بازدید سایت : ۶۴۶۳۳

چهارخطه شدن ۹ کیلومتر از محور خرمشهر - اهواز تا اربعین امسال

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تا اربعین امسال ۹ کیلومتر از محور خرمشهر_ اهواز چهارخطه شده و زیر بار ترافیک می رود.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تا اربعین امسال ۹ کیلومتر از محور خرمشهر_ اهواز چهارخطه شده و زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه محور اهواز _ خرمشهر یکی از محورهای اصلی تردد زوار اربعین، کاروان های راهیان نور و همچنین ترانزیت کالا به کشور عراق است، اظهار کرد: ساخت راه های اصلی و شریانی جهت رونق اقتصادی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است بر همین اساس چهارخطه کردن این محورهای ارتباطی را در اولویت کاری خود قرار داده ایم.

وی عنوان کرد: طول جاده اهواز به خرمشهر حدود ۱۰۴ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر آن در قالب ۲ پروژه  ۲۵کیلومتری از اهواز تا خرمشهر و بالعکس در دست اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: احداث باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از اهواز به خرمشهر با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است که تلاش می کنیم برای داشتن جاده ای ایمن ۵ کیلومتر اول این محور را تا اربعین سال جاری به مرحله روسازی برسانیم.

بهرامی بیان کرد: همچنین احداث باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از خرمشهر به اهواز نیز در دست اقدام است که در حال حاضر ۳ و نیم کیلومتر از آن آسفالت، یک و نیم کیلومتر نیز آماده قیرپاشی و ۴ کیلومتر از آن به مرحله لایه اساس رسیده است و انتظار می رود تا اربعین سال جاری ۹ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک برود.

وی افزود: این محور دارای یک پل بزرگ با ۱۰ دهانه ۳ متری است که بتن آن ریخته شده و عرشه آن نیز ساخته شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : مجموع قراردادهای این محور، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای تکمیل آن ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در سفر اول شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فقید، ۳۰۰ میلیارد تومان و در سفر دوم نیز ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.