بازدید سایت : ۹۰۰۶۷

◄ واکنش شدید اللحن ارمنیان تهران به دالان زنگزور آذربایجان+ عکس

هم وطنان ارمنی درباره کریدور زنگزور چه نظری دارند و آیا تلاش روسیه برای موافق نشان دادن تمام مردم ارمنستان با این مسیر منطبق بر واقعیت است؟

واکنش شدید اللحن ارمنیان تهران به دالان زنگزور آذربایجان+ عکس
تین نیوز |

بهار امسال بنری بر کلیسای مشهوری در تهران نصب شده بود که نشان دهنده واکنش شدید اللحن ارمنیان پایتخت به دالان زنگزور بود.

بحث درباره کریدور زنگزور به دلیل اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه روسیه و پاسخ وزیر خارجه کشورمان دوباره داغ شده است.

مطلب مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

◄ دالان زنگزور و پشت پرده رابطه این کریدور با اژدهای زرد

در محافل روسیه این طور عنوان می شود که ارمنستان با این کریدور مخالفتی ندارد و به نوعی نظر این کشور را به صورت یکپارچه در تایید دالان مذکور نشان می دهند. بر اساس اظهارات روس ها تنها مخالف جدی این کریدور ایران است.

آیا اظهارات روس ها در این زمینه را می توان مطابق واقعیت دانست. بد نیست به عکسی که اردیبهشت ماه امسال بر کلیسای سرکیس مقدس نصب شده بود نظری بیندازید تا متوجه شوید بخشی از جامعه ارمنی که به عنوان هم وطنان ارمنی در کشور ما زندگی می کنند چه نظری درباره کریدور زنگزور دارند.

دالان تورانی ناتو

توضیح این نکته ضروریست که عکس فوق در همان مقطع زمانی هم در تین نیوز منتشر شده است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آیدین قورخماز

    اینقدر {....}های عرمنی ها رو نلیسید
    همین اشتباه هارو کرده اید که تورکهای آذربایجانی و غیر آذربایجانی ایران از شما روی برگردان شده اند
    شما عوض لیسیدن {....}های عرمنی های خوک خور بهتر بود از مسلمانان شیعه حمایت میکردید نه اینکه با تورکها دشمنی کنید
    هر چقدر علیه تورکها باشید مطمئن باشید تورکها به فکر جدایی خواهند افتاد پس گوه زیادی نخورید و سرتون به کار خودتون باشه
    ما تورکها تا الانش به فکر کشور خودمون ایران بوده ایم کاری نکنید از شما روی برگردانیم

    • امین

      این ما بودیم که به شما مکان دادیم

  • توفیق

    ایران شما را راه اندازی نکند.ودلخوش نباشید به مقامات ایران.وگول نخورید.نخ نماشده.به ملت ایران رحم نمیکنند شما که هیچ

  • یاسر

    ارمنیان با چه حقی چنین کاری کردن ؟؟؟آیا این کار تحریک آذریهای ایران که چند ده میلیون هستن نیست؟؟؟اعتراض و مقابله فقط باید توسط دستگاه دیپلماسی کشور انجام بشه و در صورت نیاز ورود نیروی نظامی ، خواهشا وزرات کشور این خودسرها را به جای خود بنشونه

    • ناشناس

      آذری ایران چه ربطی به آذربایجان داره الکی خودتون رو به خارجی ها نچسبونید چیزی گیرتون نمیاد به فکر منافع ایران باشید نه کشور آذربایجان صرف همزبانی سودی به شما نمیرسونه الان سود افغانستان برای فارسهای ایران چیه که سود آذربایجان برای ترک ها باشه

  • میثم

    باز پان ترک ها ده ملیون چهل کلاغ میکنن ، ارمنی های عزیز داخل کشور نه تجزیه طلب هستند نه وطن فروش درود به شرفشون به عنوان یک کرد میگم درود به وطن پرستی شما

    • ناشناس

      پانفارس‌ها نظر ۳۵ میلیون تورک برایش مهم نیست و نظر چند هزار ارمنی را می‌پرسد. فارس و پانفارس همیشه اینطور بوده است: در مقابل اجنبی و بیگانه، متواضع و مهربان و با لبخند و در مقابل هموطن قداره‌بند و فحاش و هرزه‌گو. البته فارس و پانفارس را به عنوان هموطن نمی‌شناسیم.

