بازدید سایت : ۷۲۷۱۳

◄ چند پیشنهاد به وزیر راه و شهرسازی و شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی برای انتخاب مدیرعامل

اعضا هیئت عامل در آستانه بازنشستگی نباشند، طوریکه تا زمان بازنشستگی ایشان ۱۰ سال مانده باشد.

چند پیشنهاد به وزیر راه و شهرسازی و شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی برای انتخاب مدیرعامل
تین نیوز |

رضا محمد علی بیگی کارشناس دریایی در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای عالی سازمان بنادر چ دریانوردی پیشنهاداتی در زمینه انتخاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ارایه داد.

به گزارش تین نیوز، رضا محمدعلی بیگی که از کارشناسان شناخته شده دریایی است، این پیشنهادات را در قالب نامه ای به فرزانه صادق و همچنین اعضای شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی که در اختیار خبرنگار ما قرار داد، مطرح کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است: 

« با سلام و احترام

لطفا در انتخاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و نیز اعضا هیات عامل این سازمان حداقل به ۶ نکته مهم زیر توجه داشته باشید: 

۱- حداکثر سن هر یک از آنها ۵۰ سال باشد؛ 

۲- حداقل دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و مرتبط از دانشگاه های معتبر کشور و یا خارج از کشور باشند‌؛ 

۳- مدیرعامل حتما از بدنه کنونی سازمان بنادر و دریانوردی انتخاب نشود؛ 

۴- اعضا هیئت عامل در آستانه بازنشستگی نباشند، طوریکه تا زمان بازنشستگی ایشان ۱۰ سال مانده باشد؛ 

۵- تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند؛ 

۶- مدیرعامل دارای مدرک فرماندهی یا سرمهندسی کشتی های تجاری اقیانوس پیما (نامحدود) با حداقل ۱۰ سال سابقه خدمت بر روی کشتی های تجاری اقیانوس پیما باشد و نیز معاونت دریایی سازمان بنادر هم دارای همین شرایط باشد. 

۷- و .... 

قابل ذکر است: دوشنبه یکم بهمن ماه فرزانه  صادق وزیر راه و شهرسازی، سعید رسولی معاون حمل و نقل وزارتخانه را با حفظ سمت به سرپرستی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب کرده است.

رسولی جایگزین علی اکبر صفایی شد که پس از انتشار خبر استعفایش از مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال تسنیم در رابطه با دلیل استعفا از معاونت وزارت راه  وشهرسازی و مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: بنده از مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی استفعا نداده ام، بلکه به تصمیم مدیریتی وزیر راه و شهرسازی برای جابجایی احترام گذاشتم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مقدم پاسخ

    احسنت؛ آقای بیگی مشخصات خودش را اعلام کرده 😂😁

  • کارشناس دریایی و بندری پاسخ

    درود بر آقای دکتر علی بیگی عزیز

    دقیقا این شاخص ها باید رعایت بشه چرا که در غیر اینصورت عملکرد سازمان بنادر ضعیف تر خواهد شد.

    خدا یار و نگهدارت باشه

  • ناشناس پاسخ

    با سلام
    بسیار عالی
    پیشنهاد می گردد به شاخص های فوق موارد زیر نیز اضافه گردد
    - آشنایی کامل به موضوعات دریایی، بندری، ساحلی ، حمل و نقل و اقتصاد دریا
    - تجربه مدیریتی و اجرایی قابل قبول
    - شناخت کافی از فرهنگ سازمانی
    - مشرف به جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی

  • محمد پاسخ


    موضوعی که گریبانگیر عمده دستگاههای دولتی راگرفته وکارایی انها را بشدت کاهش داده فقدان شایسته سالاری در انتخاب مدیران در دستگاهها ی دولتی میباشد که از راس یکدستگاه شروع وتا به لایه های پایین مدیریتی تسری پیدا میکند. با وجود مدیران فاقد صلاحیت وشایستگی بدنه دستگاهها ناامید شده بسیاری از افراد توانمندتصمیم به خروج از سیستم میگیرند وسایر اشخاصی که توانمنند وبه بازی گرفته نمی شوند عملا به انچه در دستگاه میگذرد بی تفاوت میشوند واین مصیبت بزرگی است. اکثر مدیران منتصب فاقد برنامه مدون برای دوره مدیریتی بوده وبه هرشکلی مدیریت کنند

  • کارشناس پاسخ

    چرا سرکار خانم وزیر یک فرد سازمانی را بعنوان سرپرست انتخاب ننمودند!! مگر در داخل سازمان مدیران توانا و سرد و گرم کشیده بنادر را نداشتیم! البته که داشتیم اما متاسفانه چرا از آنها حتی برای یک دوره موقت سرپرستی هم بهره لازم برده نشد. بنظرم لازم است ایشان به این نکته توجه کنند که " کالا " مقصود اصلی هست و مقصود از کشتیرانی هم حمل "کالا " میباشد و ریاست سازمان باید از عملیات بندری کالا و چگونگی جذب و ارزانتر نمودن عملیات و فرصت های بازار اطلاعات فنی درست داشته باشد. وگرنه تاوان این نا آشنایی و هزینه کارآموزی فرد غیر سازمانی و درجا زدن را، اقتصاد ملی پرداخت میکند.