بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

◄ درخواست رانندگان کامیون برای جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان واقعی سوخت

به گفته رانندگان کامیون و کامیونداران، اجرای طرح سوخت رسانی در مسیر، فقط به مشکلات رانندگان واقعی که دغدغه ای جز حمل کالا ندارند، افزوده و قاچاق گازوئیل همچنان به راحتی در حال انجام است.

درخواست رانندگان کامیون برای جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان واقعی سوخت
تین نیوز |

با گذشت چند ماه از اجرای طرح سوخت گیری در مسیر، رانندگان کامیون از مشکلات این طرح خبر داده اند.

به گزارش تین نیوز، گرچه طرح سوخت رسانی در مسیر طرحی است که به پیشنهاد شرکت پخش فرآورده های نفتی و به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت اجرا شده اما به گفته رانندگان کامیون و کامیونداران، این طرح فقط به مشکلات رانندگان واقعی که دغدغه ای جز حمل کالا ندارند، افزوده و قاچاق گازوئیل همچنان به راحتی در حال انجام است.

مطالب پربازدید امروز را بخوانید:

◄ کدام بخشنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان ها اجرا نشد؟

◄ ضرورت ها و فوریت های ایجاد وزارت حمل‌ و نقل و لجستیک/ چرا تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضروری است

◄ وام 150 میلیونی با سود 4 درصد را چگونه و از کدام بانک بگیریم؟

یکی از رانندگان کامیون با توجه به مشکلات اجرای طرح های متعددی که تاکنون در مورد جلوگیری از قاچاق سوخت اجرا شده است، گفت:متولیان‌ مربوطه هنوز نتوانستند نسخه درمانگری را برای این مشکل مردم بپیچند و گویا فرق قاچاق و نیاز واقعی مردم را هنوز نمی دانند.

ابراهیم علیاری در شبکه های اجرایی افزود: قاچاق هایی که بخش زیادی به خاطر ترک فعل های مدیران در بخش های مختلف و ضعف برخی دستگاه ها و برخی زیاده خواهی و زد و بندها رخ می دهد، نادیده گرفته می شود و برای رَد گم کنی، تصمیماتی گرفته می شود که فقط برای مردم عادی ایجاد مشکل می کند.

وی تاکید کرد: اگر به لحاظ اقتصادی به موضوع صف های طولانی سوخت نگریسته شود و مسئولان ریاضی شان خوب باشد و با ضرب و تقسیم و جمع و منها آشنایی کافی داشته باشند، می توانند محاسبه کنند که روزانه چقدر از سوخت خودروها فقط در صف های انتظار طولانی در جایگاه های سوختگیری، سوخت و دود می شود و چقدر از وقت شهروندان هدر می رود و از آن طرف چه میزان بر نارضایتی عمومی افزوده می شود و بطور حتم مردم دعاگوی مسئولانی نیستند که برایشان این نسخه زجرآور را پیچیده اند.

علیاری افزود: آیا نمی توان تدبیری اندیشیده شود تا جلوی قاچاق واقعی سوخت گرفته شود؟

به گزارش تین نیوز، طرح سوخت رسانی در مسیر طرحی است که مطابق آن سهمیه گازوئیل طبق پیمایش و بر اساس حرکت در فاصله بین مبدا تا مقصد و منطبق با بارنامه و فقط در جایگاه های عرضه سوخت واقع در مسیر صورت می گیرد.

در این سامانه سامانه سهمیه گازوئیل بر اساس اسناد حمل برخط و در مسیر ترددی که در بارنامه درج شده، به کامیون ها تعلق می گیرد و رانندگان خارج از این مسیر، امکان استفاده از کارت سوخت خود را ندارند و نظارت در این طرح نیز کاملا به صورت سیستمی و از طریق دوربین های راهداری انجام می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی مجیدی پاسخ

    این طرحهایی که از طرف سازمان‌های مختلف جهت جلوگیری به اصطلاح قاچاق سوخت ارائه میشه فقط باعث درگیری رانندگان زحمت کش کامیون میشه که داییم فکر اونها درگیر سوخت وبارگیری بار لاستیک گران قیمت استحلاک زیاد میشه واین طرح ها عملا کسانی مطرح میکنن که خودشون مسءول قاچاق سازمان یافته هستند اگر سواد داشته باشند به درستی میشه فهمید که با فروش یه بشکه گازوئیل کامیون کشتی که در دریای آزاد پهلو گرفته به این راحتی پر نمیشه....

