◄ اتوبان پاتاوه دهدشت و 3 نکته مهم برای مسافران تابستان 1402
اتوبان پاتاوه دهدشت در روزهای اخیر یک اتوبان مهم دیگر را به مسیرهای جاده ای کشور اضافه کرد و گزینه های بیشتری در اختیار مسافران قرار گرفته است.
اتوبان پاتاوه دهدشت در روزهای اخیر یک اتوبان مهم دیگر را به مسیرهای جاده ای کشور اضافه کرد و گزینه های بیشتری در اختیار مسافران قرار گرفته است.
به گزارش تین نیوز، اتوبان جدید التاسیس در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد و این استان در ایام تابستان به دلیل طبیعت زیبا و بهره مندی از آب و هوای مناسب میزبان شمار انبوهی از مسافران است.
مسافرانی که قصد عزیمت به این استان را دارند و همچنین اهالی سفر و گردشگری که قصد عبور از این استان و سفر به استان های همجوار کهگیلویه و بویر احمد را دارند از این پس می توانند از این آزادراه برای رسیدن به مقاصد مورد نظر خود استفاده کنند. اتوبان پاتاوه دهدشت جزو پروژه های بزرگ عمرانی بوده و از آن به عنوان پروژه ملی یاد می شود.
1. رانندگی با احتیاط در یک محور ترانزیتی با تونل های متعدد
مسافرانی که قصد عبور از اتوبان پاتاوه دهدشت در ایام پیش رو را دارند باید به این نکته توجه کنند که این محور مواصلاتی بخشی از یک کریدور حمل و نقل و ترانزیت به شمار می آید. بنابراین عبور خودروهای سنگین و تریلی ها نیز در این اتوبان قابل توجه خواهد بود و لازم است رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی و سرعت مجاز را در این آزادراه رعایت کنند. علاوه بر این جاده ملی مذکور 13 تونل دارد که رعایت موارد ایمنی در آنها نیز ضروری است.
2. طولانی بودن مسیر اتوبان پاتاوه دهدشت
این آزادراه یکی از اتوبان های طولانی ایران به شمار می رود که طول آن به ۱۳۶ کیلومتر می رسد. بنابراین اتوبان جدید التاسیس در استان کهگیلویه و بویر احمد کمی از اتوبان تهران قم طولانی تر است و رانندگان باید با آمادگی لازم وارد این مسیر شوند که طولانی بودن اتوبان موجب خستگی آنها نشود. این اتوبان در ادامه به محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان متصل می شود که ارتباط استانهای جنوب کشور از جمله خوزستان را به استانهای مرکزی ایران برقرار میکند.
3. دسترسی بهتر به شهرها و مناطق مختلف استان کهگیلویه وبویر احمد
اتوبان پاتاوه دهدشت علاوه بر روان سازی حمل و نقل شمال و جنوب و جنوب غرب کشور، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخشهای چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده ای و محرومیت خارج می کند. بنابراین اگر قصد سفر به این مناطق را دارید این اتوبان گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود.
شایان ذکر است ساخت این اتوبان 2 هزار و 850 میلیارد تومان هزینه در بر داشته و ارزش روز این جاده نیز 9 هزار و 500 میلیارد تومان است.
انتهای پیام
اتوبان کجا بود، جاده باریک دوطرفه دروغ چرا میگید
در خبر گفته شده اتوبان/آزادراه
اشتباه این است که این فقط یک راه اصلی دو خطه است.
لطفا سوادتان را آپدیت نمایید.
واقعآ متاسفم جاده به این مهمی افتضاح کارشده وبعداز۲۸ سال معلوم نیست چی ساختند...استان فلاکت زده ما همیشه وهمه جا باید بدبخت باشه
آدم خنده اش میگیره.. این بنده خدا چیو باچی مقایسه میکنه، به نظر من یه سفر تفریحی از همون قم تا تهران بره
تافرق اتوبان و آزادراه وشاهراه اصلی و اصلا قوانین راهنمایی ورانندگی رو یاد بگیره
اتوبان؟؟؟
شما که مثلاً رسانه تخصصی حمل و نقل هستید دیگه چراا؟؟؟
یه راه اصلی به عرض ۸ متر .....اتوبان کجا بود ؟؟؟
وقتی این جاده معمولی رو با اتوبان تهران قم مقایسه می کنید یعنی اینکه یا خودتون خیلی از مرحله پرت هستید و از همه جا بیخبرید.....یا مردم رو ساده و بیخبر فرض کردید.
اصلاح کنید این تیتر و متن سراسر دروغ رو ...
بزرگراه یا اتوبان حداقل چهار خط دارد
داداچ
این راه اصلی دو خطه است.
بزرگراه و اتوبان چهارخط به بالاست
دلیل نامگذاری این جاده محلی مال رو به نام آزاد راه یا اتوبان را هم لطف کنید؟
آخه بنده انسان اتوبان کجا بود
نظر ما را نشر نمی دهید
خدا به خیر. بگذرونه
خدایا خودت نگهدار مردم باد
اتوبان نگوئید
مردم و رانندگان عزیز خیلی خیلی خیلی
دقت کنید
اتوبان؟؟!!! آزاد راه؟!!!!!
یه راه باریکه پر خطره. به زحمت پاسخگوی رفت و امد دهدشت یاسوج را جواب بده.
