بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

متوفیان جاده ای آذربایجان غربی 20 درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با توجه به آمار شش ماهه نخست سال جاری گفت: شاهد کاهش ۲۰ درصدی تعداد متوفیان در تصادفات رانندگی استان هستیم و نسبت به سال گذشته در مدت شش ماهه ۵۱ نفر فوتی کمتر داشته ایم.

متوفیان جاده ای آذربایجان غربی 20 درصد کاهش یافت
تین نیوز |

رضا پناهی مقدم با اشاره به آمار شش ماهه نخست سال جاری مبنی بر کاهش بیست درصدی متوفیان جاده ای، اظهار کرد: برابر آمار نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته شاهد کاهش متوفیان و مصدومان حوادث رانندگی در سطح محورهای هستیم و نسبت به سال گذشته در مدت شش ماهه ۵۱ نفر فوتی کمتر داشته ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: این نشانگر همراهی مردم با پلیس در مباحثی همچون اجرای قوانین و مقررات رانندگی و همچنین افزایش مبلغ جرایم بر این موضوع تأثیرگذار بوده است.

پناهی مقدم ادامه داد: زحمات پلیس و سایر ارگان های امدادی و خدماتی و رفع نقاط حادثه خیز توسط اداره کل راهداری استان در این آمار تأثیرگذار شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد کل تلفات حوادث رانندگی استان مربوط به گردنه قوشچی بود، تصریح کرد: سال گذشته در گردنه قوشچی در محور ارومیه به سلماس در شش ماهه نخست شاهد فوت ۲۳ نفر در تصادفات رانندگی بودیم و در سال جاری این میزان به صفر رسیده که این موضوع در نتیجه جداسازی مسیر رفت و برگشت این گردنه به میزان ۱۶ کیلومتر بوده است.

پناهی مقدم عنوان کرد: عمده مشکل اساسی در تصادفات در گردنه قوشچی که رخ به رخ بود با جداسازی حل شد که با تخصیص اعتبارات و تصویب مصوبات از سوی استانداری و اداره کل راهداری انجام شد.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با بیان ضرورت تعریض محورهای مواصلاتی استان برای پیشگیری از حوادث خاطرنشان کرد: محور نقده به پیرانشهر و حیدرآباد به سمت نقده تعریض شده یا در حال تعریض است که تأثیر خود را در کاهش تصادفات نشان خواهد داد.

پناهی مقدم افزود: پلیس نقاط حادثه خیز را همواره احصا و به راهداری جهت رفع اعلام می کند و هم اکنون نیز ۲۵ کیلومتر نیوجرسی از طریق معاونت عمرانی استانداری در اختیار پلیس برای جداسازی نقاط حادثه خیز گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در این راستای در جاده بالانج ارومیه از ابتدای تاناکورا تا سه راهی گونی بافی جداسازی مسیر رفت و برگشت انجام خواهد شد تا تصادفات این مسیر نیز به حداقل برسد و محورهای سد حسنلو به سمت نقده و سه راهی دارلک به سمت کوسه کهریز نیز جداسازی خواهند شد تا شاهد صفر شدن تصادفات شاخ به شاخ باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.