بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

ارومیه به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس شهری جدید نیاز دارد

شهردار ارومیه گفت: ارومیه به طور متوسط به بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نیاز دارد و در بحث تأمین نیازهای این حوزه نیز دچار مشکل هستیم و حتی اگر نقدینگی برای خرید نیز وجود داشته باشد، امکان تحویل اتوبوس وجود ندارد.

تین نیوز

شهردار ارومیه گفت: ارومیه به طور متوسط به بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نیاز دارد و در بحث تأمین نیازهای این حوزه نیز دچار مشکل هستیم و حتی اگر نقدینگی برای خرید نیز وجود داشته باشد، امکان تحویل اتوبوس وجود ندارد.

یه گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حسین مهدی زاده در خصوص تکمیل فازهای در دست اجرای تقاطع غیرهم سطح آذربایجان اظهار کرد: بتن ریزی پل بی ۴ تقاطع آذربایجان تمام شده است و در دهه اول تیر به بهره برداری می رسد و بلوار والفجر را به کمربندی متصل خواهد کرد و تکمیل این پروژه از مطالبات شهروندان بود که نقش بسیار مهمی در ترافیک خودروهای عبوری دارد و پیمانکار مربوطه نیز طی دو سه هفته اخیر فعالیت های بسیار خوبی انجام داده است.

وی افزود: در خصوص پروژه زیرگذر شورا-شهیدبهشتی که قول داده بودیم، این زیرگذر تا بیست وپنجم خرداد افتتاح و ظرف هفته آینده آماده بهره برداری خواهد شد و از سویی عوامل مختلفی دخیل بودند تا پروژه با تأخیر انجام شود.

شهردار ارومیه با توجه به این زیرگذر گفت: بیش از چهار ماه بود که با بیمارستان آذربایجان برای تعریض کنارگذر پروژه رایزنی می کردیم که موفقیت آمیز نبود و بالاخره با ورود دستگاه قضائی این تعریض انجام خواهد گرفت.

مهدی زاده با بیان اینکه این زیرگذر نقش مؤثری در کاهش ترافیک خواهد داشت، تصریح کرد: زیرگذر شورا شهید بهشتی قبل از اتمام خرداد حتماً به بهره برداری خواهد رسید و از شهروندان بابت مشکلاتی که بابت این پروژه متحمل شدند، عذرخواهی می کنم.

وی با اشاره به پروژه زیرگذر امام علی (ع) نیز تصریح کرد: در این پروژه در مرحله شمع کوبی زیرگذر بود و در این پروژه نیز با مشکل جابه جایی تأسیسات فاضلاب روبه رو هستیم که مدیریت شهری برای تسریع در کار خود اقدام به جابه جایی تأسیسات از طریق جلب پیمانکار کرد و تا نیمه مهر به بهره برداری خواهد رسید.

مهدی زاده ضمن بیان آسفالت ریزی در مناطق مختلف شهر عنوان کرد: آسفالت معابر در سطح مناطق به شدت و پرسرعت ادامه دارد و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی مطالبات انباشته شده شهروندان در خصوص معابر فرعی را پاسخگو خواهیم شد.

وی ادامه داد: آسفالت شریان های اصلی ارومیه در حال تکمیل است و کوچه های فرعی خیابان هایی که آسفالت ریزی می شوند نیز همراه با خیابان اصلی آسفالت ریزی می شوند.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: نیاز به آسفالت معابر در شهر، زیاد و از ظرفیت بودجه شهرداری ارومیه بسیار بالاتر است و تنها با راکد ماندن سایر اقدامات عمرانی شهرداری می توان در طول یک سال اقدامات این حوزه را به پایان رساند که این امر امکان پذیر نیست.

مهدی زاده با بیان مشکلات شهر ارومیه افزود: بیش از ۷۳ درصد جمعیت کشور شهرنشین شده اند که در حوزه های مختلف تولید و مصرف تأثیر گرفته اند و ارومیه نیز بر اساس نرخ رشد جمعیت و مهاجرت ثابت شده است که به بیش از یک میلیون نفر سرویس می دهد و نزدیک به ۷۰ هزار نفر جمعیت شناور داریم.

وی اظهار کرد: در مطالعات مدیریت شهری باید جمعیت را بیش از جمعیت ساکن فعلی در نظر بگیریم و اگر توسعه حمل ونقل عمومی را نیز بررسی کنیم باید به صورت حومه ای نگاه شود و استفاده از خودروهای شخصی نیز به حداقل برسد.

مهدی زاده گفت: ناوگان حمل ونقل عمومی باید تبدیل به ناوگانی پاسخگو باشد و توجه به این حوزه را باید به طور جدی دنبال کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ارومیه فقط از تاکسی و اتوبوس بهره مند است و ناوگان اتوبوس شهری نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست و ظرفیت تولید داخلی کفاف نیازهای داخلی را نمی دهد.

مهدی زاده ادامه داد: ارومیه به طور متوسط به بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نیاز دارد و در بحث تأمین نیازهای این حوزه دچار مشکل هستیم و حتی اگر نقدینگی برای خرید نیز وجود داشته باشد امکان تحویل اتوبوس وجود ندارد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه چهار سیاست را در ارومیه برای حوزه ترافیک مدنظر قرار داده ایم، تصریح کرد: در مرحله اول مداخله در ۱۴ گره ترافیکی را که شناسایی شده است، انجام می دهیم و در مرحله دوم توزیع ترافیک را مدنظر داریم و تأکید داریم برخی سفرهای شهری نباید به داخل شهر هدایت شوند.

وی ادامه داد: توسعه ناوگان های حمل ونقل در موضوعات تاکسی و اتوبوس و مباحث فرهنگی و آموزش نیز موارد دیگر حوزه ترافیک هستند.

مهدی زاده عنوان کرد: مباحث فرهنگی حوزه ترافیک را نیز مدنظر قرار داده ایم تا شهروندان مورد آموزش قرار گیرند، چرا که ۴۰ درصد کنترل ترافیک مربوط به شهروندان و فرهنگ سازی و آموزش در این حوزه است.

وی افزود: ارومیه دومین شهر بزرگ شمال غرب کشور است که نقش بسیار مهم اقتصادی به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارد و باید معضل ترافیک در این شهر با استفاده از مدل های مختلف ترافیکی حل شود.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: تا زمانی که حاکمیت همتی برای ورود به سمت مدیریت یکپارچه شهری نداشته باشد، مشکلات شهرداری ها برای توسعه شهرها همچنان ادامه خواهد داشت و نباید دوگانگی سیاست ها برای توسعه شهرها بین دستگاه های خدمات رسان وجود داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.