افزایش خدمات دهی به حومه پایتخت با راه اندازی ۲ خط مستقل ریلی
مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: موازی با دو خطی که تا مشهد، اهواز و قم می رود و از آن سمت هم تا قزوین می رود، دو خط مستقل ۳ و ۴ گذاشته خواهد شد که امکان خدمات دهی به مردم حومه افزایش پیدا کند.
مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: موازی با دو خطی که تا مشهد، اهواز و قم می رود و از آن سمت هم تا قزوین می رود، دو خط مستقل ۳ و ۴ گذاشته خواهد شد که امکان خدمات دهی به مردم حومه افزایش پیدا کند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، وحید علیقارداشی، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با قطارهای حومه ای مطرح کرد: سه سیستم قطار حومه ای در تهران وجود دارد. امروزه از ظرفیت باقی مانده خطوط ملی استفاده می کنیم و سرویس قطار حومه ای می دهیم. از ظرفیت باقی مانده خط تهران-مشهد، به مردم پیشوا و ورامین و گرمسار خدمات می دهیم. از ظرفیت باقی مانده خط تهران-اهواز به مردم اسلامشهر و رباط کریم خدمات می دهیم و از ظرفیت باقی مانده تهران-تبریز نیز به هشتگرد و قزوین خدمات می دهیم.
وی در ادامه بیان داشت: موازی با دو خطی که تا مشهد، اهواز و قم می رود و از آن سمت هم تا قزوین می رود، دو خط مستقل ۳ و ۴ گذاشته خواهد شد که امکان خدمات دهی به مردم حومه افزایش پیدا کند.
به گزارش سایت شهر، وی درخصوص منابع مالی پروژه گفت: تا به امروز تمام سرمایه گذاری با بودجه عمرانی و دولتی انجام شده و شرکت خصوصی سرمایه گذاری نکرده است. اما یکی از راهکارهایی که در دنیا برای پایدار کردن این سرویس ها و توسعه حمل ونقل همگانی انجام شده، استفاده از مشارکت بخش خصوصی است و و TODها در آن جا به کمک می آیند.