بازدید سایت : ۳۷۸۲۷

◄ افزایش ترانزیت در پایانه های مرزی آذربایجان غربی/افزایش آمار تردد وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر ترانزیت در پایانه مرزی ۵ گانه استان طی ۶ماهه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش ترانزیت در پایانه های مرزی آذربایجان غربی/افزایش آمار تردد وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی
تین نیوز |

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر ترانزیت در پایانه مرزی ۵ گانه استان طی ۶ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در ۶ماهه نخست سال جاری میزان ترانزیت از پایانه های مرزی استان به ۵۴ هزار و ۶۷۲ دستگاه رسید که از نظر ترانزیت ورودی ۸۴.۱۱ درصد و از نظر ترانزیت خروجی ۱۱۵.۲۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

دست نشان با تاکید به اینکه تلاش می شود با توسعه زیرساخت ها و ارتقا کیفی خدمات، آمار ترانزیت بیش از گذشته روند صعودی داشته باشد، تصریح کرد: پایانه مرزی بازرگان در این حوزه بیشترین عملکرد را داشته و پایانه مرزی پلدشت و تمرچین نیز در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

وی با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی تردد کامیون از پایانه های مرزی استان در ۶ ماهه سال جاری یادآور شد: همچنین در این مدت ۲۴۴ هزار و ۱۰۷ دستگاه کامیون حمل کالا از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند که از این میان پایانه مرزی بازرگان با تعداد ۱۰۳ هزار و ۷۹۴ تردد در رتبه اول بیشترین تردد قرار گرفته و پایانه مرزی تمرچین با بیش از ۸۱ هزار دستگاه و پایانه مرزی پلدشت با ۳۳ هزار و ۶۲۳ دستگاه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

وی با اشاره به تردد ۶۳۹۳ ناوگان مسافری از پایانه های مرزی استان طی سال جاری اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳ میلیون مسافر ایرانی و خارجی از پایانه های مرزی استان تردد کردند که نسبت به مدت زمان سال قبل خود ۲۴.۷۸ درصد افزایش تردد رانشان می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تصریح کرد: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت های حمل و نقل انجام می شود و شهروندان می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اطلاع دهند.

افزایش آمار تردد وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی آذربایجان غربی 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش تردد انواع وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در شهریورماه سال جاری خبر داد.

وی با اعلام افزایش ترددهای بین استانی در شهریور ماه سال جاری افزود: در این مدت زمان نزدیک به ۴ میلیون تردد بین استانی در ورودی و خروجی استان ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در شهریور سال جاری ۱۱۸ هزار تردد بود، اظهار کرد: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته خود نزدیک یک درصد افزایش داشته است و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان نیز در روز جمعه ۱۶ شهریور و به میزان بیش از ۱۴۰ هزار تردد ثبت شد.

دست نشان اظهار کرد: ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در این مدت زمان تقریباً ۱۲ هزار وسیله نقلیه (معادل ۱۰ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین ۱ تا ۳ روز در استان اقامت داشتند.

وی یادآور شد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان در شهریور ماه، ۷۷۹ هزار و ۱۴۸ وسیله نقلیه از استان آذربایجان غربی در سایر استان ها مشاهده شده و استان های آذربایجان شرقی، زنجان و قزوین بیشترین سهم مقاصد سفر را داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای فروردین ماه، تقریباً ۸۲۷ هزار و۷۶۰ پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری استان آذربایجان غربی رویت شد و از این پلاک ها حدود ۷۶۶هزار و ۴۱۶ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.