بازدید سایت : ۶۱۱۷۶

◄ چنددرصد عوارض برای نوسازی خطوط ریلی معادن تعیین شد؟

براساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور 5 درصد از 15 درصد نرخ تعیین شده برای عوارض جابه جایی بار معدنی، قرار است صرف نوسازی و توسعه خطوط ریلی مرتبط با معادن شود.

چنددرصد عوارض برای نوسازی خطوط ریلی معادن تعیین شد؟
تین نیوز |

براساس  لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور  5 درصد از 15 درصد نرخ عوارض جابه جایی بار معدنی 10 درصد صرف بهسازی، نوسازی و توسعه خطوط ریلی مرتبط با معادن می شود.

به گزارش تین نیوز، براساس  لایحه بودجه 1404 کل کشور نرخ عوارض جابه جایی بار معدنی از جاده به استثنای شن و ماسه و خاک رس بر اساس تن  کیلومتر 15درصد تعیین می شود. این سهم از عوارض به منظور ترغیب استفاده از حمل ونقل ریلی در جابه جایی بارهای معدنی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

محک طرح انتقال صنایع به جنوب

براساس این تبصره مالیاتی از این رقم  10 درصد سهم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بوده و  5 درصد از این عوارض به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود تا از طریق ردیف درآمد- هزینه ای و پس از مبادله موافقتنامه از طریق دستگاه های اجرایی ذی ربط، صرف بهسازی، نوسازی و توسعه خطوط ریلی مرتبط با معادن شود.

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای مکلف است  2 درصد از عوارض دریافتی را صرف نگهداری و بهسازی محورهای حمل بار معدنی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.