  • حمیدرضا پاسخ

    گازوئیل بایدبرحسب کیلومترجاده ای باشد نه باداشتن مدارک وسندماشین بلکه برداشتن بیمه نامه ومعاینه فنی هم الزامی میباشد

  • حسین پاسخ

    چرا خودتون رو زدید به خواب اگه راننده سوخت قاچاق نکنه با این کرایه ها نمیره سمت سیستان و یکی هم اینکه کف پالایشگاه خودش بده بستون میکنن از خواب پاشید

  • عبدالرضا بیرقداری پاسخ

    اول در شرگت نفت وجاهایی. گهحواله صادر می شود مواظب باشید لایی گیشیده نشود و بعد به گامیون هایی گه بار. مسافر دارند به اندازه نیاز با مدرگ قانونی سوخت بدهید وبا نظارت افراد درست گه به فگر ایران اَسلامی هستند انها را مامور نمایید تا رسد گنند وسر مرز ها این همه نیرو پاسدار دارید همه جا نیرو قرار دهید گه دوزدی نشه مخصوصن در خط مرزی گه قاجاق به ان طرف حمل می شود

  • سعید پاسخ

    این مسئولین بی سواد اگه یه ذره همت به خرج بدن و از کامیون‌داران بخوان روی کامیونشون جی پی اس بزارن و سوخت را بر اساس حرکت واقعی کامیون بدن مشکل حل میشه راننده ها هم راحت

  • ناشناس پاسخ

    خود دولتیهاسوخت قاچاق میکنند مردم عادی کجامیتونن تریلی بارکنن

  • ناشناس پاسخ

    اینه فقط زورشان به راننده میرسد نه سیستم ها درست هست نه کارهای مسعولین خدا فقط به داد مردم برسد اینه فقط بلدند سنگ جلو راه مردم بندازند الان یک کاری کردن خدا شاهد برج قبل من با تریلی ۳۰میلیون کل کارکردم شده بخاطر گازاییل نداشتم خدا لعنت کند آن یکی که سنگ جلو پای راننده می اندازد

  • فرهادیانی پاسخ

    سلام همانان که دزدی کلان انجام می دهند قاچاق سوخت هم آنها انجام می‌دهند دو دو تا جواب چهل است نه چهار جلو گیری قاچاق سوخت هم تراز کردن پول گازویل با کشورهای اطراف کاری ندارد عمدا برای دزدی خودشان نمی کنند تمام باتقدیم احترام برای بزرگان سوخت و زحمت کشان حمل ونقل

  • جهانبخش مرادیان پاسخ

    بنظر بنده بهترین نظر این است هر کامیون جی پی اس انلاین داشته باشد و با توجه به پیمایش در جایگاه سوخت،، سوخت دریافت نماید یعنی بر اساس پیمایش،، این پیمایش با توجه به دستگاه دقیق کنترلی انلاین و قابل محاسبه باشد تا صاحبان کامیون نتوانند سوخت فروشی کنند

  • فرشید پاسخ

    بخدا راه زیاده دولت اگه بخواد جلوی قاچاق بگیره از جمله بستن مرز و گرفتن جلوی قاچاق عمده که نفتکش نفتکش داره از کشور خارج میشه ولی متأسفانه چون دست خیلی کله گنده تو قاچاق عمده وصله ولی دولت چسپیده به این 80 لیتر 100 لیتر راننده که نه خدایی نکرده قاچاق بشه این روزا میگذره ولی ظلم پایدار نمی‌ماند آه ناله زن بچه مان دامن زن بچه اون نامرد پشت میز نشین که قانون تسویب میکنه بگیره

  • علی پاسخ

    همش باک پرمیکنن برای فروش

  • ناشناس پاسخ

    دوستان عزیزهمکارانی که میگن لوازم گران هست کمیسون زیاده مگرچقدرسهمیه سوخت دارییدکه بافروشش جبران اینهمه گرانی بشه لطفا به همکاران خودتهمت نزنید الان مگرگازوئیل فقط باکارت سوخت تحویل میشه کلی حواله کارت سوخت پنهان ودرضمن اگرهم یکهده راننده نماهم اینکار اکردن چراازسراسرکشورتاسیستان یامرز کسی جلوشان رانمیگیرن وفقط به راننده وسهمیه سوخت حملی میکنن باتشکر

  • صلاح پاسخ

    سلام
    دوستان چه ربطی به راننده زحمت کش..داره
    قاچاق گازوئیلی ربطی به راننده نداره..مردم باید خودشان این کار نکنن...باید فرهنگ سازی بشه...

