بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

مدیریت حمل و نقل کالا و مسافر در کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب

مدیرعامل شرکت زیرمجموعه قرارگاه خاتم گفت: یکی از حلقه‌های اتصال کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب که جایگاه کشور را در حمل و نقل بین‌المللی بار ارتقا می‌بخشد و زمینه ساماندهی حمل و نقل کالا و مسافر در این کریدورها را فراهم می‌سازد، آزادراه غدیر است

مدیریت حمل و نقل کالا و مسافر در کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت زیرمجموعه قرارگاه خاتم گفت: یکی از حلقه‌های اتصال کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب که جایگاه کشور را در حمل و نقل بین‌المللی بار ارتقا می‌بخشد و زمینه ساماندهی حمل و نقل کالا و مسافر در این کریدورها را فراهم می‌سازد، آزادراه غدیر است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، بابک لارتی مدیرعامل شرکت تهران‌گسترش از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: یکی از حلقه های اتصال کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب که جایگاه کشور را در حمل و نقل بین‌المللی بار ارتقا می‌بخشد و زمینه توسعه مناسبات حمل و نقلی به منظور ساماندهی حمل و نقل کالا و مسافر در این کریدورها را فراهم می‌سازد، آزادراه غدیر است.

وی افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی استان‌های البرز و تهران به همت متخصصان و تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرا شده است، این مسیر به طول 158 کیلومتر و به صورت دو باند 6 خطه با عرض 37 متر، از محدوده شهر آبیک در آزادراه کرج- قزوین شروع می‌شود و تا محدوده چرمشهر در آزادراه قم- گرمسار امتداد می‌یابد و در اتصال کریدور غرب به شرق که از مرز بازرگان تا مرز سرخس امتداد پیدا می‌کند نقش مهمی دارد.

لارتی اظهار داشت: آزادراه غدیر از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند و موجب انتقال تردد خودروهای عبوری از کلانشهرهای کرج و تهران به خارج از محدوده این شهرها می‌شود و زمینه ایجاد یک ارتباط ایمن و حیاتی بین کریدورهای منتهی به تهران را فراهم می‌سازد.

وی در خصوص دسترسی‌های این آزادراه گفت: آزادراه جنوبی استان‌های تهران و البرز همه شریان‌های آزادراهی غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به این دو استان را قطع می‌کند و دارای 8 دستگاه تبادل همراه با رمپ و لوپ‌ها، ۱۰ دستگاه تقاطع غیرهمسطح با راه‌های فرعی و راه‌آهن و همچنین سه دستگاه پل بزرگ رودخانه‌ای است.

مدیرعامل شرکت تهران‌گسترش با قدردانی از همکاری وزارت راه و شهرسازی در اجرای این پروژه بیان داشت: این آزادراه که با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) احداث شده است و سبب کاهش هزینه و زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به طور متوسط ۹۰ دقیقه و برای خودروهای نیمه‌سنگین به طور متوسط ۱۱۰ دقیقه می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.