  • ناشناس

    ارمنستان در جنگ اخیر با آذربایجان شکست خورده و آقای پاشینیان فکر می‌کند اگر زنگزور را به آذربایجان بدهد آذربایجان و پدرخوانده این کشور یعنی ترکیه فعلا راضی می شوند و ارمنستان به صلح حداقل ۲۰ ساله با این آذربایجان می‌رسد. احتمالا آقای پاشینیان فکر می‌کند در این مدت که صلح برقرار است ارمنستان می‌تواند اقتصاد خود را تقویت کرده و ارتش را بازسازی و مدرن سازی کند و بعد از آن بتواند در برابر آذربایجان قدعلم کند و مناطق مورد نظر خود را پس بگیرد. تصور من این است که آقای پاشینیان در اشتباه بزرگ به سر می برد و با تقدیم زنگزور به آذربایجان ، توسعه طلبی های این کشور متوقف نخواهد شد و صلح فقط برای مدت کوتاهی برقرار خواهد بود.

  • ناشناس

    دیوار کلیسا جای این شعارها نیست! مومنان کلیسا را برای تزکیه روح لازم دارند. خواهشا از تجربه تلخ ورود دین به سیاست درس بگیرید.

  • به میثم

    اگر کرد هستی از تجزیه‌طلبی و مزدوری و وطن‌فروشی مطلقا حرف نزن و اگر ارمنی هستی از خیانت و جنایت مزدوری. ایران هرچه دارد مدیون ترک‌هاست. اگر ترک‌ها نبودند، ایرانی هم نبود.

    • ناشناس

      ایران قوم های زیادی داره الکی خودتون رو گنده و مجزا از بقیه نکنید

  • به میثم

    معلومه که یک ارمنی هستی. وجودتان سرتا پا ... و ... و ... است و بقیه را به صفاتی که خودتان دارید، متهم می‌کنید؟

    • ناشناس

      به کوری چشم تو

  • علی

    جالبه نظر چند هزار ارمنی مهمه اما نظر ۳۵ میلیون تورک آذربایجانی اصلا مهم نیست !!!؟
    کریدور زنگزور رو خودتان افتتاح خواهید کرد 🦴 این خط و 🐕 این هم نشان

    • امین

      35میلیون؟😂😂پس کوشین؟ته تهش ایران ۱۵الی۲۰میلیون اذری داره.اینجا هم کشور اریایی هاست

