بازدید سایت : ۶۲۹۳۸

◄ درخواست حذف شرط مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی/ خودرو را راننده می راند نه مدرک تحصیلی

برخی رانندگان ناوگان عمومی درخواست حذف شرط مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی را مطرح کرده و می گویند: خودرو را راننده می راند نه مدرک تحصیلی.

درخواست حذف شرط مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی/ خودرو را راننده می راند نه مدرک تحصیلی
تین نیوز |

اردیبهشت ماه امسال بود که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدرک مورد نیاز را برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی برای آخرین بار، زیر دیپلم شامل سوم راهنمایی، سیکل، پایان دوره اول متوسطه و یا معادل آنها اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، اگرچه این اقدام با مخالف برخی رانندگان مواجه شد و آنان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کردند که اگر شرط مدرک دیپلم برای فعالیت در رانندگی ناوگان سنگین جاده ای اعمال نشود، افرادی که امکان فعالیت و جذب در هیچ حرفه دیگری را نداشته اند، وارد این حرفه می شوند و این امر در افزایش تصادفات تاثیر خواهد گذاشت اما رانندگانی نیز هستند که خواستار حذف دائم شرط اخذ مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی هستند.

یکی از رانندگانی که مخالف شرط اخذ مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی است در گفت و گو با تین نیوز، اعلام کرد: این رانندگان کامیون، اتوبوس و سواری هستند که ناوگان عمومی جاده ای را می رانند نه مدرک تحصیلی.

این راننده افزود: در حال حاضر حمل و نقل جاده ای عمومی با کمبود راننده به خصوص در بخش مسافری مواجه است و این موضوع در حالی به یکی از مشکلات این بخش تبدیل شده که تعداد زیادی از رانندگان با وجود داشتن گواهینامه پایه یک و دو به دلیل نداشتن مدرک دیپلم، این امکان برایشان فراهم نیست که کارت هوشمند رانندگی دریافت و در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: برای مثال خودم چند سال دویدم تا گواهینامه پایه یک را گرفتم ؛حالا از پارسال تا حالا دویدم تا بالاخره مدرک سیکل گرفتم و با کارگری و بدبختی تا به اینجا رسیده ام.

او افزود: افرادی زیادی هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی و خانوادگی نتوانسته و یا نمی توانند درس بخوانند و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه دهند آیا آنها حق کار کردن ندارند؟

این راننده ناوگان عمومی جاده ای اظهار کرد: کسانی که موافق شرط اخذ مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی هستند به فکر افراد بدبختی که تنها راه ارتزاق شان رانندگی است هم باشند.

وی ادامه داد: همه خوشبخت نیستند، یکی مثل من نزدیک به پنج سال گرفتاری کشیده تا مدرک سیکل و کارت هوشمند دریافت کند.در چنین شرایطی اگر از من مدرک دیپلم می خواستند چه اتفاقی می افتاد؟ فقط یک لحظه خود را جای افرادی مثل من بگذارید.

به گزارش تین نیوز، بر اساس بخشنامه تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که به امضای داریوش امانی رئیس این سازمان رسیده، مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی، به مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این بخشنامه و برای آخرین بار،  سوم راهنمایی، سیکل، پایان دوره متوسطه اول و یا معادل آن اعلام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.