بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

۱۶ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در اردبیل اجرا شد/شاخص آسفالت راه های اردبیل سه درصد بالاتر از میانگین کشوری

طی پنج ماه اول سال جاری ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در این استان تعریف و هدفگذاری شده بود که تا امروز ۱۶ هزار میلیارد ریال کار انجام شده است.

۱۶ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در اردبیل اجرا شد/شاخص آسفالت راه های اردبیل سه درصد بالاتر از میانگین کشوری
تین نیوز |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: طی پنج ماه اول سال جاری ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در این استان تعریف و هدفگذاری شده بود که تا امروز ۱۶ هزار میلیارد ریال کار انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای، کلیم الله وثوقی احداث و ساخت ۵۸ کیلومتر راه روستایی، بهسازی۱۵۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۴۱ کیلومتر اجرای روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط کشی محورهای مواصلاتی را از جمله پروژه های اجرا شده و یا در دست اجرا در این استان ذکر کرد.

وثوقی ادامه داد: همچنین در این مدت چهار کیلومتر روشنایی در جاده های استان دایر شده و ۳۵ کیلومتر هم در حال اجراست. ۱۰ نقطه پرتصادف در جاده های استان تعریف شده بود که سه نقطه به نتیجه رسیده و هفت نقطه در حال اجراست.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۲۶ هزار تن کالا. ۶۳۰ هزار مسافر در استان جابجا شده است.

وثوقی افزود: در این مدت تعداد سفرهای انجام شده توسط ناوگان عمومی استان ۱۰۱ هزار سفر بوده و تعداد وسایط نقطه ورود و خروجی به استان از طریق تردد دروازه ای در ۶ دروازه استان چهار میلیون و ۸۰ هزار ورود و چهار میلیون و ۶۰ هزار خروج از استان ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پایانه های مرزی استان میزان صادرات ۳۰۹ هزار تن کالا و میزان واردات ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن کالا و ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله سوار ۴۸۰ هزار تن اعلام شده است، تعداد مسافران جابجا شده مرزی ۴۹ هزار نفر بوده و در مجموع در پایانه مرزی در مجموع ۲۵ درصد افزایش حمل و نقل را شاهد بودیم.

این مقام مسئول بهسازی و آسفالت راههای روستایی را از جمله اقدامات مهمی راهداری ذکر کرد و گفت: از پنج هزار کیلومتر راه های روستایی استان سه هزار کیلومتر آسفالت و ۲ هزار کیلومتر شوسه و خاکی است و برای بهسازی و آسفالت تمام راه های استان برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: طی سه سال اخیر ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی این استان بهسازی شده و ۶۲۰ کیلومتر نیز روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: در برخی راه های روستایی استان ۲۰ سال قبل آسفالت ۶ سانتیمتری ریخته شده و جاده عملا از بین رفته بود ولی با برنامه ریزی مناسب و تامین اعتبارات مورد نیاز در زمینه روکش آسفالت راه های روستایی استان تحولی اساسی ایجاد شد.

وی همچنین گفت: برخی پروژه ها با قدمت پنج تا ۱۲ سال از جمله پروژه خلخال - هشتجین به سرچم نیمه تمام مانده بود که در قالب ۱۳ کیلومتر تحویل گرفته و اجرا شد که تاکنون هشت کیلومتر به سرانجام رسیده و پنج کیلومتر دیگر دردست پیمانکار است.

وثوقی افزود: محور ۳۰ کیلومتری گرمی - موران نیمه تمام مانده بود که هم ارتقا یافت و هم بهسازی شد و قطعه سه کیلومتر باقی مانده این مسیر را نیز به مناقصه خواهیم گذشت.

