بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

◄ تضعیف صنعت هوانوردی با یک بخشنامه/ بازار امضاهای طلایی رونق می گیرد؟

ابلاغ شیوه نامه جدید تامین قطعات هواپیما با واکنش شماری از فعالان و متخصصان هوانوردی مواجه شد.

تضعیف صنعت هوانوردی با یک بخشنامه/ بازار امضاهای طلایی رونق می گیرد؟
تین نیوز |

ابلاغ شیوه نامه جدید تامین قطعات هواپیما با واکنش شماری از فعالان و متخصصان هوانوردی مواجه شد.

به گزارش تین نیوز، به دنبال انتشار ابلاغیه جدید معاونت استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تامین قطعات هواپیما در شبکه های اجتماعی، تعدادی از فعالان این صنعت نسبت به آن واکنش نشان دادند.

اشکان احمدی از فعالان حوزه هوانوردی در مورد این بخشنامه گفت: متاسفانه این بخشنامه در خوش بینانه ترین حالت، نشان می دهد سازمان هواپیمایی کشوری هنوز کیلومترها با استانداردهای بین المللی و واقعیت های حاکم بر صنعت هوانوردی فاصله دارد.

وی افزود: متاسفانه دست اندازهای حاکم بر این صنعت هر روز بیشتر می شود و پویایی را فقط در شعار می بینیم نه در عمل.

احمدی تاکید کرد: از این بخشنامه ها، فساد، رانت و امضاهای طلایی شکل می گیرند و موجب تضعیف کل صنعت خواهد شد.

وی در پاسخ به این دیدگاه که تهیه شیوه نامه مذکور امری بسیار لازم و ضروری بوده  و در صورت اجرای صحیح می‌ تواند از وضعیت اسفبار فعلی که هر شرکتی به خود اجازه می‌ دهد انواع قطعات با مستندات بعضا غیر واقعی وارد چرخه صنعت نماید جلوگیری نموده و وضعیت بازار وارد قطعات را از این آشفتگی رهایی بخشد، گفت: سازمان هواپیمایی هیچ وظیفه ای در این خصوص ندارد.

او تاکید کرد: این وظیفه به مدیران QA، مدیران CAMO، مسئولان تدارکات و خرید خارجه و در نهایت شخص مدیرعامل ایرلاین ها واگذار شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: هواپیمایی کشوری هیچ نیروی مازادی ندارد که بخواهد روی تک تک قطعات ورودی به کشور اعمال نظر کند و همین الان هم سازمان به لحاظ نیروی انسانی مشکل دارد.

وی گفت: شاید عده ای بگویند که قرار نیست سازمان روی تک تک قطعات نظارت کند بلکه فقط شرکت های وارد کننده را سامان می دهد و کانالیزه می کند اما این کار نه تنها هیچ تاثیری روی نظارت کیفی سازمان برای تامین قطعات اصلی (غیر دستکاری شده در مدارک و اصالت قطعات) ندارد بلکه باعث لو رفتن نام شرکت های تامین قطعات در خصوص تحریم ها می شود.

احمدی افزود: در دنیا حتی ARC هواپیما هم به پرسنل فنی ایرلاین ها واگذار می شود، در اینجا اما دائما می خواهیم همه را درگیر بروکراسی های بی خاصیت کنیم که در انتها هم هیچ خروجی ملموسی نخواهد داشت و فقط باعث التهاب در پرواز هواپیماهای ایرلاین های ایرانی می شود.

 

 

 

 

 

نامه سازمان هواپیمایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن پاسخ

    سلام اگر مجازات ها برای متخلفان که در واقع بدتر از دشمن هستند بازدارنده باشد،مثل اعدام کسی جرأت بالا کشیدن اموال مردم و ایجاد رانت را ندارد،مشکل ساختارهای اداری در کشور ما این است که وقتی محرز شد افراد تخلف کرده اند،بایک مجازات کوچک در واقع مجرمان بعدی را برای کشور پرورش میدهیم، و متخلف هم با ورود به ساختارهای اداری دیگر آن مجموعه را فاسد میکند،کسی که لقمه حرام خورد،توبه او فقط مرگ است