بازدید سایت : ۳۳۳۴۸

آزادراه شیراز اصفهان پس از 12 سال افتتاح می شود؟

آزادراه شیراز اصفهان یکی از کلان پروژه های استان فارس است که در دولت نهم کلنگ زنی شده است اما همچنان در دولت سیزدهم وعده افتتاح آن داده می شود.

آزادراه شیراز اصفهان پس از 12 سال افتتاح می شود؟
تین نیوز |

آزادراه شیراز اصفهان یکی از کلان پروژه های استان فارس است که در دولت نهم کلنگ زنی شده است اما همچنان در دولت سیزدهم وعده افتتاح آن داده می شود.

دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

به گزارش تین نیوز به قنل از فارس، آزادراه شیراز اصفهان یکی از پروژه های بزرگ و کهنه استان فارس است که در دولت نهم و حدود ۱۲ سال پیش کلنگ زنی شد. 

پروژه به عنوان یکی از مهمترین پروژه های عمرانی کشور هرچه سریعتر باید به بهره برداری می رسید؛ چراکه مردم سالیان سال است منتظر افتتاح آن هستند و هر روز وعده جدیدی داده می شود. 

استان فارس هنوز آزادراه ندارد و به عنوان یکی از استان های مهم در محور مواصلاتی جنوب به شمال کشور، ضرورت دارد که با عزم جدی مسئولان این پروژه را به بهره برداری برساند چراکه سالها از وعده افتتاح و اتمام عملیات اجرای پروژه گذشته و مردم انتظار دارند که آزادراه هرچه سریع تر مورد بهره برداری قرار گیرد. 

پروژه ای که بنا بود ابتدای امسال افتتاح شود اما بازهم در سفر اخیر وزیر کشور به فارس و مشاهده وضعیت پروژه به شهریورماه موکول شد

ترافیک موجود در ورودی های شیراز از سمت سپیدان و جاده بوشهر یکی از عمده ترین دلایلی است که افتتاح این ازادراه را ضروری می کند، پروژه ای که بنا بود ابتدای امسال افتتاح شود اما بازهم در سفر اخیر وزیر کشور به فارس و مشاهده وضعیت پروژه به شهریورماه موکول شد. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت این پروژه می گوید. 

پیشرفت ۹۷ درصدی در قطعات ۱ تا ۶ آزادراه شیراز-اصفهان

جعفر قادری اظهار داشت: آزادراه شیراز-اصفهان مربوط به دولت نهم است که با انعقاد قراردادی مابین یک شرکت وابسته به وزارت راه و یک موسسه مالی و اعتباری کلنگ زنی شد.

وی افزود: در ادامه موسسه مالی و اعتباری مذکور به تعهدات خود عمل نکرد و لذا در قرارداد بین وزارت راه و وزارت دفاع و قرارگاه خاتم الاوصیا منعقد شد و پس از مدتی شرکت عمران صدرا نیز به مجموعه شرکا ملحق شد. 

قادری با بیان اینکه متاسفانه در گذشته تنها ۶ قطعه حد فاصل ایزدخواست تا بیضا برای این آزادراه پیش بینی شده بود، اظهار داشت: اما به مرور زمان احساس شد که این آزادراه باید به شیراز متصل شود لذا قطعه ۷ از تنگ خیاره تا دوراهی قلات به آن اضافه شد و پس از آن نیز قطعه ۸ به طول ۱۲ کیلومتر طراحی شد و تا حسینی الهاشمی و آزادراه شیراز بوشهر ملحق شد. 

او با بیان اینکه ۸ کیلومتر درون شهری توسط شهرداری در حال ساخت است، گفت: در قطعه ۸ از حسینی الهاشمی به آزادراه شیراز بوشهر خواهیم رسید و درواقع پایان قطعه ۸ آغاز آزادراه شیراز بوشهر خواهد بود. 

نماینده مردم شیراز و زرقان ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که قطعات یک تا ۶ حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، قطعه ۷ قطعه ۶۵ درصد پیشرفت دارد و قرارداد ترک تشریفات وزارت دفاع ابلاغ شده است. 

قادری گفت: وزارت دفاع نیز بدون برخی تشریفات ۶۵ درصد کار را پیش برده است و تلاش دارد و هر چه سریعتر آن را به اتمام برساند. 

وی با بیان اینکه قرارداد سرمایه گذاری قطعه ۸ آزادراه نیز ابلاغ شده گفت: هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است اما در تلاش هستیم تا با بهره برداری از قطعات ۱ تا ۶ و همچنین مسیر تنگ خیاره تا لپویی، بار ترافیک را از آزادراه وارد بزرگراه شیراز اصفهان کنیم تا ترافیک بخشی از خودروهای ورودی از مسیر فعلی بیضا به شیراز وارد این محور شود. 