این را روستایی را اتوبان نامگذاری کرد
دولت مردمی
این یک راه اصلیه کجاش اتوبانه.آخه چطور تعریف اتوبان را نمیدانید؟
علت اینکه یک ریال بودجه به کهگیلویه بزرگ تعلق نگرفت، عصبانیت آقای رییسی وهمه مسولان کشور از یکی از نماینده وقت استان که این جاده را در این مسیر غیر کارشناسی قرار داد
وملیاردها دلار از بودجه مملکت در چاه ویل ریخته شد. همین الان هم میدونن که این جاده به درد جاده مالرو هم نمیخوره ولی به جهت قطع کردن بودجه افتتاح کردند
حالا همه ملت مشاهده میکنید ،
من بعد در در این اتوبان ، فقط به حرف اتوبان ،چه مصیبتهایی وچه جوان هایی وچه خانواده های رو نابود میکنه ،آخه الاغ لین کجاش اتوبان ،هست . خیابون 8متری
حالا خدائی اتوبان قم در یک دشت است نه پیچی نه تونلی حال اگر رفت کلاه خود قاضی کن البته کامل نیست ولی شما فکر کن ۲۸۵۰ یکی برده انور حالش می کنند پس خداشکرکنیم دراین محل خرج شده تعدای کارگر ووو هم کار کردن هم نانش خوردن
اتوبان کجا بود یه راه با طراحی قدیمی که میشد به روزش کرد و بعضی جاهاش جاده داری موجهای بدی هستش که باعث انحراف خودرو میشه و اشکالات زیاد الکی اتوبان و آزادراه بهش نبندید
من هر روز از این جاده رد میشم اول اتوبان نیست دوما خییییلی بد ساخته شده و نظارتی روش نبوده داخل تونل هایش پر از دست انداز ورودی و خروجی تونلهاش دارای موج میباشد و روشنایی تونلها خیییییییلی ضعیفه
این یه جاده دو خطه با پیچ های زیاده که اصلا شرایط استانداردی را هم نداره مشخص نیست چی ساختن اصلا
مسیر پاتاوه دهدشت قسمتی از جاده شمال به جنوب کشور نواقصاتی دارد که لازم است رفع شود. برداشتن سرعت گیرهای متعدد غیر استاندارد. نصب تابلوهای اخباری در طول مسیر با ذکر کیلومتر وشهرهای جنوب. احداث جاده کنارگذر خیرآباد به سمت سردشت زیدون که درحال خاضر خاکی می باشد.
اقایان رئیس جمهورراهم مثل مردم ساده منطقه فریب دادندکدام جاده . کدام شاهراه دوسوم این جاده مالروهست
اتوبان مالرو😃😃😃
قورباغه بجای بنز
اتوبان!؟
آزادراه!؟😀😀😀🤔
تیتر خبر کافیه که بقیه مطالب نخونی
وقتی خبر نویس نمی دونه اتوبان چیه
واقعا جای بسی تاسف داره که هرکسی ادعای سواد ودانستن مینماید این کجاش شباهت به اتوبان داره به غیراز اینکه جاده ای است بسیار خطرناک وغیراستاندارد وناایمن که فقط جهت رفع تکلیف سر هم شده واینجا استانی است که در بی نظارتی وبی کیفیتی در امور عمرانی در جهان حرف اول را میزند وبس
دوست عزیز اتوبان نیست یک جاده معمولی و شلوغه و البته پرخطر
اتوووووبان؟؟خخخخخ..شونه تاشونه ی خلاف این جاده ۸مترنیست..شمابگیدجاده ی عشایری.لطفااهنگام رانندگی مواظب احشام باشید..خخخخ اتوبان؟؟
واقعا جای تأسف داره برای مسولین که یک جاده دوطرفه رو اسفالت کردن اسمش رو گذاشتن اتوبان جوری شده که سلامتی و امنیت مردم براشون مهم نیست
به اون خدا ازجهنم عبورکنیدبهتره ازاین جاده هست
جاده دوطرفه هست وباریک وخطرناک،واسه شب ها هم باید احتیاط کنید
ضمناًازتونل سومی به سمت دهدشت،دیگه هواگرم گرم مثل کوره آجرپزی هست اگرخدای ناکرده ماشینتون پنچرشد یاخراب شدبایدبا جرثقیل بکشیش تا به مکانیک برسیت
فالله خیر حافظا و هو ارحم راحمین
جاده پاتاوه به دهدشت تاسمیرم علایم اخباری و هشداری و چراغ های خطر و تابلوهایی راهنما بهداندازه لازم و کافی را ندارد.جاده نیازمند روشنایی بیشتر و امکانات امدادی و رفاهی و اورژانس و پلیس می باشد این جاده تونل ها روشنایی انها کم هست و روشنایی آنها کم هست حاصل پاتاوه تا پل قره هم تونل ها روشنایی کافی ندارد و تهویه هم ندارند و تابلوهایی هشداری و راهنما هم بسیار بسیار کم هست چون جاده شیب های تند و پیچ های خطرناک و نقاط کور فراوانی دارد پوشش آنتن موبایل در بسیاری از نقاط ضعیف هست یاداصلا پوشش آنتن وجود ندارد و خیلی باید احتیاط و دقت کرد.
متاسفم که نویسنده مطلب هنوز نمی داند اتوبان چیست و به یک جاده درجه ۳ میگوید اتوبان بعد هم می خواهد در باره مسائل مهم جامعه اظهار نظر کند
اتوبان کجا بود؟؟؟
بیشتر شبیه یه راه روستایی میمونه
مخ مارو خوردید همتون با اتوبان و غیر اتوبان.به هر شکل از جاده قبلی بهتره.