لزوم تسریع در اجرای طرح قطار شهری اهواز
معاون سازمان قطار شهری اهواز گفت: در دیدار امروز با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان، بر لزوم تسریع در اجرای طرح قطار شهری اهواز تاکید شد.

معاون سازمان قطار شهری اهواز گفت: در دیدار امروز با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان، بر لزوم تسریع در اجرای طرح قطار شهری اهواز تاکید شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ابوالقاسم محبوبی در خصوص جلسه امزوز هیات مدیره سازمان قطار شهری اهواز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، اظهارکرد: در این نشست، موضوعاتی از جمله قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای تکمیل پروژه، بررسی بودجه سال ۱۴۰۴، تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ و همکاری مهندسین مشاور در زمینه مسائل فنی و حقوقی پروژه قطار شهری مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به زمان بندی تعیین شده برای اقدامات پیشِ رو، گفت: برنامه ریزی شده است که قراردادهای مربوطه تا نیمه اسفند نهایی و به وزارت کشور ارسال شود. همچنین تلاش خواهیم کرد که عملیات اجرایی پروژه پیش از پایان سال آغاز گردد.
محبوبی همچنین با اشاره به تأکید سید مهران علم الهدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و رضا امینی، شهردار اهواز، بر تسریع روند نهایی شدن قراردادها و ورود هرچه سریع تر این پروژه به فاز اجرایی، گفت: قطار شهری اهواز یکی از پروژه های زیرساختی مهم در حوزه حمل ونقل عمومی به شمار می رود که اجرای سریع تر آن می تواند تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهری و بهبود جابجایی شهروندان داشته باشد.
به گزارش ایسنا، قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت «کیسون» به عنوان اجرا کننده و شرکت «نورینکو» چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این طرح به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد یافته و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می شود و تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.
این طرح به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.
تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.
بیشترین پیشرفت طرح قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این طرح حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر نیز حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
شهردار اصفهانی آمده که جلو توسعه ی شهر را بگیرد و یا کند بکند میدونی چرا ؟
چون باعث مهاجرت الیت سیاسی و اجتماعی شهر میشه و آب را از سرشاخه های کارون به سمت کویر اصفهان منحرف می کنند