بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

◄ چرا رانندگان کامیون هزینه کارت سلامت را خودشان پرداخت می کنند/ قانون چه می گوید؟

منابع تامین این هزینه ها هم پیش بینی شده است اما متاسفانه این هزینه توسط خود رانندگان پرداخت می شود.

چرا رانندگان کامیون هزینه کارت سلامت را خودشان پرداخت می کنند/ قانون چه می گوید؟
تین نیوز |

جمعی از رانندگان کامیون با انتقاد از افزایش هزینه های کارت سلامت رانندگی که دریافت آن برای رانندگان ناوگلان عمومی جاده ای اجباری است، اعلام کردند: گرچه بر اساس احکام دائمی کشور تمام هزینه های آزمایشات اجباری رانندگان عمومی تحت پوشش بیمه سلامت کشور قرار دارد اما تا کنون، این هزینه توسط خود رانندگان پرداخت شده و می شود.

مطلب پربازدید امروز را بخوانید:

4 حرکت قاطع ترامپ که هواداران پزشکیان غبطه اش را خوردند

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون تاکید کردند: پرداخت هزینه کارت سلامت اجباری رانندگان عمومی توسط خود آنان در حالی صورت می گیرد که تبصره ب ماده ۹ احکام دائمی کشور تمام هزینه های آزمایشات اجباری را تحت پوشش بیمه سلامت کشور قرار داده است.

آنان در شبکه های اجتماعی افزودند: طبق همین احکام،  منابع تامین این هزینه ها هم پیش بینی شده است اما متاسفانه این هزینه توسط  خود رانندگان پرداخت می شود.

به گفته رانندگان کامیون، طی چند سال گذشته،  این هزینه به صورت تصاعدی افزایش یافته اما هیچ ارگان ناظری از جمله ستاد تنظیم بازار و یا دیگر سازمان های نظارتی واکنشی در برابر این افزایش چندین برابری در  مدت چند سال نداشته اند.

رانندگان خاطرنشان کردند:  از طرف دیگر مشخص نیست که  منابعی که در قانون احکام دائمی کشور برای این مورد پیش بینی شده کجا و چگونه مصرف  گردیده است. 

آنان همچنین به هزینه معاینه فنی ناوگان عمومی جاده ای از جمله کامیون ها اشاره کردند که طی یک سال با افزایش تقریبی 200 درصدی مواجهه شده و از مبلغ حدود 160 هزار تومان به مبلغ 460 هزار تومان رسیده است.

آنان در ادامه این پرسش را مطرح کردند که چرا ستاد تنظیم بازار که در هنگام افزایش کرایه ناوگان جاده‌ ای حمل و نقل کالای کشور که منطبق با قانون تن بر کیلومتر محاسبه شده بود، واکنش نشان داد و آن را نادیده گرفت و  نسبت به افزایش دستوری کرایه حمل بار به خلاف قانون اقدام کرد و در جهت منافع سرمایه داران  ناوگان جاده‌ ای کشور را به سمت توقف ناخواسته هدایت نمود، در این موارد ورود نمی کند؟ 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم پاسخ

    افزایش هزینه های تمدید مدارک رانندگان و ناوگان که البته تعدادشان هم کم نیست واقعا برای رانندگان کمرشکن شده است و متاسفانه هیچ نظارتی هم بر این افزایش نرخ ها وجود ندارد اما بحث کرایه که می‌شود از ده ها سازمان و ارگان و نهاد و اداره و غیره مرتبط و نامرتبط فورا ورود می‌کنند تا مبادا مبلغ بدردبخوری نصیب رانندگان شود !!!! هزینه ۴۶۰ هزار تومانی برای یک معاینه فنی سه ماهه واقعا چه توجیهی دارد ؟ معاینه فنی در تمامی کشورهای پیشرفته که سرشان به تن‌شان می ارزد نه کشورهای درپیتی ، یکساله است و معاینه سه ماهه و شش ماهه دکانی برای کسب درآمد است که در ایران ابداع و اجرا شده است !!!!!!