  • حسن پاسخ

    همیشه یه عده از وجود قوانین دقیق ضرر میکنند و مانع وضع و اجرای آنها میشوند و با وضع قوانین الکی خودشون رو فعال و دلسوز جلوه می‌دهند .حالا پیدا کنید پرتقال فروش را

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام شاید مطلوب همکاران گرامی نباشد ولی از آنجا که لزوما باید صف بندی و فاصله معناءداری ایجاد نمود و همه کامیونها ظرفیت مخزن سوخت پیمایش حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر را دارند پیشنهاد می شود اولا در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مرزها توزیع سوخت ۴۸ ساعت یکبار گردد دوم کسانیکه در مبداء مرکز کشور و مقصد مرزها تردد دارند ولی فقط در نوار مرزی از کارت سوخت خودشان مکرر استفاده می کنند قطعا قاچاق سوخت ابزار کارشان است یعنی در شمال و مرکز کشور سوخت ارزان مازاد دیگران خریداری می کنند و با خود می برند مرز و در مرزها روزانه از کارت خودشان استفاده کرده اند باید کارتهای سوخت و هوشمند این ناوگان و راننده مسدود گردد.
    فاصله مرزهای شرق، غرب و جنوب کشور با مرکز در شرایط مشابه تقریبا یکسان است ولی نرخ حمل بعضا بیش از چهل درصد متفاوت است یعنی مثلا مرز مهران با نرخ حمل نسبت به ریمدان چابهار گرانتر است چون مهران معضل قاچاف سوخت مطرح نیست ولی هرمزگان، بلوچستان و خراسان جنوبی و کردستان شدیدا تحت تاثیر آن است کرایه ارزان سوخت گران

  • س پاسخ

    سوخت باید طبق بارنامه معتبرراهداری وپیمایش باشد نه معاینه وبیمه وسیپاد و،،،،باید فقط ملاک مدارک معتبر حمل ونقل باشه بارنامه صورت وضعیت معتبر نه سوری دوربینهای جاده ای هم باشرکت نفت وراهداری دریک سیستم جامع باشد نه هرارگانی جداگانه دوربین جادهای به شرکت نفت راهدا ی وپلیس راهوریکی باشند

  • ناشناس پاسخ

    فقط بارنامه صورت وضعیت وپیمایش سوخت داده شود وپمپ ها موظف به‌ یادداشت پلاک کامیون وسریال کارت سوخت مقدارسوختگیری وسهمیه کشاورزان هم نظارت بر مصرفشان بشود کسانیند که زمین کشاورزی وکمبتین وتراکتور خوبیده دارند ومصرف ندارند وسوخت دریافت وبه قاچاقچی سوخت میفروشند

  • اکبر پاسخ

    راننده قاچاق راننده نیست قاچاقچی پس کارت هوشمند و گواهینامه باید باطل بشه

    • ناشناس

      سلام باید بار برگ حذف بشود

  • حسین حسنی قوام آباد پاسخ

    دولت.اگربخواهدجلوقچاق.سوخت.بگیرد.به راحتی میتواندچون خوشبختانه.کشورما.ازنظراطلاعاتی قوی هست ولی دولت خیلی میلی برای جلوگیری ازقاچاق سوخت نداردشای هم یکی ازراهای دورزدن تحریمهاباشد

  • مرتضی حیدری پاسخ

    باعرض سلام خدمت دوستان وهمکاران عزیز کل قاچاق سازمان یافته هست بایه بشکه ودوبشکه من وتو هست که قاچاق میشود تانکرتانکر داردسوخت قاچاق می کنندبعدبه4تاراننده میگندقاچاقچی ،قاچاقچی اصلی شمایید که تانکرتانکر داریدمیفرستید مرز

