بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

گمرک سرو ارومیه صاحب آشکارساز کامیونی شد

بهره برداری از سامانه آشکارساز (ایکس ری) کامیونی در گمرک سرو ارومیه، از مرزهای رسمی ایران با ترکیه، آغاز شد.

گمرک سرو ارومیه صاحب آشکارساز کامیونی شد
تین نیوز

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: بهره برداری از سامانه آشکارساز (ایکس ری) کامیونی در گمرک سرو ارومیه، از مرزهای رسمی ایران با ترکیه، آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خالد جنگجو اظهار کرد: سرو بعد از مرز بازرگان در شمال آذربایجان غربی، صاحب این دستگاه شده و قرارداد راه اندازی این سامانه در برخی از دیگر مرزهای استان نیز به امضا رسید.

جنگجو افزود: آذربایجان غربی از جمله استان های مرزی است که بیشترین میزان گمرک و پایانه مرزی را در اختیار داشته و راه اندازی سامانه های آشکارساز کامیونی از جمله مهمترین ملزومات تجارت در آنها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: دستگاه ایکس ری (آشکارساز) نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد و با تلاش همه بخش ها به ویژه حوزه گمرکات راه اندازی شده و از این پس از این ظرفیت برای تسریع و تسهیل صادرات، واردات و ترانزیت کالا استفاده خواهد شد.

جنگجو ادامه داد: طبق آمار در چهارماهه اول سال جاری شاهد رشد ۳۵۰ درصدی ترانزیت کالا از مبدا مرز سرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای این مرز در حوزه تجاری است.

وی اضافه کرد: همزمان با راه اندازی این مرکز، قراردادی با بخش خصوصی و شرکت دانش بنیان برای تامین و استقرار دستگاه ایکس ری (آشکارساز) کامیونی در مرزهای کیله سردشت، پلدشت و بازرگان به امضا رسید.

جنگجو گفت: قرارداد استقرار این سامانه در مرزهای تمرچین پیرانشهر و رازی خوی نیز پیشتر بسته شده بودند و روند کار در آنها جریان دارد.

وی افزود: با این اقدام در آینده نزدیک شاهد استقرار سامانه و دستگاه ایکس ری در همه مرزهای استان خواهیم بود که اقدامی بسیار مهم در حوزه تجارت مرزی برای استان به شمار می رود.

مرزهای بازرگان ماکو، سرو ارومیه و رازی خوی در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان در آذربایجان غربی فعال هستند.

سرو در ۵۵ کیلومتری غرب ارومیه و هم مرز با اسندره در جنوب شرقی ترکیه قرار دارد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.