◄ رانندگان کامیون و معضل جولان دلالان مجازی و حقیقی/چه تعداد از شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس صوری هستند؟
جمعی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از جولان شرکت های صوری بزرگ مقیاس و ویژه خواری هایی برخلاف نص صریح قانون اساسی که برای آنها در نظر گرفته شده است، خبر دادند.
جمعی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از جولان شرکت های صوری بزرگ مقیاس و ویژه خواری هایی که برخلاف نص صریح قانون اساسی (موضوع بند ۶ و ۹ اصل ۳) برای آنها در نظر گرفته شده است، خبر دادند.
به گزارش تین نیوز، جمعی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای در پیامی که خطاب به فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، جولان شرکت های صوری بزرگ مقیاس و ویژه خواری هایی را که برخلاف نص صریح قانون اساسی (موضوع بند ۶ و ۹ اصل ۳) برای آنها در نظر گرفته شده را از جمله مشکلات حوزه حمل و نقل جاده ای ذکر کردند.
آنان همچنین عدم تابعیت بازارگاه های اینترنتی از هیچ قانون و ضابطه ای را از دیگر مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای کالا ذکر کرده و گفتند: بازارگاه ها به اسم کاهش هزینه حمل، خون رانندگان را در شیشه کرده اند.
این رانندگان کامیون افزودند: افزایش ۱۲۵ درصدی عوارض جابجایی کالا با وعده نوسازی ناوگان، نگهداری و بهسازی راه ها و افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای هم هنوز محقق نشده است.
آنان خاطرنشان کردند: در موضوع نوسازی ناوگان باری با همراهی با دلالان و حذف اسقاط، افزایش تعداد ناوگان، جایگزین نوسازی شد و همین کار مسبب ترویج بومی گرایی، تردد یک سرخالی ناوگان، افزایش مصرف سوخت و افزایش آلودگی هوا، ترافیک جاده ای، معطلی در مبادی بارگیری و تخلیه، افزایش تصادفات و ده ها خسارت دیگر شده است.
رانندگان تاکید کردند: همچنین علی رغم تلاش جامعه حمل و نقل در سال ۹۷ و جایگزین شدن تعیین نرخ کرایه بر حسب تن کیلومتر به جای کرایه توافقی؛ اعمال نظر شخصی مدیران و مسئولان استانی و عدم نظارت و برخورد قاطع مراجع رسیدگی به شکایات (سامانه ۱۴۱) باعث ترویج صدور بارنامه های مزورانه و سرکوب حقوق رانندگان شده و از طرفی فقدان سالن و سامانه های اعلام بار یا درگاه ملی بار که به جز توزیع عادلانه بار متضمن حفظ حقوق مصوب رانندگان است، موجب جولان دلالان مجازی و حقیقی شده است.
بنام خدا
مطالب این متن قسمتی از نامهای که طی کارزاری خطاب به وزیر محترم راه و شهر سازی نوشته شده ودر دبیر خانه وزارت راه و شهر سازی بوسیله پلتفرم کارزار ثبت گردیده است ومتن نامه هم حاصل تفکر وهمفکری مطالبه گران و دلسوختگان این اب وخاک وصنف از کل کشور تدوین گردیده است
متاسفانه همان رویه اشتباهی را که در مورد ناوگان مسافری اجرا کردند و بتدریج باعث نابودی این صنف گردیدند همان رویه و روش غلط را در مورد ناوگان باری نیز اجرا نمودند که نتیجه اش را چند سال بعد که همانا مرگ این صنف نیز میباشد خواهند دید !!!!
سلام .سازمان راهداری با افزون ۵ درصدی که بیش از دوبرابر قانونی و کارشناسی بیش از یک قرن بوده با وعده های سرخرمن و نوسازی ناوگان سنگین و آسفالت جاده ها و فلان میکنیم وبهمان کنیم همه فقط شعار بود از خانم وزیر درخواست داریم سهم سازمان را به ۴ درصد گذشته برگرداند ۴ درصد کمیسیون سازمان یک قرن است اضافه نشده واین افزون ناگهانی و بدون پشتوانه درآمدی بایستی از جیب رانندگان در بیاید که تمام کامیونداران را زمینگیر کرده وکمیسیون باربری ها هم بایستی مدیریت شود