شاخص آسفالت راه های روستایی اردبیل سه درصد بالاتر از میانگین کشوری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه در زمینه اسفالت راههای روستایی استان اردبیل سه درصد بالاتر از میانگین شاخص کشوری است، اضافه کرد: در قالب طرح توسعه راه های روستایی استان در سال ۹۹ حدود ۲۷ کیلومتر، سال ۱۴۰۰حدود ۷۸ کیلومتر، سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴۰ کیلومتر و در سال ۱۴۰۲ هم ۴۰ کیلومتر آسفالت شد.

وثوقی در بخش دیگری از این گفت و گو با تاکید بر لزوم نوسازی ماشین آلات راهداری برای مواجهه با زمستانهای سرد استان گفت: پیشتر میانگین عمر ماشین آلات راهداری استان بسیار بالا بود به طوری که متوسط توقف ماشین آلات حدود ۲۵ درصد بود که با اقدامات انجام شده این میزان به۱۰ تا پنج درصد رسیده است.

۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری استان در مرحله ترخیص از گمرک است

این مقام مسئول اضافه کرد: در عین حال برای خرید ۶۱ دستگاه ماشین آلات قرارداد بسته شده که ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری از نوع لودر، گریدر، بولدوز و بیل مکانیکی از برندهای معروف و شناخته شده در مرحله ترخیص است که به زودی وارد ناوگان راهداری استان خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل توسعه و تجهیز راهدارخانه بزرگراه اردبیل –نیر و راهدارخانه لنگان از جمله اقدامات انجام شده در این مدت عنوان کرد و گفت: راهدارخانه سه راهی صحرا هم برای ارائه خدمات راهداری زمستانی احداث می شود.

وثوقی همچنین گفت: در بحث ساختمان های راهداری، اداره راهداری مشگین شهر و گرمی و ساختمان اداره کل راهداری استان که سالیان متمادی نیمه کاره مانده بود، به سرانجام رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در ادامه ایمنی راهها و توسعه و آسفالت راههای روستایی را دو چالش اساسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ذکر کرد و گفت: در راستای ارتقای ایمنی راههای استان یکی از اولویتهای ما بهسازی رویه های آسفالت راهها بود که در این زمینه هم مهمترین مسئله تامین قیر بود.

وثوقی با بیان اینکه پیشران و محرک عملیات آسفالت قیر است، گفت: در سال ۹۹ کمتر از ۱۰۰ هزار تن آسفالت ریزی در استان اجرا شد این در حالی است که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۴۰۰ هزار تن افزایش یافت.

وی گفت: این امر ارتقای سطح سرویس محورهای مواصلاتی استان را به دنبال داشت به طوری که امسال این اداره کل در جشنواره شهید رجایی به عنوان یکی از ادارات برتر انتخاب شد.

مدیرکل راهداری اردبیل ساماندهی و نصب علایم ایمنی در جاده ها را از دیگر اقدامات راهداری استان اردبیل ذکر کرد و گفت: در حال حاضر در جاده ها و محورهای اصلی و فرعی استان تابلوی غیرمتعارفی مشاهده نمی شود و تابلوها از نظر بصری، ظاهری، رنگ آمیزی و نقوش نقصی ندارند.

وثوقی افزود: علاوه بر این به اذعان کارشناسان حوزه ایمنی کشور استان اردبیل از چنین مراحلی گذر کرده و طی این مدت با توجه به کوهستانی بودن استان، چهار مورد باند کندرو در گردنه ها و ایجاد شیب راه فرار در راههای استان اجرا شده است.

روشنایی در ۵۰ کیلومتر از جاده های استان اردبیل دایر شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به این که استان اردبیل نقاط مه گیر و کولاک گیر زیادی دارد، گفت: موردی که می تواند به ایمنی کمک بحث روشنایی است که مورد توجه قرار گرفته و در سه سال گذشته طرح تامین روشنایی حدود ۵۰ کیلومتر از جاده های استان شروع شد و الان تامین ۳۵ کیلومتر روشنایی را هم در دست اقدام است.

