بازدید سایت : ۴۹۳۳۹

آمار عجیب از پرداخت نشدن عوارض آزادراه کاشان نطنز اصفهان

مدیر عامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان نطنز اصفهان(سان‌آرا) از کاهش ۵۰ درصدی پرداخت عوارض این آزادراه توسط کاربران و در نتیجه کاهش ۵۰ درصدی درآمدها در هفت ماه گذشته خبر داد.

آمار عجیب از  پرداخت نشدن عوارض آزادراه کاشان نطنز اصفهان
تین نیوز |

 مدیر عامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان نطنز اصفهان (سان‌آرا) از کاهش ۵۰ درصدی پرداخت عوارض این آزادراه توسط کاربران و در نتیجه کاهش ۵۰ درصدی درآمدها در هفت ماه گذشته خبر داد.

سید حامد مرتضوی با تاکید بر پرداخت نشدن نیمی از عوارض آزادراه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون افزود: متاسفانه کاربران آزادراه کاشان نطنز اصفهان از پرداخت عوارض با وجود ارسال پیامک پس از ترددشان در آزادراه از پرداخت آن خودداری می‌کنند که این پرداخت نکردن به‌ موقع عوارض، موجب تضییع حقوق سایر مسافران، نقص خدمت‌رسانی به مردم و تاخیر در بهبود وضعیت آزادراه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آزاد راه کاشان نطنز اصفهان مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور با آمار بالای تردد به‌ویژه عبور ناوگان سنگین حمل و نقل عمومی از جمله کامیون و تریلر است اظهارداشت: عمده محقق نشدن پرداخت عوارض از سوی کاربران خودروهای سنگین و تجاری در آزاداه است که عامل کاهش درآمدها و سرعت پایین اجرای عملیات بهسازی و ایمن سازی مسیر و به تبع آن نارضایتی کاربران به‌ویژه همان رانندگان خودروهای سنگین و تجاری به‌دلیل هزینه سنگین مالی ناشی از استهلاک خودروی آنها علاوه بر تحمیل هزینه به دیگران و کاهش سطح ایمنی خودروهای سبک می‌شود.

به گفته وی با وجود اینکه دخل و خرج آزادراه باهم همخوانی ندارد به دلیل اهمیت حفظ جان و سلامتی هموطنان هزینه‌های زیادی برای حفظ و نگهداری این آزادراه پرداخت می‌شود اما متاسفانه این اقدامات نمی‌تواند پاسخگوی کافی هزینه‌ها و تسریع در اجرای پروژه‌های ایمن و‌ بهسازی مسیر شود. مدیر عامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان –نطنز- اصفهان، با یادآوری اینکه میزان پرداخت کنونی عوارض برای آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان بر اساس تعرفه و ارزش واقعی آن نیست گفت: بیشتر رانندگان با وجود همین قیمت غیر واقعی و بسیار کم عوارض در این آزادراه نسبت به آزادراه‌های دیگر، از پرداخت این حق اجتماعی خودداری می‌کنند و به نوعی خود را مدیون دیگر مردم عزیز کشورمان می‌کنند.

 مرتضوی، افزود: در صورت دریافت عوارض معوقه بخش زیادی از مشکلات آزاد راه کاشان- نطنز- اصفهان حل و فصل خواهد شد و خدمات بهتری به کاربران این آزادراه ارائه خواهد شد. وی با اشاره به استفاده از سامانه نوین پرداخت آنی رو پرداخت الکترونیکی عوارض(ETC) تصریح کرد: مردم مجموعه آزادراهی کشور را با پرداخت به موقع عوارض در بهبود و بروزرسانی وضعیت موجود یاری کنند.

وی، روان‌سازی ترافیک آزادراه‌ها از طریق عدم نیاز به توقف خودروها، رضایت بهتر رانندگان با کاهش زمان توقف خودروها و پیروی از سیاست‌های بانک مرکزی جهت کاهش استفاده از پول نقد در پرداخت‌های خُرد را برخی از اهداف کلان پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی کشور برشمرد و گفت: صرفه جویی در زمان سفر،افزایش ایمنی تردد،کاهش مصرف سوخت با کاهش نیاز به توقف خودرو، ایجاد شرایط جذابتر برای سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و توسعه آزادراه‌ها، یکپارچگی و سازگاری سیستم‌های پرداخت عوارض در سطح کشور و افزایش توان نگهداری راه‌ها از طریق کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها از دیگر اهداف پرداخت الکترونیکی عوارض است.

شایان ذکر است؛ کشور ما در حال حاضر، بیش از ۲۸۰۰ کیلومتر آزادراه دارد که ساخت آزادراه کاشان_نطنز_اصفهان که از سال ۱۳۷۳ شروع و در سال ۱۳۸۲ به اتمام رسید از سال ۱۳۸۳ بهره‌برداری و نگهداری از آن در اختیار شرکت امیرکبیر قرارگرفت و از ابتدای سال ۱۳۹۳ نگهداری و بهره برداری از این پروژه ۱۶۳ کیلومتری به شرکت سان آرا واگذار شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.