بازدید سایت : ۸۳۴۴۱

◄ افزایش 15درصدی ظرفیت هتل های تبریز برای نوروز 1404

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش 15درصدی ظرفیت هتل های تبریز برای نوروز 1404
تین نیوز |

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد خدمات سفر کلانشهر تبریز با اشاره به هم زمانی بهار طبیعت با بهار قرآن و جایگاه ویژه تبریز در جذب گردشگران، از لزوم برنامه ریزی گسترده برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی خبر داد و بر افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت ها در حوزه های خدماتی، نظارتی و تبلیغاتی نسبت به سال گذشته تأکید کرد.

به گزارش تین نیوز، احمد حمزه زاده در جلسه ستاد خدمات سفر کلانشهر تبریز، ضمن اشاره به تقارن نوروز ۱۴۰۴ با ماه رمضان و شب های قدر، بر ضرورت تدوین برنامه های منسجم و ویژه تأکید کرد و گفت: این شرایط خاص ایجاب می کند که نظارت ها، تولید اقلام تبلیغاتی و آماده سازی شهری با کیفیت و حجم بیشتری انجام شود. در همین راستا، برنامه ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت ها در تمامی بخش ها نسبت به سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به روند رو به رشد گردشگری استان، اظهار کرد: تبریز با وجود اینکه در فصل گردشگری قرار ندارد، سال گذشته جزو هفت استان برتر گردشگرپذیر کشور بود. همچنین روستای کندوان پس از ماسوله، دومین روستای پربازدید کشور شد که این آمار نشان دهنده ظرفیت بالای استان در جذب مسافران است. امسال نیز با توجه به افزایش تقاضا، پیش بینی می شود تعداد گردشگران ورودی به استان رشد محسوسی داشته باشد که این امر نیازمند هماهنگی و اقدامات گسترده تری است.

او ضمن ارائه آماری از رشد گردشگری استان، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته اند که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین نزدیک به یک میلیون بلیت برای بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی به فروش رسیده که رشدی ۱۲۰ درصدی را نشان می دهد. پیش بینی می شود امسال نیز این روند افزایشی ادامه داشته باشد و شاهد رشد ۲۰ درصدی حضور گردشگران در استان باشیم. این موضوع باید در برنامه ریزی های دستگاه های اجرایی لحاظ شود تا پاسخ گوی نیاز مسافران باشیم.

حمزه زاده با اشاره به جایگاه تاریخی تبریز در جغرافیای ایران، تصریح کرد: تبریز به عنوان طولانی ترین پایتخت ایران در تاریخ، همواره نقش مهمی در تحولات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور داشته است. این پیشینه غنی موجب شده تا سطح انتظارات گردشگران از این شهر متفاوت باشد و خدمات ارائه شده در سطحی بالاتر از استانداردهای معمول قرار گیرد. در همین راستا، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری و نظافت شهری باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت استانداردسازی مراکز اقامتی تصریح کرد: با همکاری انجمن حرفه ای واحدهای پذیرایی و انجمن هتل داران، تاکنون بیش از ۸۰ مرکز اقامتی استان استانداردسازی شده اند. این روند باید ادامه یابد تا کیفیت اقامت گردشگران در استان به سطح مطلوبی برسد. همچنین گشت های تلفیقی و نظارت بر مجتمع های رفاهی از دیگر اقداماتی است که به منظور بهبود خدمات و پاسخ گویی به حجم بالای مسافران در ایام نوروز اجرایی خواهد شد.

او در پایان بر اهمیت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی برای مدیریت سفرهای نوروزی تأکید کرد و گفت: انتظار می رود با انسجام و هم افزایی میان نهادهای متولی، شرایطی فراهم شود که نوروز ۱۴۰۴ برای گردشگران ورودی به استان، تجربه ای خاطره انگیز و بدون دغدغه باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.