بازدید سایت : ۳۸۸۷۶

تکمیل تونل شمالی حیران نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار

برای تکمیل تونل شمالی ولیعصر حیران نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

تکمیل تونل شمالی حیران نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل تونل شمالی ولیعصر حیران نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از پروژه های مهم و حیاتی استان هم از لحاظ گردشگری و هم از لحاظ توسعه شهر اردبیل و نیز از بابت کریدوری که غرب را به شمال کشور متصل می کند گردنه حیران و تونل واقع در این مسیر است.

حیدری گفت: طول این پروژه ۲ کیلومتر و ۷۱۴ متر است که از این مقدار۷۳۰ متر تونل بوده و ۶۰ متر گالری های طرفین تونل و مابقی راه های دسترسی طرفین است.

وی افزود: خوشبختانه با اتمام تونل شمالی ولیعصر حیران، کف سازی، بتن پاشنه و لاینینگ تونل به طول ۷۱۳ متر اجرا شده و گالری ورودی تونل از سمت آستارا تکمیل شده و خروجی به سمت اردبیل هم به زودی تکمیل می شود.

تزریق ۱۱ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بتن در مرحله اجرای لاینینگ از ویژگی های برجسته و فنی این پروژه است

حیدری به ویژگی های برجسته و فنی این پروژه اشاره کرد و گفت: استفاده از ۹۹۸ تن میلگرد و آرماتور، خاکبرداری به میزان ۳۸ هزار مترمکعب، و نیز تزریق ۱۱ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بتن در مرحله اجرای لاینینگ از ویژگی های برجسته و فنی این پروژه عمرانی است.

وی ادامه داد: اعتباری که نیاز داشتیم تا این تونل و راههای طرفین آن تکمیل شود و به بهره برداری برسد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عملیات عمرانی اجرا شده که نزدیک یک هزار و۵۰۰ میلیارد ریال به پیمانکار پرداخت شده و یک هزار میلیارد ریال طلب پیمانکار تا به امروز این پروژه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: اگر بخواهیم تونل شمالی ولیعصر واقع در گردنه حیران را در موعد مقرر تکمیل نماییم مبلغ یک هزار میلیارد ریال باید به پیمانکار و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هم مجدد برای اتمام این پروژه تامین اعتبار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: تمام سعی ما بر این است در صورت بهبود شرایط جوی در فصل کاری و تامین اعتبارات لازم تا پایان سال جاری در اختیار مردم عزیز استان و گردشگران قرار داده و زیر بار ترافیک می رود.

گفتنی است تونل شمالی ولیعصر حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی تسهیل در تردد شهروندان در مسیر گردشگری اردبیل- آستارا طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و ۱۲ کیلومتری شهر نمین در گردنه حیران در دست اجرا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.