بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

جاده بوکان - سردشت تکمیل می‌ شود

فرماندار بوکان با اشاره به اینکه یکی از اولویت های حوزه راهسازی این شهرستان تکمیل جاده بوکان - سردشت است گفت: با توجه به پیمان سپاری ۲ قطعه دیگر از این مسیر، امسال جاده بوکان - سردشت تکمیل و بازگشایی می شود.

تین نیوز

 فرماندار بوکان با اشاره به اینکه یکی از اولویت های حوزه راهسازی این شهرستان تکمیل جاده بوکان - سردشت است گفت: با توجه به پیمان سپاری ۲ قطعه دیگر از این مسیر، امسال جاده بوکان - سردشت تکمیل و بازگشایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خشایار صنعتی اظهار کرد: هم اکنون عملیات بهسازی ۱۱ کیلومتر از این مسیر شامل قطعه حد فاصل روستای «زاواکیو» تا «ابراهیم خسار» به طول چهار کیلومتر با قرارداد ۱۱۵ میلیارد ریال و قطعه روستای «گوله» تا «گندمان »به طول ۱۱ کیلومتر با قرارداد ۱۰۹ میلیارد ریال شروع شده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده پس از بهسازی، عملیات آسفالت هفت کیلومتر از این مسیر هم انجام می شود و در مجموع هشت کیلومتر دیگر برای تکمیل و بازگشایی این مسیر باقی می ماند که تکمیل آن در اولویت قرار دارد.

فرماندار بوکان گفت: علاوه بر این در سایر بخش های این مسیر از جمله تعمییر پل فلزی روستای «غلامعلی» و روکش و لکه گیری آسفالت این مسیر در حال انجام است تا تردد در این برای اهالی روستاهای منطقه ایل «گورگ» به سهولت انجام شود.

صنعتی با اشاره به اینکه بازگشایی جاده بوکان - سردشت نقش مهمی در تسهیل و کوتاهی مسیر بین ۲ شهرستان دارد افزود: هم اکنون مسیر تردد بین این ۲ شهر باید از مسیر بوکان - مهاباد- سردشت و یا مسیر بوکان- سقز- بانه - سردشت انجام شود که هر ۲ از مسیرهای طولانی و پر ترافیک هستند.

وی اضافه کرد: مسیر بوکان - سردشت در مجموع ۱۰۵ کیلومتر مسافت دارد که از این مقدار ۷۷ کیلومتر آن در حوزه شهرستان بوکان و ۲۸ کیلومتر دیگر در شهرستان سردشت قرار دارد.

فرماندار بوکان گفت: تکمیل و بازگشایی جاده بوکان- سردشت می تواند علاوه بر تسهیل در تردد مسافران و کاهش هزینه های حمل و نقل در این ۲ شهرستان، نقش مهمی در صادرات و واردات کالا از طریق مرز کیله سردشت داشته باشد و می تواند به یکی از مسیرهای مهم و اقتصادی بوکان تبدیل شود.

شهرستان بوکان با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب اذربایجان غربی واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.