  • امینی پاسخ

    خود‌نیروگاه‌ها

  • امیر محمد پاسخ

    باسلام خدمت مدیران و مسئولان محترم حمل نقل و بخصوص عوامل بخصوص نیروهای نظامی و امنیتی کشور عزیزمان ، خیلی از دارندگان کشنده ها که از مبدأ عراق به مقصد سرخس یا پاکستان یا بندر عباس ، به راحتی بار گازوئیلی که به مقصد یاد شد بارگیری نمود ، در مقصد های مختلف از بارش را می فروشند، و به جایش آب می ریزند، تانکرهای حمل، گازوئیل، باید یک فکری به این دارندگان کشنده ها انجام دهید بند که شاهد سه تانکر حمل سوخته گازوئیل از عراق به سرخس ، در حین فروش گازوئیل از تانکر، و به جایش آب ریخته و حرکت کردند، با خالی نمودم گازوئیل از تانکر و به جایش آب ریخته و به مقصد سرخس راهی میشوند ، امیدوارم که مسئولان محترم راهداری و امور حمل نقل و بخصوص نیروهای امنیتی به این موارد رسیدگی نمایند با تشکر راننده تریلی ترانزیت

  • نوروز پاسخ

    با سلام به. رانندگان زحمت کش بعضی از نظرات را که نگاه کردم صحبت از جی پی اس کردن آقای محترم این دستگاه در اکثر ماشینها وجود دارد هم خارجی هم داخلی. یک جی پی اس خارجی برای کل دنیا کافیه ولی نمیخواهند کار درست پیش بره این جی وی اس داخلی را یک عده نفوذی ها وارد کردند یا درست کردن و دستگاهی که ارزش ۱۰۰ تومانی نداره را خیلی گران و مجبوری روی کامیون نصب کردن که باز هم کاری درست نشد هدف فروش جی پی اس بود و راهی که میتونه جلو قاچاق سوخت را بگیره قیمت سوخت باید با قیمت همسایگان یکی باشه و دومی راه جلوگیری در مرز باشه اینطوری کرایه هم سرجایش نشسته میشه و ماشین ۱۵ میلیاردی ماهانه برای ۱۰۰ میلیون اینور اونور نمیره که جیب دلال را پر کنه

  • ناشناس پاسخ

    آیافکرنمیکنید که خودتان عمده قاچاق وانجام میدهید؟

  • عباس پاسخ

    سلام به بینندگان محترم جایگاه سوخت رسانی محل قاچاق همه این سوخت رسانی ها هست

  • ناشناس پاسخ

    من از یکی راننده ها شنیدم میگفت والا پولش از کرایه هایی که میبریم نقد تره

  • ابراهیم پاسخ

    همه رانندگان میدونن مسعولین هم میدونن ولی چکنیم دیواری کوتاهتراز راننده نیست اقایون مسعول اگر راست میگید از کشاورزی ک امروز رفته و حواله سه ماه تراکتورشو گرفته یک روز بعد برید ازش صد لیتر درخواست کنین اصلا بگید برای شفای مریضه اگر داشت سهمیه تمام رانندگان قطع کنید قاچاق از حواله و چند تا راننده نما. نه صنف زحمت کش راننده برخورد شدید کنید اگر انجام داددیگه

  • جیمی پاسخ

    اولین کاری که مسئولین باید انجام بدهند نظارت باک چون بیشتر رانندگان قبل از رسیدن به حوزه استان کرمان و استان هرمزگان واستان سیستان و بلوچستان پر میکنند و از دوتا باک یعنی هر باک 1500تا جا میگیره باک باید کاری بکنید که قاچاق چه کالا باشه چه سوخت قاچاق قاچاق است یعنی مصادره کردن کامیون وبا طلا کردن کارت هوشمند راننده و باطل کردن گواهینامه تا عبرتی باشد برای رانندگان قاچاق سوخت

  • علی پاسخ

    توی آزاد راه اهواز ماهشهر تریلی ها خودشون گازوئیل میفروشن به همین وانتی های قاچاق سوخت ،اگه من بجای دولت باشم تریلی که ایستاده و داره سوخت میفروشه را برای همیشه محرومش میکردم از سوخت یارانه‌ای ،تا هیچوقت سراغ خیانت نرود

  • ناشناس پاسخ

    هر ماشینی گازوییل قاچاق کنه یکبار برای همیشه. کارت هوشمند ماشین وه‌شمپد راننده باطل بشه .بسه دبگه .اه

  • ناشناس پاسخ

    بنظر من برنامه باربرگ خودش منبع قاچاق سوخته من نمیدونم چه کسی این طرح روداد وچه کسی اجراش کرد فقط اینو خوب میدونم ک خیلی ها توخونه ازاین برنامه دارن ماهیانه میلیاردی پول درمیارن کلا این برنامه اشتباهه

  • باربرگ پاسخ

    برنامه باربرگ خود مخزن قاچاقچی اس

  • ناشناس پاسخ

    تنها رانندگان نیستن در پمپ گازوئیل هم سود اصلی را جایگاهای می‌برند. جایگاه‌های داخل ترمینهای مسافری برای اتوبوس مخصوصا خطهای سیستان باید بازرسی بشود .

