پیشبرد پروژه حدفاصل ۲۲-۱۶ کیلومتر باند دوم جلفا-مرند، بدون تعطیلی
عملیات عمرانی احداث باند دوم جاده جلفا_مرند حدفاصل کیلومتر ۱۶ الی ۲۲، نرسیده به تونل دره دیز با سرعت قابل قبولی درحال اجراست.
عملیات عمرانی احداث باند دوم جاده جلفا_مرند حدفاصل کیلومتر ۱۶ الی ۲۲، نرسیده به تونل دره دیز با سرعت قابل قبولی درحال اجراست.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عملیات عمرانی احداث باند دوم جاده جلفا_مرند حدفاصل کیلومتر ۱۶ الی ۲۲، نرسیده به تونل دره دیز با سرعت قابل قبولی درحال اجراست و تعطیلات رسمی نیز مانع پیشبرد پروژه نشده و در روزهای تعطیل نیز مهندسین و کارگران مشغول فعالیت اند.
بر اساس توافقات فی مابین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی احداث ۳۴ کیلومتر از باند دوم جاده جلفا-مرند از خروجی منطقه تا محدوده هرزندات برعهده سازمان است که تا به امروز ۲۸ کیلومتر آن اتمام و زیربار ترافیک رفته و تنها ۶ کیلومتر آن باقیمانده است.
۶ کیلومتر جاده مرند_جلفا حدفاصل کیلومتر ۲۸ تا ۳۴ در ماه های اخیر با هزینه کرد سازمان منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسید که تاثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی داشت و امید آن می رود با تکمیل ۶ کیلومتر باقیمانده ضمن تسهیل تردد خودرویی، سوانح جاده ای به حداقل برسد.
در نشست خبری اخیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس این موضوع یکی از محورهای بحث حضار بود و دکتر مجید کیانی در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه اعلام کرد «پروژه جاده جلفا_مرند در اولویت اول معاونت فنی و زیربنایی سازمان قرار گرفته و منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل آن تامین شده است و چنانچه گره ۱۰ ساله ی اختلاف با یکی از نهادها در حدفاصل تونل دره دیز زودتر رفع می شد ۶ کیلومتر باقیمانده نیز تا به امروز افتتاح شده بود اما بالاخره توانستیم این گره را رفع کنیم و تا قبل از رسیدن فصل سرما سعی خواهیم کرد عملیات عمرانی در ۶ کیلومتر باقیمانده را ادامه دهیم و تا تابستان پیش رو جاده را زیر بار ترافیک ببریم»
گفتنی است با تکمیل ۶ کیلومتر باقیمانده تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس درخصوص جاده جلفا-مرند محقق می شود و تنها ۷ کیلومتر این جاده باقی می ماند که تکمیل آن جزو تعهدات وزارت راه است و این پروژه نیز با پیشرفت ۵۰ درصدی درحال اجراست.