بازدید سایت : ۶۷۲۸۸

تشریح مهمترین شقوق همکاری های ایران با اعضای تراسیکا در طول ریاست یک ساله بر این کمیسیون

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مهمترین برنامه ایران در یک سالی که ریاست تراسیکا را بر عهده دارد؛ تکمیل زیرساخت های ترانزیتی در کشورمان با هدف تسهیل، یکپارچه سازی فرایندها و دیجیتال کردن آنها است.

تشریح مهمترین شقوق همکاری های ایران با اعضای تراسیکا در طول ریاست یک ساله بر این کمیسیون
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مهمترین برنامه ایران در یک سالی که ریاست تراسیکا را بر عهده دارد؛ تکمیل زیرساخت های ترانزیتی در کشورمان با هدف تسهیل، یکپارچه سازی فرایندها و دیجیتال کردن آنها است.

صادق: ایران بر توسعه همکاری‌ های حمل‌ ونقلی متعهد است

ایران حلقه واسط و ارتباط دهنده کشورهای عضو تراسیکا است

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق در حاشیه هفدهمین اجلاس کمیسیون بین دولتی تراسیکا (اروپا-قفقاز-آسیا ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفدهمین اجلاس سالانه کشورهای عضو تراسیکا که به میزبانی کشورمان امروز هشتم اسفندماه برگزار شد؛ اعضا بر یکپارچه سازی زیرساخت های کریدوری، یکپارچه سازی فرایندهای حمل و نقل و دیجیتال کردن آنها تاکید کردند.

وی افزود: انجام این اقدام مهم منجر به افزایش ترانزیت و حمل و نقل و در نهایت توسعه منطقه ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست ها و رویدادهای بین المللی در کشورمان نشان از ابتکار عمل وزارت راه و شهرسازی در توسعه ترانزیت و مدیریت معادلات ترانزیتی منطقه در جهت افزایش ارتباطات منطقه ای و تثبیت توسعه آن دارد، گفت: کریدور تراسیکا متشکل از ۱۴ کشور حاضر در شرق اروپا، قفقاز و آسیای میانه است که در هفدهمین اجلاس کمیسیون بین دولتی تراسیکا ۱۲ عضو حضور داشتند.

به گفته وی؛  از امروز به مدت یک سال جمهوری اسلامی ایران رئیس تراسیکا خواهد بود و به طور قطع وقتی از بسترسازی و یکپارچه سازی فرایندهای حمل و نقلی صحبت می کنیم تسهیل گمرکات ایران و دیگر کشورهای عضو یکی از مهم ترین شقوق همکاری ها خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مهمترین برنامه ایران در یک سالی که ریاست تراسیکا را بر عهده دارد؛ تکمیل زیرساخت های ترانزیتی در کشورمان با هدف تسهیل یکپارچه سازی فرایندها و دیجیتال کردن آنها است.

صادق یادآور شد: با توجه به نقش محوری ایران در این موضوع به طور قطع نتیجه آن افزایش ترانزیت عبوری از کشورمان خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تحریم های ظالمانه در ابتکار عمل ایران در محوریت ترانزیتی منطقه اثرگذار نخواهد بود و حضور اعضای تراسیکا در کشورمان بیانگر همین مسأله است.

صادق تاکید کرد: به طور قطع هر ۱۴ عضو اجلاس کمیسیون بین دولتی تراسیکا و از جمله ایران به دنبال تکمیل کریدور شمال -جنوب و شرق-غرب هستند تا رشد چشمگیر را در ترانزیت منطقه ای رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه ترانزیت ارزان و روان از کشورمان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در این موضوع دنبال می کنیم، افزود: به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی خاص کشورمان، ایران به طور طبیعی انتخاب بسیاری از کشورها برای ترانزیت خواهد. 

صادق خاطرنشان کرد: اگرچه افزایش سهم ریل، ترانزیت امن و صرفه جویی در سوخت را نیز به دنبال دارد اما توسعه ترانزیتی همه شوق جاده ای ریلی و دریایی را در بر می گیرد و باید در این زمینه ها نیز برنامه داشته باشیم.

وی افزود: تامین منابع در بودجه های عمرانی به تکمیل کریدورهای یاد شده کمک خواهد کرد و در این مسیر از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و مولدسازی دارایی ها بهره خواهیم برد.

صادق با اشاره به تاسیس صندوق سرمایه گذاری تراسیکا اظهار کرد: این موضوع پیشنهادی بوده که از سوی نمایندگان رمانی، ترکیه و چند کشور دیگر ارائه شد و در دبیرخانه تراسیکا مورد بحث، تبادل نظر و بررسی قرار خواهد گرفت و تاسیس این صندوق مشترک به توسعه روابط اقتصادی و تجاری کشورهای عضو کمک خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.