  • مهدی پاسخ

    گازوئیل توسط شرکت نفت، نیروگاه‌ها شرکت‌های حمل سوخت، تعاونیها، وپمپ ها،ولنج ها قاچاق می‌شود نه توسط ناوگان حمل‌ونقل .کسی که خودشو زده به خواب نمی‌شه بیدار کرد

  • جعفر پاسخ

    بیشترین اتلاف انرژی در جاده‌های کشور نصب سرعت گیر غیر ضروری هست روزانه هزاران کامیون با بار سنگین باید به خاطر یک سرعت گیر ترمز کنه که مثلاً از یک دور برگردون یا جاده فرعی روزی ده تا خودرو سبک میخواد عبور کنه مثال جاده نور آباد ممسنی به گچساران صد کیلومتره، دقیقا شصت تا سرعت گیر نصب شده

  • حمید پاسخ

    هیچ‌ربطی‌به‌کامیونا‌نداره‌‌استان‌کرمان‌سیستان‌و بلوچستان‌و هرمزگان‌این‌همه‌پمپ‌ هست‌ ولی‌از100تاپمپ‌ 20تاش‌‌سوخت‌‌توزیع‌ میکنن‌‌اونم‌ازسهم‌سوخت‌خودمون‌ مبلغ‌ هنگفتی‌‌ اضافه‌ میگیرن‌ مثلا‌90هزار‌مبلغش‌ میشه‌300هزارمیکشنمابقی‌پمپا‌ نمیدونم‌ فقط‌برای‌قشنگی‌ساخته‌شدن‌‌خیلی‌ ازپمپها‌ سهمیه300لیتری‌ کامیونو100تاش‌برمیدارن‌‌اونم‌ بامنت‌تابتونی‌‌ازاون‌ مسیرها‌نجات‌پیدا‌کنی‌ هیچ‌ارگانیم‌نظارت‌ نداره‌ وووو

  • محمود پاسخ

    مشکل از ریشه خرابه. اگر یک نظری به مرزهای افغانستان و پاکستان بزنید این همه تریلر سوخت وایستاده از کجا اومده. مگر نیروی انتظامی حقوق از بیت‌المال نمگیره. پس از مرکز خرابه مردم بجون هم نندازید. جلو تورم بگیرید تا سوخت وارد بشه مردم بخاطر گرانی و بیکاری به مشاغل قاچاق رو آوردن دیگه راهی برا هیچکس نمونده. با اینکه خودم مخالف قاچاق هستم ولی مردم هم راهی براشون نمونده

  • حسن پاسخ

    مشکل اینجاست که کسانی که در شرکت نفت جهاد کشاورزی واداره راه وفرمانداری دارن برای سوخت تصمیم گیری می کنند هیچی از رانندگی و کامیون وتراکتور ومصرف سوخت سرشون نمیشه برای همین نمی تونن بفهمند مشکل کار کجاست وتصمیمات خام آنها برای مردم مشکل ساز میشه الان نصب جی پی اس برای تراکتور کشاورزی رو اجباری کردن تراکتور من هم ۶ ماه سال در جایی هست که اصلا آنتن دهی موبایل نداره من موندم این جی پی اس چه جوری می خواد کار کنه به کارشناس جهاد میگم میگه شما نصب کنید به اون کاری نداشه باشید

  • ناشناس پاسخ

    سلام وقت بخیر
    بزرگترین مشکل در عرصه فساد کشور در هر صنفی فساد اداری کشور است پیامبر اسلام اول خانواده خودش را اصلاح کرد بعد شروع به اصلاح جامعه کرد مسئولان اول خودشان‌ اصلاح بشوند هر خلافکاری را می‌توانند اصلاح کنند

  • ناشناس پاسخ

    تا زمانی که چه مسؤلین وچه مردم از فردای بهتر امیدی نداشته باشن وضع به همین منوال هس

  • صفدر پاسخ

    همیشه درباره قاچاق سوخت انگشت اشاره به سمت رانندگان زحمت کش هست ولی کلا باسواری سوخت قاچاق میشه.