وی یادآورشد:در این راستا ۱۰ کیلومتر از گردنه سرچم در محدوده کجل روشن شد و ۱۲ کیلومتر هم در دست اجراست. این طرح در خروجی اردبیل به سمت مغان به طول ۱۰ کیلومتر توسعه یافت همچنین در جاده اردبیل به سمت خلخال ۲۵ کیلومتر روشن شده است و پنج کیلومتر بهسازی روشنایی محور گردنه حیران در حوزه اردبیل - آستارا هم در دستور کار است.

وثوقی همچنین از رفع ۱۶ نقطه پرحادثه در راههای استان خبر داد و گفت: علاوه بر این طی این مدت ۶۸ کیلومتر گاردریل اجرا و تعمیر شده است.

مجوز راه اندازی ۱۹ مجتمع خدماتی بین راهی در استان اردبیل اخذ شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل همچنین از راه اندازی پنج واحد مجتمع خدماتی بین راهی در سه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: مجوز احداث ۱۹ واحد برای کل استان اردبیل را گرفته ایم که تعدادی از آنها در سال آینده افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: پس از بازگشایی محور سرچم روند ترافیک در این استان تغییر یافت و محور اصلی تردد که قبلا که جاده اردبیل - آستارا بود به محور اردبیل - سرچم تغییر یافت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مسیر ۱۲ سال قبل افتتاح شده و به دلیل تردد حدود ۹۰ درصد از حمل و نقل عمومی - بار و مسافر از آن به روکش رویه های آسفالت نیاز داشت، در سال ۱۴۰۱ قرادادی با مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال منعقد شد و در سال ۱۴۰۲ نیز مجوز فعالیت دو پیمانکار با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت اخذ شد که پیمانکاران در این مسیر مشغول کار هستند.

وی اضافه کرد: اگر این دو قرارداد به پایان برسد طول مسیر ۱۴۰ کیلومتری محور اردبیل - سرچم که در حوزه استان اردبیل واقع شده به سرانجام خواهد رسید و مردم راحت و روان سفر خواهند کرد.

وثوقی افزود: قسمت اعظمی از گردنه های برف گیر مسیر اردبیل به آذربایجان شرقی در حوزه آذربایجان شرقی واقع شده است. این مسیر به رغم این که برای آذربایجان شرقی محور اصلی نبود برای استان اردبیل شرایط خاصی داشت. در این زمینه هم مقرر شد راهداری استان اردبیل نگهداری زمستانی مسیر ۱۵ کیلومتری از گردنه های واقع در این مسیر را بر عهده بگیرد.

مدیرکل راهداری استان اردبیل در ادامه خط کشی پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راههای استان، مدیریت سرعت در راهها با همکاری پلیس راه، توسعه راههای استان به دوربینهای ثبت تخلف را از دیگر اقدامات راهداری طی این مدت عنوان کرد و گفت: حدود۴۲ دوربین در راههای استان نصب شده بود که از این تعداد پنج دوربین فعال بود. این در حالی است که هم اکنون ۵۸ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در جاده های استان فعال است.

نوبت دهی مکانیزه در پایانه مرزی بیله سوار/ کاهش میزان توقف خودروها از هفت روز به کمتر از دو روز

وی افزود: در پایانه بیله سوار قبلا تعداد تردد ۱۴۰ تا ۱۵۰ دستگاه خودرو در روز بود، بسترها از جمله نوبت دهی به صورت مکانیزه فراهم شد.

وی ادامه داد: قبلا میزان توقف خودروها به بیش از هفت روز رسیده بود این در حالی است که در حال حاضر میزان توقف وسایل نقلیه به کمتر از ۴۰ ساعت رسیده است. روزانه بیش از ۴۵۰ تردد ورودی و خروجی در این پایانه ثبت می شود که ۲۰۰ تردد خروجی از مرز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نظامعلی طالشی

    حال که منطقه ازاد تجاری،صنعتی بمرکزیت بیله سوار با درایت مسولان وبلطف خدا تصویب شده،جاداره در شان آن جاده هاش اتوبان واز محرومیت خارج گردد