بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

◄ استفاده از تلفن همراه یکی از دلایل اصلی بروز تصادفات رانندگی

بر اساس اعلام پلیس راهور، بی توجهی رانندگان به جلو و استفاده از تلفن همراه یکی از چند دلیل اصلی بروز تصادفات رانندگی در سطح کشور است.

استفاده از تلفن همراه یکی از دلایل اصلی بروز تصادفات رانندگی
تین نیوز

بر اساس اعلام پلیس راهور، بی توجهی رانندگان به جلو و استفاده از تلفن همراه یکی از چند دلیل اصلی بروز تصادفات رانندگی در سطح کشور است.

به گزارش تین نیوز، با وجود نقش مهم استفاده از موبایل در حین رانندگی در وقوع تصادف رانندگی و سوانح ، اما کارشناسان ایمنی حمل و نقل می گویند ، هنوز اغلب افراد درک درستی از خطرات استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی ندارند.

مینا محمودی کارشناس فعال در بخش ایمنی حمل و نقل ، ضعف در درک خطر استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را یکی از مشکلات فعلی در بخش ایمنی حمل و نقل جاده ای و شهری دانست و به خبرنگار ما گفت: دو نفر از دوستانم که از مشاوران املاک و فعالان بازار هستند، می گویند به دلیل سفرهای متعدد کاری ناچارند اکثر تماس های تلفنی را پشت فرمان و در هنگام رانندگی انجام دهند.

وی افزود: همکارم از متخصصان حمل و نقل می گوید به دلیل جلسات متعدد و فشرده کاری ناچار است یک سری هماهنگی های تلفنی را پشت فرمان انجام دهد.

محمودی گفت: خواهر دوستم از معاونان یکی از مدارس خیلی خوب تهران در سفر کوتاهی که در شرق تهران با هم داشتیم می گفت ناچارم، اگر پاسخ ندهم برایم دردسر می شود !!

وی عنوان کرد: برخی رانندگان گاهی نوشیدن دمنوش، فیلمبرداری از مسیر پیش رو برای استوری و یا لایو در اینستاگرام را هم حین رانندگی انجام می دهند.

محمودی با بیان این که اگر  شما هم به اطرافتان نگاه کنید بی تردید از سایر اصناف هم مثال هایی مشابه خواهیم دید، عنوان کرد: به نظرتان ترسناک نیست؟ عادت کنیم از مخاطبی که احتمال دارد حین رانندگی پاسخ تلفن ما را داده باشد بپرسیم در حال رانندگی که نیستید؟ عادت کنیم اگر پشت فرمان بودیم یا پاسخ ندهیم یا توقف کنیم و بعد پاسخ دهیم.

اینفوگرافی مربوط به تصادفات

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.