◄ کمیسیون عمران مجلس قیمت بلیت هواپیما را بررسی می کند؟
گویا آزادسازی بلیت هواپیما مشکلات مربوط به نرخ گذاری بلیت هواپیما را هنوز حل و فصل نکرده است و شرکت های هواپیمایی با چالش مواجه اند تا آنجا که به گفته سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مقرر شده موضوع نرخ گذاری بلیت هواپیما به صورت دقیق تر در کمیته تخصصی بررسی و سپس در کمیسیون تصمیم نهایی اتخاذ شود.
گویا آزادسازی بلیت هواپیما مشکلات مربوط به نرخ گذاری بلیت هواپیما را هنوز حل و فصل نکرده است و شرکت های هواپیمایی با چالش مواجه اند تا آنجا که به گفته سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مقرر شده موضوع نرخ گذاری بلیت هواپیما به صورت دقیق تر در کمیته تخصصی بررسی و سپس در کمیسیون تصمیم نهایی اتخاذ شود.
به گزارش تین نیوز، در نشستی که روز یکشنبه 29 مهر ماه با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی و دیگر دست اندرکاران صنعت هوایی کشور برگزار شد قرار شد با توجه به مشکلات موجود در حوزه نرخ گذاری بلیت هواپیما این موضوع به صورت دقیق مورد بررسی و واکاوی قرار بگیرد.
در این نشست، رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی به بررسی وضعیت شرکت های هواپیمایی، چالش های موجود و هزینه های نگهداری هواپیماها پرداخت و اظهار داشت که نرخ فعلی بلیت برای تأمین و نگهداری شرکت ها کافی نیست و آنها با شرایط بسیار سختی مواجه هستند.
خبر پربازدید تین نیوز را بخوانید:
تخلف بزرگ یک خودروساز و سکوت محض دستگاه های نظارتی!/رسیدگی مجلس به پرونده تخلف +جزییات
عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام بررسی مسائل مختلف مربوط به حمل ونقل هوایی و چالش های قیمت گذاری بلیت هواپیما از زوایای مختلف تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما با کیفیت خدمات ارائه شده و درآمد مردم همخوانی ندارد و ادامه این روند گرانی ها باعث نارضایتی گسترده میان مردم شده است.
وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما ناشی از بهره وری پایین شرکت های هواپیمایی، محدودیت منابع درآمدی و تنوع کم در این حوزه است، افزود:
بنابر اعلام سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با توجه به مشکلات موجود در حوزه نرخ گذاری بلیت هواپیما در نهایت مقرر شد موضوع به صورت دقیق تر در کمیته تخصصی بررسی و سپس در کمیسیون تصمیم نهایی اتخاذ شود.
سلام به هر شخصی که این پیام را میبیند.
به نظر میرسد نظام اداری کشور درگیر عقاید کاری و پیش برد قوانین قدیمی میباشد، این موضوع بی ربط با دعوت به کار افراد بازنشسته یا از کار افتاده به صورت مشاور یا قراردادی در کل صنعت هوانوردی و زور گویی نیست.
متاسفانه صنعت پیر هواپیمایی ایران با این روش پیش به سوی سانحه و بعضا تعطیلی خواهد رفت.
کاملا درست است که یک فرد با تجربه ی ۳۰ سال یا بیشتر در این صنعت با توان فراوان اقدام به گذران امور نموده ، اما ماهسل ۳۰ سال خدمت ایشان باعث ارتقاء صنعت نشده است و فقط دریافت پاداش و حقوق نجومی موجب بقا و ماندن این افراد در صنعت هوانوردی شده که این موضوع موجب از بین رفتن بازار کار و همچنین پنهان ماندن جوانان نخبه و فعال و جویای نام که با دید و نگرش بروز و استفاده از قوانین جدید میتوانند موجب نجات صنعت باشند، گردیده است.
*خواهشمندیم این موضوع را رسیدگی نمایید که شاهد حضور جوانان و نخبگان کشور عزیزم ایران باشیم تا بتوانند وارد بازار کار که موجب تشکیل خانواده و فرزند آوری و درآمد ماهانه و تقویت اصولی صنعت باشند.*