◄ ابلاغ افزایش مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بار و مسافر برون شهری به شعب تامین اجتماعی
افزایش دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بار و مسافر برون شهری به شعب تامین اجتماعی ابلاغ شد.
افزایش دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بار و مسافر برون شهری به شعب تامین اجتماعی ابلاغ شد.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ فروش قسطی کامیونت چینی با اقساط 48 ماه و پیش پرداخت 3 مرحله ای
به گزارش تین نیوز، نایب رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر کشور با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: رانندگان می توانند با مراجعه به شعب بیمه ای که حق بیمه پرداخت می کنند الحاقیه افزایش پرداخت حق بیمه مازاد با تامین اجتماعی منعقد نمایند.
مختار داودی با تاکید بر این که این اقدام با تلاش کانون انجمن های رانندگان و دارندگان مسافر و کانون انجمن های صنفی رانندگان کالا انجام شد،افزود: در این طرح سقف پرداخت حق بیمه برداشته شده و رانندگان سنگین که مشمول یارانه هستند، می توانند با ضریب ۱/۶/۵ از یارانه ۱۳.۵ درصد دولت بهرمند و مابقی اضافه پرداختی براساس جداول فوق بدون یارانه، پرداخت نمایند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر حقوق بازنشستگی رانندگان سنگین ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با این طرح رانندگان می توانند طبق شرایط سنی و سابقه مندرج تا سقف ۵۰ میلیون تومان از حق بازنشستگی برخوردار شوند.
مختار داوودی خاطرنشان کرد: نکته مهم اینکه پرداخت بیمه بر اساس دستمزد است نه مدرک رانندگی، به طور مثال یک راننده سواری با داشتن گواهینامه پایه یکم دریافتی بر اساس درآمد سواری یک میلیون و ۲۵۰ هزار و رانندگان کامیون و اتوبوس با برخورداری از یارانه یک میلیون و 650 هزار تومان حق بیمه پرداخت می کنند.
او افزود: رانندگان جدید الورود یا کسانی که 6 ماه قطع پرداختی بیمه داشته اند نیز ۲۷درصد بدون یارانه پرداخت می کنند، در ضمن آن دسته از رانندگانی که در مقطعی جذب شرکت ها و توسط کارفرما و به صورت لیست راننده بیمه پرداخت می کنند، بعد از اتمام قرارداد و فعال کردن بیمه خویش فرمایی از یارانه دولت محروم می شوند و باید ۲۷درصد کامل پرداخت کنند.
وی تامید کرد: متاسفانه بیشتر رانندگان از این موضوع اطلاع ندارند که برای تامین اجتماعی و سازمان راهداری این به منزله ترک کار محسوب می شود.
سلام
این موضوع مدتی است که اجرایی شده است و بهتر دوستانی که مطلب را گزارش میدهند بعنوان دستاورد مهم مصادره بمطلوب ننمایند و نگویند ما این کار را کردیم
دوسال پیش صورتجلسه شده بود و احرایی شدنش هم گیر امضا هیات مدیره سازمان بود که از چندماه پیش ابلاع گردید
لطفا مطلب را بیشتر توضیح دهید که آیا این کار را باید در دوسال آخر قبل از بازنشستگی انجام دهیم یا از همین الان باید اینکار را شروع نماییم ؟
بیمه تامین اجتماعی دیواری از دیوار رانندگان کوتاه تر پیدا نکرده است 8 سال بیمه رانندگان را تامین اجتماعی پای مال کرد اون موقع حق بیمه رانندگان از روی بارنامه دریافت میشد از باربری ها گرفتند ولی برای رانندگان هیچ سابقه ای ثبت نشده الان هم سن رانندگان رفته بالا و مجبورند به کار اعدامه بدهند واقعا خیلی خیلی خیلی بی عدالتی و بی وجدانی هست هیچ مسولی هم جواب گو نیستند
سلام.کاشکی یه خورده واسه شغلِ شریفِ رانندگی و راننده ارزش هم قائل بودند
جواب به آقای محمد کاظم
بله فعلا دوسال آخر پرداختی حق بیمه معیار استخراج حقوق بازنشستگی میباشد ولی جهت اطمینان بیشتر ودر صورت توانایی بهتر است زود تر از دوسال پایانی شروع کنید
مثلا ۳ سال باشد بهتر است
سلام
این نامه به زبان ساده چی میشه؟
حقوق. راننده. پنجاه. ملیون. تو من
خداذلیلتان کنه که باحقوق15میلیون بنده باید3600000هزارتومان بیمه پرداخت میکنم.خودتان حقوقهای نجومی میگیریدخونه ماشین همه چی دارید.
واقعا بی عدالتی سن بازنشستگی رانندگان رابالا بردن. برای رانندگان می بایست سختی کار محسوب میشد.خدالعنت شان کنه باین قانون مزخرف
این طرح اگر هم از سوی صنف رانندگان برون شهری به تامین اجتماعی پیشنهاد شده باشد تمام خیر و برکتش تو جیب سازمان تامین اجتماعی و کارمندانش می رود چطور سختی کار هزاران بار هاور و داد کردیم تامین اجتماعی نپذیرفت ولی الان میگن راننده با پرداخت مبالغ بسیار بالاتر از حق بیمه فعلی می تواند حقوق بالاتر دریافت کند مگر چند درصد این رانندگان از خود کامیون و اتوبوس دارند. آیا برای راننده که ماشینی از خود ندارد با هزاران مشکل دیگر زندگی پولی می ماند که اضافه ش را برای دریافت حقوق بیشتر به سازمان تامین اجتماعی واریز کنند از خدا خجالت بکشید
باعرض سلام. بنده 58سال سن دارم 27سال سابقه پرداخت بیمه رانندگان دارم درضمن 15درصد جانبازی دارم و36ماه ایثارگری آیا راهی هست بازنشست بشوم لطفا کمکم کنید
حرکت بسیار خوبیه ,, یک قدم اساسی در رفع محرومیت از حقوق اجتماعی رانندگان همین برخورداری از شرایط مناسب در بازنشستگی بود . در مجموع از هر زاویه که نگاه کنی , حرکت مثبتیه .
کاشکی یکی به زبان سادهتر توضیح میداد
اینطور که من فعمیدم ، یارانهی بیمهای ، فقط در حداقل حقوق محاسبه میشه و حقوق بالاتر بدون یارانه اعمال میشه
مثل اینه که حکومت بگه شما از بنزین یارانهایت ، بیشتر بنزین بخوای باید با نرخ آزاد پرداخت کنی!
خب الان این چه نفعی داره؟
شما دو سال آخر اصلا برو بیمه خویشفرما شو ، و حقوقت رو خودت بدون منت اضافه کن
آقای داودی ، میشه بفرمایید چرا سختی کار که حق مسلم رانندگان هست مصوب نمیشه ؟ یا اشخاص حقیقی که اصطلاحا مالک خطاب میشوند که این مالکان با شرکتهای مسافربری جهت جابجایی قرارداد دارند چرا حق بیمه راننده خودشان که برایشان از جان مایه و سودآور هست پرداخت نمیکنند؟ اون ۴ یا ۵ درصد حق بیمه رانندگان در صورت حساب که اول دهه ۸۰ نقدا به راننده پرداخت میشه چی شد ؟ بنظرتون یک جا نه بلکه ده جا لنگ نمیزنه ؟
به نظر شما بعد ۶۰ از راننده چیزی باقی می مانند که بازنشستگی بگیرد