◄ اتوبان اصفهان شیراز ؛ 45 روز تا افتتاح اتوبان کم نظیر گردشگری
با افتتاح اتوبان اصفهان شیراز تا حدود 45 روز دیگر گردشگران و مسافران یک آزادراه استثنایی و کم نظیر برای سفر به یکی از مهم ترین مراکز گردشگری ایران در اختیار خواهند داشت.
با افتتاح اتوبان اصفهان شیراز تا حدود 45 روز دیگر گردشگران و مسافران یک آزادراه استثنایی و کم نظیر برای سفر به یکی از مهم ترین مراکز گردشگری ایران در اختیار خواهند داشت.
به گزارش تین نیوز، روز شمار افتتاح اتوبان اصفهان شیراز به کار افتاده و تا حدود چهل و پنج روز دیگر شاهد گشایش رسمی این آزادراه به روی رانندگان و مسافران خواهیم بود.
گزارش مهم روز را بخوانید؛
تعطیلی 2 روزه تهران و راه های فرار از ترافیک خروجی های تهران
این اتوبان علاوه بر اهمیت از دیدگاه حمل و نقل بار ، از دیدگاه گردشگری و مسافری نیز تحول بزرگی در کشور ایجاد می کند چرا که مسیر جاده ای رسیدن به شهر شیراز از تهران و شهرهای شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور را به نحو قابل توجهی کاهش می دهد.
با افتتاح این اتوبان مسافرانی که از اصفهان به طرف شیراز از این مسیر حرکت کنند 3 ساعت کمتر از زمان فعلی در راه خواهند بود. در حال حاضر سفر از اصفهان به شیراز نزدیک به 6 ساعت به طول می انجامد اما افتتاح اتوبان اصفهان شیراز زمان سفر را 2 ساعت کمتر خواهد کرد.
بد نیست بدانیم طول آزاد راه مورد نظر ۳۵۱ کیلومتر است که حدود ۱۱۶ کیلومتر آن از استان اصفهان و ۲۳۵ کیلومتر دیگر از این پروژه از استان فارس عبور می کند.
جاده کنونی اصفهان - شیراز ۴۸۵ کیلومتر است که دو شهر آباده و مرودشت عبور می کند و آزاد راه شیراز به اصفهان با طول 230 کیلومتری خود مسیر مذکور را 130 کیلومتر کاهش خواهد داد.
طبق قول مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اعتبارات لازم برای تکمیل بخش های باقیمانده این آزادراه در حال تامین است تا قبل از پایان تابستان و به احتمال قریب به یقین در هفته پایانی شهریورماه شاهد افتتاح این اتوبان باشیم.
◄ ادامه ضرر و زیان هنگفت رانندگان کامیون/ اجرای ناقص یک مصوبه مهم
هشدار به رانندگان؛ کمین سارقان برای سرقت کارت های سوخت در هنگام سوختگیری
رونق گردشگری دریاهای جنوب با افتتاح کامل اتوبان اصفهان شیراز
با افتتاح کامل اتوبان مذکور مسیرهای دسترسی به شهرها و بنادر جنوبی کشور نیز کاهش قابل توجهی خواهد یافت و این امر می تواند به رونق گردشگری دریایی در استان های جنوبی ایران منتهی شود.
خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در این باره گفته است: زنجیره آزادراهی با افتتاح این اتوبان عملا به دریا متصل می شود و وقتی به دریا متصل شد میتوانیم بگوییم که اقتصاد دریا را هم ضمیمه کردهایم تا بتوانیم زیرساختهای کشور را در خدمت دریا قرار دهیم و به رشد و شکوفایی بخشهای مختلف در مجاورت این آزاد راه کمک کند.
* برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
درود می فرستم به مردان بی ادعایی که کنار دست مان کار وتلاش می کردند وما متوجه نبودیم در حال انجام چه کار بزرگی هستند . خداوند نگهدارتان باد
برای قسمتیش که دراستان اصفهانه هیچ کاری انجام نشده وجادش ۲بانده هست
آخ جون۰۰۰من بچه شیرازم اصفهان ساکن هستم۰۰۰راه طولانی عاجز بودیم
آزادراه شیراز به اصفهان تورا خدا بعدازچندین سال تموم کنید
خوب بعدش از شیراز تا بوشهر نصف جاده هنوز جاده قدیمی دوطرفه هستش
البته فقط استان فارس سهم خود را ساختهاست از اصفهان تا مرز استان فارس هیچ عملیاتی انجام نشده. بهتر است بگوییم اتوبان شیراز به اصفهان از شیراز تا ایزدخواست
پهن تر می ساختن تا ترافیک نشه اما بازم دست دولت درد نکنه
باسلام خدا قوت
از میدان کرکوند تا ایزدخواست پس چی میشه . تا حالا کاری انجام نشده .
اتوبان شیراز ایزدخواست
سلام خیلی دلخوش نباشید من خودم تو اون آزاد راه کار کردم این آزادراه به دو سال دوام نداره خدا رحم کنه همین حالا نشسته کرده
از کی تا حالا شیراز دریا داشته که نوشتید با افتتاح این آزادراه دریاهای جنوب به آزادراه وصل میشن ؟ اتصال آزادراه به دریای جنوب فقط با افتتاح آزادراه شیراز بوشهر میسر است
جاده اصفهان به شهر بهارستان هم خیلی خطرناک و کم عرض هست تردد کامیونها هم مشکل سازه لطفا پیگیری کنید
راه سازی بازحمات زیاد وبا هزینه سنگین جهت روان سازی ترافیک وجلوگیری از اتلاف وقت وصرفه جویی درمصرف سوخت انجام می گیرد.ولی ایجادسرعت گیر های غیر استاندارد وبدون علامت صورت مسله را حل می کند.اگر بجای سرعت گیر دوربین کنترل سرعت نصب شود تر و خشک باهم نمی سوزد.هم برای دولت درامدوهم جلوگیرازخسارت وارده به ناوگان جاده ای وبه زانو وکمر رانندگان خواهد شد.