معاون اول رئیس جمهور: آزادراه تهران شمال یک طرح ملی است که باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود
این طرح ملی باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و دولت برای اتمام این طرح افتخارآمیز و با توان مهندسی داخلی و بومی در کنار یکدیگر همکاری خواهند کرد.
معاون اول رئیس جمهوری آزادراه تهران شمال را یک طرح ملی خواند و تاکید کرد: این طرح ملی باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و دولت برای اتمام این طرح افتخارآمیز و با توان مهندسی داخلی و بومی در کنار یکدیگر همکاری خواهند کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا عارف در جلسه مربوط به آزادراه تهران شمال با بیان اینکه از ساخت قطعات نهایی شده این آزادراه با بهترین کیفیت، احساس غرور می کنیم، اظهار کرد: باید با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور و برآورد سازوکارهای پرداخت سهم دولت در این آزادراه و راهکارهای تامین مالی و تخصیص اعتبارات، هر چه سریعتر ساخت بخش های باقی مانده به پایان برسد.
عارف ادامه داد: ساخت این آزادراه تاثیر مهمی در صرفه جویی زمان، سوخت و آرامش مردم در یک سفر امن و لذت بخش دارد.
وی بر ضرورت رعایت جدی تمام ملاحظات و ضوابط زیست محیطی در ساخت آزاد راه تهران ـ شمال تاکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر نظارت جدی و دقیق باید در موارد ضروری راهکارهایی برای تسهیل روند ساخت این آزادراه ارائه کند.
عارف با یادآوری اقدامات انجام شده برای ساخت این آزادراه در دولت دوم اصلاحات، بیان کرد: پس از زمان بر شدن ساخت این آزادراه در آن زمان، تصمیمات بسیار خوبی در خصوص حل مسائل و نگرانی های محیط زیستی و روش های تامین مالی در آن برهه زمانی گرفته شد.
در این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روسای سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی، دبیر هیات دولت، سخنگوی دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان دستگاه های مرتبط حضور داشتند و مقرر شد کارگروهی برای آغاز ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران شمال با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مستضعفان، وزارتخانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اقتصاد و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود.
همچنین در ادامه این جلسه، درخصوص تامین اعتبارات و تعهدات مالی دولت در بخش های باقیمانده قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روش های تامین مالی آغاز ساخت قطعه ۳ این آزادراه، راهکارهای تامین مالی تهیه تجهیزات و دستگاه های حفاری تونل و الزامات محیط زیستی، بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.
در پایان جلسه نیز، ضمن اعلام پیشرفت کاری و فیزیکی ۸۳ درصدی منطقه ۲ به طول ۲۲ کیلومتر، اولویت بندی و ساخت طرح منطقه ۳ به طول ۵۲ کیلومتر نیز مورد بررسی قرار گرفت.