    • ناشناس

      ۳۵ میلیون چیه بگو ۳۵ میلیارد. دروغ باید گنده باشه

  • سلطان

    بیایید بدون تعصب نگاهی به این بی اندازیم که چرا افکار عمومی بین غیر تورک زبانان در ایران با این کریدور مخالف است اما تورکهای ایران بر عکس موافق هستند !؟
    یادمان است که از این دالان یا کریدور به عنوان کریدور ناتو یاد شده است در بین کارشناسان و سیاسیون ایرانی !
    اما آیا واقعا اینگونه است !؟ یا نه رسانه ها و وابستگان غرب میخواهند باتوجه به حساسیت های ایران نسبت به غرب با چنین نشان دادنی افکار عمومی را مسموم کنند ؟ همه میدانیم که سه کریدور برای اتصال شرق به غرب و یا اروپا وجود دارد ، اولی کریدور شمالی که از چین شروع و به روسیه و اوکراین و سپس اروپا می رسد ، دومی از بنادر چین شروع و از طریق دریای سرخ به اروپا می رسد که کریدور جنوب نام دارد ، اما سومی که با نام یک راه و یک کمربند و یا جاده ابریشم نوین توسط چین پایگذاری و اجرایی می‌شود از چین و ترکستان یا همان آسیای میانه به خزر می‌رسد و از طریق آذربایجان و گرجستان و ترکیه به اروپا می رسد ، البته ایران دوست داشت از طریق ایران به ترکیه و یا آذربایجان برود که به دلیل تحریم ها امکان پذیر نشد ، حال با توجه به این نکات این چین هست که بیشترین نفع را از کریدور زنگزور میبرد ، روسیه به دلیل کریدور شمال از این راه استقبال نمی‌کرد اما به دلیل حمله اوکراین به کرسوک و پایان قرار داد بین روس‌ها و اوکراین برای این کریدور دیگر تمایلی به تمدیدش در اوکراینی ها دیده نمیشود ، بنابراین میخواهند از طریق آذربایجان به دنیا ارتباط برقرار کنند ، بهانه هایی که کارشناسان ایرانی می آورند بیشتر از غرب زدگی آنها نشآت میگیرد ، چرا که اتفاقا این دالان بر ضد منافع غرب است مخصوصا آمریکا چرا که هدف چین از این پروژه این بود که در زمان جنگ آمریکا نتواند راه های مواصلاتی چین به اروپا را قطع کند .
    عده ی هم میگویند این راه مرز بین ایران و ارمنستان را می‌بندد ، بدون اینکه بگوییند کدام کریدور تا کنون مرز ها را بسته ! ویا ارتباط ما با اروپا را قطع می‌کند در حالی که این راه خود به اروپا می رود و ایران میتواند با دیپلماسی فعال امتیازی برای خود بگیرد و از همین راه با اروپا در ارتباط باشد و اینگونه اتفاقا گلوی ایران باز میشود چرا که این کریدور با راه معمولی فرق میکند ، عده ی هم میگویند راه ما با ارمنستان قطع میشود ، پسر خوب زیر گذر ، رو گذر رو برای همچین مواقعی درست کردن ، بعدشم اصلا قرار نیست حتما از مرز ایران و ارمنستان رد بشه از وسط ارمنستان هم می‌تونه رد بشه که پیشنهاد خود آذربایجانی ها هم همین است .
    و اما چرا تورک ها در ایران با آن مخالف نیستند !!؟
    چون که غرب نتوانسته تورک ها را فریب دهد ، برای دریافت اخبار شما باید ارتباط تلویزیونی یا رادیویی و ... داشته باشید در ایران خود کارشناسان و دولت مردان با تفکرات غربی و نفوذی که در این دستگاهها شده فقط دالان ناتو ، دالان ناتو راه انداخته اند در صورتی که ناتو همین ترکیه است که بغل گوش ماست ، در خارج هم که اوضاع معلوم است خود غربی ها پول رسانه ها را تامین میکنند اما تورک ها از طریق رسانه های آذربایجان و ترکیه و حتی روسیه می‌توانند با جزئیات بیشتری این طرح را رصد کنند ، چرا که در رسانه ها حرفها گفته میشود و سانسوری در کار نیست . مثلا کارشناسان ایرانی میگویند ، آذربایجانی ها میخواهند کنترل دالان را در دست بگیرند در حالی که اولا کنترل دالان در دست آذربایجان هست چرا که از خاکش میگذرد و فقط چهل کیلومتر آن در دست ارمنی هاست ، دوما طبق توافق صلح باید کنترل دالان در دست روس‌ها و ترکیه باشد (آن چهل کیلومتر ) اما ارمنی ها مخالفت کردند ، پیشنهادی که آذربایجان داده این است ، ارمنی ها کنترل قسمت خاک خود را داشته باشند و تنها کالاهای آذربایجان را بازرسی نکنند ، ارمنی ها باز نپذیرفتند .
    بعد از آن آذربایجان پیشنهادی داد که کالاهای مربوط به آذربایجان که به اروپا و ترکیه می رود را بازرسی کنند اما کالاهایی که از آذربایجان به نخجوان می روند بدون بازرسی حق عبور دارند . فعلا بحث تا اینجا ادامه دارد .
    حال سوال آیا کدام یک از شما این داستان ها را می‌دانستید !؟ ایجاد در ایران از این موضوعات بحثی به میان می آید !؟ یا فقط با افکار عمومی مردم بازی میشود !؟
    علیهذا این دالان یک فرصت برای ایران است تا از بنبست رهایی یابد هر چند که ایران هم از ارتباط مستقیم آذربایجان با ترکیه در هراس است اما این موارد کودکانه است چرا که الان هم آذربایجان از طریف گرجستان با ترکیه در ارتباط است و یا اگر روزی ضرورت داشته باشد آذربایجان از دو طرف حمله کند در چند ساعت میتواند زنگزور را بگیرد . پس بهتر است واقعیت های میدانی را دید و از آن بهره برداری کرد . حامی اصلی این پروژه چین است حالا روسیه هم به آن اضافه شده ، ترکیه و آذربایجان و حتی ارمنستان هم موافق آن هستند چرا که هر سه نفع بسیاری می برند ، ارمنستان فقط در مورد چگونگی اداره آن مشکل دارد که حل خواهد شد ، ایران هم باید منافع خود را در گام اول بشناسد و در گام بعدی بتواند آنها را به درستی احیا کند والا هم دالان زده خواهد شد هم سر ایران بی کلاه خواهد ماند .
    و من الله توفیق

