تکمیل قطعه یک آزادراه تهران - شمال تا پاییز ۹۶
مدیر کل راه و شهرسازی، گفت: پیش بینی می کنیم قطعه یک آزادراه تهران - شمال تا سال آینده به بهره برداری برسد و اگر این پروژه در پاییز 96 هم تکمیل شود باارزش است.
نادر محمدزاده امروز در نشست خبری در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده است که در کمیسیون ماده 5 موضوع دبیری و ریاست تفکیک شود.
وی ادامه داد: به غیر از تهران در کمیسیون ماده 5 موضوع دبیری و ریاست و اجرا به تفکیک بین وزارت راه، شهرداری و استانداری وجود دارد اما استثنائاً در شهر تهران موضوع دبیری و ریاست بر عهده شهرداری است و این منطقی نیست.
تکمیل قسمت شرقی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا سال 96
مدیر کل راه و شهرسازی به مزایای تفکیک راهسازی و راهداری اشاره کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای عهد ه دار عملیات مستمر راهداری است و از این پس عملیات راهسازی توسط اداره راه و شهرسازی انجام می شود.
وی گفت: اگر عملیات راهداری که فعالیتی مستمر است با عملیات راهسازی تفکیک شود مشکل ساز خواهد بود.
محمدزاده به موقعیت خاص جغرافیایی استان تهران و ترافیک محورهای منتهی به این استان اشاره کرد و گفت: عمده راه هایی که در استان تهران در حال تأسیس است یا کمربندی است و یا خطوطی است که اجازه عبور ترافیک می دهد.
مدیر کل راه و شهرسازی کمربندی جنوبی تهران را یکی از محورهای تأثیرگذار در کاهش ترافیک و توسعه ترانزیت عنوان کرد و گفت: کمربندی جنوبی تهران می تواند همه دسترسی های شرق و غرب کشور را به جنوب تنظیم کند و سهم بالایی در دسترسی به آزادراه تهران - قم، محور فیروزکوه، محور امام رضا(ع) دارد و ترافیک این مسیرها را کاهش می دهد.
وی یادآور شد: قسمت شرقی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از آزادراه قم تا اتوبان امام رضا(ع) امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد.
احتمال تکمیل قطعه یک آزادراه تهران - شمال تا پاییز 96
محمدزاده اظهار داشت: قطعه اول آزادراه تهران - شمال موجب کاهش 60 کیلومتری مسیر و حذف مسیر کرج می شود.
وی گفت: قطعاً تکمیل قطعه یک این آزادراه موجب می شود که کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کاهش آلاینده های زیست محیطی رخ دهد.
مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این مسیر آزادراهی تا سال آینده به بهره برداری می رسد در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر احتمال تکمیل آن تا نوروز 96، گفت که این جاده از استانداردهای بالایی برخوردار است، عملیات حجیمی در آن در حال انجام است و یکصد کارگاه در حال فعال دارد بنابراین اگر چنین پروژه بزرگی تا پاییز سال آینده هم به بهره برداری برسد دستاورد بزرگی است.
احداث 150 کیلومتر کمربندی در استان تهران با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان
محمدزاده اظهار داشت: در حال حاضر کمربندی اسلامشهر، کمربندی پاکدشت، کمربندی دماوند و برخی دیگر از مسیرها در قالب کمربندی در حال اجراست و موجب کاهش بار ترافیکی شهرها می شود.
وی ادامه داد: یکصد و 50 کیلومتر کمربندی در حال اجرا داریم که 2 هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، گفت: قرارداد اجرایی فعلی برای این پروژه ها 500 میلیارد تومان است که امیدواریم با تأمین مالی مناسب پیشرفت مطلوبی داشته باشد.
پیشرفت 70 درصدی تقاطع غیرهمسطح شهر قم
مدیر کل راه و شهرسازی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح شهر قم 70 درصد پیشرفت خوبی دارد، گفت: این پروژه 25 میلیارد تومان دیگر اعتبار می خواهد و در صورت تأمین این اعتبار در کمتر از 6 ماه تکمیل خواهد شد.
محمدزاده بیان کرد: با تکمیل این پروژه دسترسی شهر قدس به ورودی اصلی تهران تسهیل می شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم پروژه دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهر قدس تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، گفت: مابقی پروژه تابستان سال آینده تحویل داده خواهد شد. این پل در محدوده شهر است و لازم است شهرداری هم منابع مورد نیاز خود را تکمیل کند.
وی ادامه داد: به غیر از تهران در کمیسیون ماده 5 موضوع دبیری و ریاست و اجرا به تفکیک بین وزارت راه، شهرداری و استانداری وجود دارد اما استثنائاً در شهر تهران موضوع دبیری و ریاست بر عهده شهرداری است و این منطقی نیست.