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    سلام.هرصنفی در کشور از بین همکاران خود یک متولی دلسوز و باسواد وقانون شناس و دارای قدرت بیان انتخاب انتخاب کرده اند که ازحق وحقوق آنان دفاع کند و در رسانه ها و صدا و سیما گزارش مشکلات را مطرح کند و از مدیرکل ها و وزیران مرتبط با صنف خود پیگیری توضیح میخواهد تا نتیجه حاصل شود واین نیاز به تشکل وانجمن صنفی وکانونی دارد که از بدنه همان سال باشد و خود مدیرصنف هم همان مشکلات را احساس کند وار وجود آن مشکل متضرر ومورد آزار واذیت قرارگیرد حال سوال آیا مدیران کانون رانندگان تا حالا یک هفته در گمرکات خوابیده اند یا دوماه با تانکر سوخت درماهیرود خوابیده اند یا بی گازوییل کشیده اند یا بدون حمام و بدون سرویس بهداشتی در پایانه های زنجان واردبیل خوابیده اند جواب خبر مدیران کانون رانندگان راننده نبوده اند و هرگز در هیچ کامیونی یک ماه نخوابیده اند وحتی یک شب نخوابیده اند نه میدانند شارژ هوشمند قطع شدن در بندر یعنی چی نه میدانند سومار چرا سرویس بهداشتی ندارد نه میدانند ماهیرود کجاست فقط با زد و بند از رییس انجمن شهرخود شدن وبعد تشریف آوردن کانون رانندگان وریاست را به شرط بی تفاوتی قبول کرده اند وحتی برضد منافع رانندگان کار میکنند تا نمایندگان از او راضی باشند .کارت سلامت که به خاطر این شارژ میشود بیمه تامین اجتماعی قطع نشود جالبه خود طب کار میگه تامین اجتماعی قبول نمیکنم.معاینه فنی هم که طی یکسال سیصد درصد افزایش بدون حساب کتاب افزوده شده ومشکلات همه دست به هم دادن حمل ونقل را زمینگیر کنند دادستان محترم کل به فریاد رانندگان را برسید رانندگان متولی قانون شناس وباسواد ندارند ما هم بلد نیستیم بهتر از این حرف بزنیم .

  • علیرضاعبدالهی پاسخ

    من به عنوان یک راننده تریلرباهزینه های تمدیده کارت سلامت ومعاینه ی فنی کامیون وبیمه ودیگرهزینه هاواقعان مشکل دارم باکمبوده باروگرانیه لوازم کامیون سهمیه ی سوخت کمره قشره راننده درحال شکستن است

  • ناشناس پاسخ

    قانون به صراحت اعلام کرده معاینات ادواری(سلامت)کارگران به دستور کارفرما انجام می‌گیرد به عهده کارفرما می باشد ،کارفرمای مجازی رانندگان سازمان راهداری می باشد،وقتی هزینه نمی دهد نباید هم اجباری در کارت سلامت باشد،
    درضمن مجلس وزارت بهداشت مکلف کرده از محل درصدی که از بیمه شخص ثالث می برد ،اورژانس جاده ای وبیمه سلامت رانندگان برون شهری پوشش دهد از قوانین دائمی مجلس می باشد که متاسفانه دولت به قانون عمل نمی کند

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    معاینه فنی سه ماه ۴۶۰ هزارتومان به علی اظاهرست در واقع معاینه ماهی ۴۶۰ هزارتومان است یک آمار از سایت راهداری بگیرید کامیونها در ماه چندسرویس حرکت میکنند اسمش سه ماه است اصلا معاینه فنی را برمبنای پیمایش صادر کنید سایت راهداری که شکرخدا وجب به وجب پیمایش کامیونها را ثبت میکند معاینه فنی سه ماه ۴۶۰ هزارتومان وقتی کامیون دوماه در پایانه ها وگمرکات خواب داردچه دلیلی داره هرسرویس معاینه فنی انجام شود معاینه فنی را پیمایش بارنامه اعتبار دهید

  • راننده پاسخ

    درود بر تین نیوز که مشکل رانندگان را بازگو میکند

  • نوروز پاسخ

    اگر ممکنه هزینه اسکن در ورودی گمرکات که جلو چشم مدیر پایان‌های مرزی و داخل گمرک که هیچکس نمی‌تواند انکار کند . بار کامیون که مال تاجر است و ربطی به کرایه ندارد هزینه را از راننده دریافت میکنند و ۲۰۰ هزار تومان هم پول چایی و اگر سگ مواد باب کنترل کند ی هزینه هم با پول چایی اون دریافت میکند یعنی هیچ مسولی از اینها خبر ندارد ؟

  • ناشناس پاسخ

    من همین چند روز قبل کارت سلامت رو تمدید کردم ومعاینه فنی گرفتم
    واقعا قیمتها چند برابر شده
    آیا کرایه هم چند برابر شده ؟
    کی مسول این افزایش قیمت هست ؟

  • مهدی زمانی پاسخ

    بله هیچ کس بفکر راننده نیست

  • بهروز دماوندی پاسخ

    قانون وجود نداره

  • محسن پاسخ

    وقتی کرایه را میخاهند افزایش دهند همه ارگانها ورود میکنند ولی برا جاهای دیگه همه مرده اند یک اعتصاب کافیه تا مسعول بیکفایت ورود کنه به خدا دیگه نمیتوانیم ادامه بدیم میخاهند حمل ونقل را زمینگیر کنند

  • ناشناس پاسخ

    انجمن صنفی رانندگان یعنی کشک دامداران