    • ناشناس

      سلطان عجب حوصله ای داری. همه اینهایی را که زحمت تایپ کردنش را کشیدی، همه می‌دانیم. اما اصلا بحث سر مورد دیگری است و آنهم دشمنی تا ابد عیرانشهری و پانفارس‌ها با آزربایجان و ترکیه است. همه منافع ملی پانفارس و عیرانشهری هم در همین دشمنی و خصومت خود ساخته‌شان با تورک‌ها تعریف شده است.

  • ناشناس

    کسانی که ازتاریخ درس نمیگیرن محکوم به فناهستند روس ها ملتی فرصت طلب و خیانت کارن مردم تاکی بایدتاوان اشتباه سیاستمدارانی رابدهندکه ازسیاست هیچ نمیدانند

  • ناشناس

    چرا نظر چهل میلیون تورک برایتان مهم نیست

  • محسن

    روسها کسانی بودن که 200سال پیش قسمتهای بزرگی از ایران را گرفتن ونمیشود به انها اعتماد کرد

  • سعید شکیبا

    طبق اظهارات سخنگوی روسیه ایجاد کریدور زنگزور علاوه بر منافع ارمنستان وآذربایجان طبق توافق ۲۰۲۱ منافع روسیه نیز مطرح است که موافقت کرده.البته در اظهارات آخرش تاکید کرده علاوه بر موافقت ارمنستان وآذربایجان ،موافقت ترکیه وایران نیز ضروری است.
    آقایان مسئولین منافع کشور رو فقط در نظر بگیرید.توی رودربایستی با روسیه قرار نگیرید.کوچکترین ضعف شما مساوی با خیانت به کشور است

  • Kian

    به و تجزیه طلب ها یه توصیه میکنم ،به عاقبت کومله و مجاهدین نگاه کنید و عبرت بگیرید ،جمهوری اسلامی سر بلند صبر استراتژیکش زیاده ولی زمان بندی دقیق دست سید علی هست ،وقتی ساعت صفر برسه چنان درس عبرتی بهتون میدیم که تا سالهای سال درس عبرت بشید ،اونموقع ببینم میتونید از ....لیسی الهام خانوم چیزی گیرتون میاد ،
    تا زمانی جمهوری اسلامی هست یک سانتی متر از خاک ایران جدا نمیشه ،انشالله این حکومت تا انقلاب مهدی این حکومت پایداره ،برای این امر مقدس حاظریم تا آخرین قطره خون بجنگیم ،تجزیه طلب تا آخرین لحظه عمر فلاکت بارش برای ما دوست نمیشه دوستان سعی نکنید خائن به مملکت و تجزیه طلب به راه راست هدایت کنید ،فقط در رکاب سید علی باشید چون خیلی خوب زبان تجزیه طلب میفهمه