بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

قبولی نزدیک به ۱۹ هزار خودروی سنگین آذربایجان غربی از تست های معاینه فنی

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از قبولی نزدیک به ۱۹ هزار خودروی سنگین در تست های مراکز معاینه فنی استان در سه ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

قبولی نزدیک به ۱۹ هزار خودروی سنگین آذربایجان غربی از تست های معاینه فنی
تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از قبولی نزدیک به ۱۹ هزار خودروی سنگین در تست های مراکز معاینه فنی استان در سه ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایرج دست نشان با اشاره به ضرورت داشتن برگه معاینه فنی خودرو، افزود: در ۳ ماهه سالجاری از ۲۴ هزار و ۳۸۱ خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان تعداد ۱۸هزار و ۸۱۸ دستگاه  موفق به اخذ نمره قبولی شدهند که ۷۷ درصد کل وسایل نقلیه ورودی به مراکز معاینه فنی را شامل می شود.

دست نشان با اشاره به خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی تعداد ۵۵۶۳ دستگاه در انجام تست های مکانیزه رد شدند و نتوانستند نمره قبولی کسب کنند که این تعداد نیز ۲۳ درصد مجموع وسایل نقلیه مراجعه کننده  به مراکز معاینه فنی را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی ۷ مرکز فعال معاینه فنی استان به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) متصل هستند و نتایج حاصل از تست خودروها از این طریق رصد می شود، یادآور شد: در خردادماه سالجاری نیز در مجموع ۷۷۳۳ خودرو به  مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند که ۵۹۱۳ دستگاه خودرو سنگین توانستند نمره قبولی را اخذ کنند و ۱۸۲۰ دستگاه نیز مردود شدند.

این مقام مسئول با تاکید به اینکه در مراکز معاینه فنی استان ، علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها انجام می شود، خاطر نشان کرد: افزایش ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی های زیست محیطی از جمله اهداف مهم معاینه و کنترل سلامت فنی خودروها به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.