بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

​بازگشت سرمایه در آزادراه شیراز - اصفهان ۱۸ ساله است

رئیس هئیت مدیره شرکت احداث آزادراه گفت: بازگشت سرمایه در پروژه های آزادراهی کشور از جمله شیراز - اصفهان ۱۸ ساله است .

​بازگشت سرمایه در آزادراه شیراز - اصفهان ۱۸ ساله است
تین نیوز

حسین مینایی رئیس هئیت مدیره شرکت احداث و نگهداری آزاد راه شیراز - اصفهان در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه دغدغه بسیاری از پیمانکاران بخش خصوصی در ساخت آزادراه بازگشت طولانی مدت سرمایه در پروژه ها است گفت: سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بسیاری از پروژه ها با سختی انجام می شود این در حالی است که در بسیاری از پروژه های مسکونی و عمرانی بازگشت سرمایه با سرعت بسیار خوبی صورت می گیرد.

به گزارش تین نیوز، مینایی افزود: در ساخت آزاد راه بازگشت سرمایه با تاخیر است و بازگشت سرمایه در آزاد راه شیراز - اصفهان ۱۸ سال است. بازگشت سرمایه در صورتی است که مبلغ عوارض به خوبی پرداخت شود که در بسیاری از مواقع این امر صورت نمی گیرد و بخش خصوصی چندان راغب نیست .

او تاکید کرد: این پروژه نقش مهمی در تکمیل کریدور شمال - جنوب و حوزه ترانزیت کشور دارد بنابراین حداقل در راستای سیاست های دولت باید اجرایی شود.

او بیان کرد: در حال حاضر ماهانه بین ۲ تا ۲ و نیم میلیارد تومان ماهانه هزینه نگهداری آزاد راه شیراز - اصفهان است و در ۷ سال آینده هم باید کل مسیر بازسازی و آسفالت شود که این اقدام هم خود نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد .

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی و دولت باید هرچه سریعتر میزان عوارض این مسیر را اعلام کند چرا که در غیر این صورت پروژه آزادراهی کشور با شکست مواجه می شود و دیگر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش ورود نخواهد کرد .

او گفت: در قطعه ۸ آزاد راه شیراز- اصفهان که حدفاصل شیراز- بوشهر است وزارت راه و شهرسازی ۵۰ درصد و سهم ما ۲۵ درصد است با توجه به بازگشت طولانی مدت سرمایه برای ۲۵ درصدی بعدی هیچ کس فعلا قبول نکرده است. 

وی افزود: حمل و نقل و ساخت آزاد راه ستون توسعه و ترانزیت است و با توجه به آنکه آزادراه شیراز - اصفهان تکمیل ترین پروژه آزاد راهی کشور است باید سرمایه گذاری و توجه بیشتر صورت گیرد. 

وی افزود: ۱میلیون و ۴۰۰ هزار تردد از ۲۹ اسفند تا ۲۰ اردیبهشت پلاک خودرو ثبت شده و تا به امروز سازمان راهداری هنوز دوربین های کنترل سرعت و تخلف را در این پروژه نصب نکرده است چراکه هزینه برآورده شده برای آن ۶۰ میلیارد تومان است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.