قادری تاکید کرد: همچنین اقدامات شهرداری در ساخت زیرگذر گویم نیز امکان سهولت در رفت و آمد را بهتر خواهد کرد. 

او با اشاره به اینکه بهره برداری از زیرگذر گویم امکان تردد بهتر را فراهم خواهد کرد، گفت: در مسیر تنگ خیاره به لپویی خودروهایی که وارد و خارج می شوند وارد قطعات ۱ تا ۶ آزادراه خواهند شد. 

وی افزود: در حال حاضر مسیر تنگ خیاره به لپویی که به عنوان مسیر بزرگراهی تعریف شده است فعلا در یک باند رفت و برگشت بازگشایی خواهد شد و سپس در ادامه با تکمیل خط ۷ بخش عمده ای از ترافیک را تقبل خواهد کرد.

آزادراه کاملاً استاندارد است

این نماینده مجلس علت تصادف های اخیر و کشته هایی که روزهای گذشته در آزادراه شیراز اصفهان رخ داده است را نبود علائم رانندگی عنوان کرد و گفت: در این مسیر هنوز تابلوهای راهنمایی نصب نشده، گاردریل های دو طرف نصب شده، نیوجرسی وسط نصب نشده اما رفت و آمد با سرعت بالا و بیش از ۱۲۰ کیلومتر در حال انجام است به همین دلیل تصادفات رخ می دهد در حالی که آزادراه کاملاً استاندارد است. 

قادری در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به اینکه اتصال آزادراه به شهر صدرا نیز در دو نقطه پیش بینی شده است گفت: خروجی آزادراه از چهار مسیر پیش بینی شده است که دو نقطه در شهر صدرا، یک نقطه در گویم و یکی هم در تنگ خیاره است. 

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود قطعات یک تا ۶ تا پایان تابستان زیربار ترافیک بروند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید پاسخ

    خداوکیلی این قسمت اظهار نظرتون الکیه ؟؟؟!!!هرچی پیام میدیم که انعکاس نمیدید
    خداوکیلی برا این جاده اصفهان به شهر بهارستان یه پیگیری بکنید از عرض کم و حریم نامناسب و عدم خطکشی و اسفالت و تردد کامیونها

  • تقی پاسخ

    این 12سالی که دارید رو آزاد راه کار میکنن و ماشین سنگین های هر روز از جاده های محلی و بین روستای عبور مرور می‌کنند دیگه جاده نمونده همه جاده های بین روستای از بین رفتن مردم مجبورن از آزاد راه برای رفت آمد استفاده کنند

  • یوسف پاسخ

    فکر نمیکنید گارد ریل دیگه منسوخ شده باشه؟ چقدر آدم توسط گارد ریل به سیخ کشیده شده یا عضو از دست داده

  • ناشناس پاسخ

    هفتم آبان ماه هر سال هم بخاطر تعمیرات بسته میشه، خخخخخ

  • ناشناس پاسخ

    علت طولانی شدن بخاطر دزدی هاشونه پس چرا پروژهایی که تو کشور دیگه از سرمایه مردم خرج میشه سریع تمامش میکنند دلیلش مسئولین اجنبی است

  • حسین پاسخ


    خوبه

  • ایرج پاسخ

    ازاد راه بهارستان به اصفهان هروز شاهد تصادفات خونین هستیم،خبری ازبزرگراه شرق نیست ،تا زیاروقلعه شور زیرسازی واسفالت شده است،ولی ازبهارستان تاتقاطع پل ۱۵خرداد ۵۰درصد کارراه شده است ولی خبری ازادامه کار نیست، وهروز شاهدتصادفات خونین جبران ناپذیر هستیم،

  • حسن شا کر پاسخ

    با سلام و خسته نباشید به تمامی کسانی که دراین پروژه زحمت کشیده ومیکشند. اینجانب مدت سه سال در کار جاده سازی کار کردم ومیدانم که چه کار طاقت فرسایی است. مردم ما فقط منطزرن کار به پایان برسد وحرف و حدیث بسازند. از مشکلاتش بی خبر ند. دراین روزهای تحریم. بدی اب وهوای منطقه. نبود بودجه. کم کاری شرکتهای طرف قرارداد. از مشکلات. به تاخیر افتادن این پروژه عظیم بوده. خسته نباشید. اجرکم منالله. خدا قوت....

  • ناشناس پاسخ

    در رابطه قطعه ۸ آزاد راه ،هنوز کلنگی بزنین نخورده است.اگر شهرداری مسول است،چرا کاری نمی‌کند.استان بوشهر به وسیله قطعه ۸ به آزاد راه وصل میشود.چرا سریع تر اجرایی نمیشود تا مردم در رفاه باشند؟

  • حسین پاسخ

    لطف کنید آمار تاریخش را درست بگید بعد ۳۲سال

  • حسین پاسخ

    تاریخش را به مردم درست بگید بعد ۱۲ سال نگید بعد ۳۲ سال