تکمیل قسمت شرقی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا سال 96
مدیر کل راه و شهرسازی به مزایای تفکیک راهسازی و راهداری اشاره کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای عهد ه دار عملیات مستمر راهداری است و از این پس عملیات راهسازی توسط اداره راه و شهرسازی انجام می شود.
وی گفت: اگر عملیات راهداری که فعالیتی مستمر است با عملیات راهسازی تفکیک شود مشکل ساز خواهد بود.
محمدزاده به موقعیت خاص جغرافیایی استان تهران و ترافیک محورهای منتهی به این استان اشاره کرد و گفت: عمده راه هایی که در استان تهران در حال تأسیس است یا کمربندی است و یا خطوطی است که اجازه عبور ترافیک می دهد.
مدیر کل راه و شهرسازی کمربندی جنوبی تهران را یکی از محورهای تأثیرگذار در کاهش ترافیک و توسعه ترانزیت عنوان کرد و گفت: کمربندی جنوبی تهران می تواند همه دسترسی های شرق و غرب کشور را به جنوب تنظیم کند و سهم بالایی در دسترسی به آزادراه تهران - قم، محور فیروزکوه، محور امام رضا(ع) دارد و ترافیک این مسیرها را کاهش می دهد.
وی یادآور شد: قسمت شرقی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از آزادراه قم تا اتوبان امام رضا(ع) امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد.
احتمال تکمیل قطعه یک آزادراه تهران - شمال تا پاییز 96
محمدزاده اظهار داشت: قطعه اول آزادراه تهران - شمال موجب کاهش 60 کیلومتری مسیر و حذف مسیر کرج می شود.
وی گفت: قطعاً تکمیل قطعه یک این آزادراه موجب می شود که کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کاهش آلاینده های زیست محیطی رخ دهد.
مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این مسیر آزادراهی تا سال آینده به بهره برداری می رسد در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر احتمال تکمیل آن تا نوروز 96، گفت که این جاده از استانداردهای بالایی برخوردار است، عملیات حجیمی در آن در حال انجام است و یکصد کارگاه در حال فعال دارد بنابراین اگر چنین پروژه بزرگی تا پاییز سال آینده هم به بهره برداری برسد دستاورد بزرگی است.
احداث 150 کیلومتر کمربندی در استان تهران با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان
محمدزاده اظهار داشت: در حال حاضر کمربندی اسلامشهر، کمربندی پاکدشت، کمربندی دماوند و برخی دیگر از مسیرها در قالب کمربندی در حال اجراست و موجب کاهش بار ترافیکی شهرها می شود.
وی ادامه داد: یکصد و 50 کیلومتر کمربندی در حال اجرا داریم که 2 هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، گفت: قرارداد اجرایی فعلی برای این پروژه ها 500 میلیارد تومان است که امیدواریم با تأمین مالی مناسب پیشرفت مطلوبی داشته باشد.
پیشرفت 70 درصدی تقاطع غیرهمسطح شهر قم
مدیر کل راه و شهرسازی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح شهر قم 70 درصد پیشرفت خوبی دارد، گفت: این پروژه 25 میلیارد تومان دیگر اعتبار می خواهد و در صورت تأمین این اعتبار در کمتر از 6 ماه تکمیل خواهد شد.
محمدزاده بیان کرد: با تکمیل این پروژه دسترسی شهر قدس به ورودی اصلی تهران تسهیل می شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم پروژه دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهر قدس تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، گفت: مابقی پروژه تابستان سال آینده تحویل داده خواهد شد. این پل در محدوده شهر است و لازم است شهرداری هم منابع مورد نیاز خود را تکمیل کند.
نوروز ۹۶ به خرداد وپائیز سپس ۲۲بهمن اگر نشد نوروز ۹۷وبعد…
مارا نا امید نکنید مگرنه شاید قضیه ترامپ توی خرداد ماه هم تکرار شد مردم پیشرفتی توی این دولت ندیدند منظور افتتاح پروژه های بزرگ جاده ای و ریلی
متوجه نشدیم قم یا شهر قدس. آخه این چه نوع گزارش دادن؟؟ انشاا.. پاییز ۹۶ هم نشد، برای نوروز۹۹، غصه نخورین. این رشته سر دراز دارد
خدایا باز داره وعده وعیدها عوض میشه، به قول دوستمون تا حالا نوروز۹۶بود برای زمان افتتاح فاز اول حالا به جای اینکه مردم رو امیدوارکنن و حرف خوب بزنن انداختندبه پاییز ۹۶، تازه میگن اگرپاییزه۹۶افتتاح بشه عالیه!!!!!!!!!!چقدر حرف و حدیثبشنویم برای یک آزادراه خسته شدیم از وعده وعیدهای تو خالی