بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ تمهیدات راهداران شهرستان ارومیه برای فصل زمستان

اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه از آمادگی لازم برای پیشگیری از هر گونه خطرات احتمالی ناشی از حوادث غیرمترقبه در راهداری زمستانی برخوردار است.

تمهیدات راهداران شهرستان ارومیه برای فصل زمستان
تین نیوز

 رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه بابیان اهمیت راه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی کشور در خصوص عملیات راهداری زمستانی سال جاری در بخش تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین آلات گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، از 2 ماه قبل اقدام به خرید شن و نمک به میزان لازم، بازسازی و اورهال کردن ماشین آلات شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه، صادق حبیب‌زاده با اشاره به‌پیش بینی طولانی بودن مدت سرما و افزایش میزان بارش در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: بر این اساس، دوره‌های آموزشی یخ‌زدایی، برف‌روبی، رانندگی با دستگاه‌های برف خور و نحوه کار با سیستم های هوشمند راهداری در سطح اداره برگزار شد.

حبیب‌زاده با اشاره به این که حدود 2000 کیلومتر راه در سطح شهرستان تحت پوشش راهداری است، افزود: در حال حاضر، تعداد 131 نفر پرسنل راهداری زمستانی آماده خدمات‌رسانی در این زمینه هستند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه لایروبی پل‌ها، آبروهای داخل ترانشه ها، دهانه ورودی پل‌ها و بازدیدهای مستمر از سنگ های سست و معلق در ارتفاعات و نقاط احتمالی وقوع سیلاب، تقویت خاکریزها، هدایت آب‌های سطحی به داخل آبروها و آموزش راهبانان و راهداران و تجهیز آنان به وسایل اخباری را از جمله اقدامات لازم برای فصل سرما ذکر کرد.

وی پاک‌سازی محور ارومیه- اشنویه به طول پنج کیلومتر، محور سلماس به طول هفت کیلومتر و نیز شانه‌زنی محور ارومیه- امامزاده به طول 10 کیلومتر را بخشی از اقدامات اخیر عنوان کرد و افزود: ساخت رمپ ورودی و خروجی راه روستایی درب رود و همچنین نصب 85 عدد تابلو شامل تابلوهای محدودیت سرعت، آشکارسازی و هشداردهنده در محور بار اندوز در ماه گذشته انجام شد.

حبیب‌زاده با اشاره به عملیات چاله پرکنی با حجم 170 تن آسفالت گفت: این عملیات در تمامی محورهای مواصلاتی تا پایان سال جاری انجام می‌شود و در حال حاضر هفت کیلومتر از این عملیات در محور ارومیه-امامزاده و 45 کیلومتر در محور ارومیه- مهاباد انجام‌شده است.

وی افزود: برحسب میزان ترافیک ورودی و خروجی هر شهرستان، میزان بارش‌ها و سایر پارامترها، محورهای دارای اهمیت و اولویت‌ شناسایی شدند و جلسات هماهنگی، برنامه‌ریزی و احصای نیازهای استان و مدیریت رفع مشکلات پیش رو و تأمین نیازهای اعلام‌شده برگزار می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.