و هوس جایگاه بالاتری را بکند و یا حمایت کننده ویژه ایشان در دولت علاقند شود تا سازمان دیگری را شخم یزند و زیر و رو کند و این مدیر توانمند در تخریب را به آن سازمان پیش کش کند
    آنچه این دوسال شاهد آن در سازمان راه آهن به ریاست ایشان بودیم تنها سردر گمی در در برنامه ریزی های ساده وروتنین راه آهن انتصابات عجولانه وبی برنامه نداشتن برنامه برای جذب منابع و رکورد شکنی های بی پایه واساس بود که همگی در ده سال آینده نقش تخریبی خود را در صنعت ریلی کشور نشان خواهد داد همچنان که در بخش لکوموتیو هم اکنون شاهد موضوع هستیم اما قطعا موضوعات زیر بنائی زمان خواهد برد تا خود را نشان دهد همچنان که بی برنامه گی ها و ضرر های ناشی از حضور دکتر زیاری در دهه هشتاد تا دهه نود هم ادامه داشت.
    دعا می کنیم مدعیان ملت ومملکت کمی زودتر به خود بیایند وبرای این صنعت مفلوک رهبری شایسته انتخاب کنند
    حالا اگر هم طرفداران ایشان که جمله تازه به دوران رسیده هائی هستند که از مثلا تنظیم بارنامه یک شبه مدیر کل شدند بیایند و ما را نقد کنند ناراحت نیستیم و نمی شویم زیرا تاریخ را می توان برعکس نقل نمود اما نمی توان برعکس ثبت نمود خوشبختانه.

    • ناشناس

      جناب بازنشسته!
      این تحلیل بود یا غیبت خاله زنکی در دورهمی کهنسالان؟!

    • ناشناس

      عزیزم غیبت خاله زنگی بود تو درست و مستند از عملکرد آقای دکتر صالحی جانتان جرات دفاع داری

  • ناشناس پاسخ

    کشوری که ادعای قدرتمند ی در کشور دارد باید لوکوموتیو های زیادی اماده به خدمت داشته باشید