بازدید سایت : ۳۸۸۷۶

۲۸۹ کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی در اردبیل در دست احداث

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث و اجرای ۲۸۹ کیلومتر پروژه های توسعه بزرگراهی و راه اصلی در سطح استان اردبیل خبر داد.

۲۸۹ کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی در اردبیل در دست احداث
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث و اجرای ۲۸۹ کیلومتر پروژه های توسعه بزرگراهی و راه اصلی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح پروژه های بزرگراهی و راهسازی در سطح استان اردبیل اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ طول بزرگراه های استان ۱۸۵ کیلومتر و طول راه های اصلی ۶۸۹ کیلومتر در سطح استان اردبیل است که در نتیجه شاخص بزرگراه ها ۲۱ درصد و شاخص راه های اصلی به ۷۹ درصد بوده است.

حیدری گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ طول بزرگراه های استان ۲۳۷ کیلومتر و طول راه های اصلی ۶۳۷ کیلومتر است که در نتیجه شاخص بزرگراه ها به ۲۷ درصد و شاخص راه های اصلی به ۷۳ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن توسعه کامل راه های اصلی و بزرگراهی در سال های آتی و برای رسیدن استان اردبیل به شاخص های کشوری علاوه بر بزرگراه های موجود، لازم است ۱۸۶ کیلومتر به بزرگراه های موجود در استان افزوده شود.

حیدری ادامه داد: در همین راستا و برای افزایش شاخص و رتبه استان، طرح ارتقاء ۲۹۹ کیلومتر راه اصلی به بزرگراه در مرحله تکمیل مطالعات قرار دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی و ۶۴ کیلومتر راه اصلی در سطح استان اردبیل در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: مطابق برآوردها جهت تکمیل پروژه های بزرگراهی در دست اجرای استان ۸۶ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

حیدری ادامه داد: برای تکمیل کل برنامه های توسعه بزرگراهی و راه های اصلی شامل کل پروژه های در دست اجرا و مطالعه به ۳۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: در سال جاری با تکمیل بخشی از بزرگراه های در دست اجرا، ۳۵ کیلومتر دیگر نیز آماده افتتاح و بهره برداری بوده و در حال حاضر به صورت آزمایشی زیر ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تاکید به اینکه نیاز استان اردبیل به بزرگراه و توسعه راه ها ۸۱۴ کیلومتر است تصریح کرد: با بهره برداری و افتتاح کامل از ۳۵ کیلومتر اشاره شده، مجموع طول راه های بزرگراهی استان به ۲۷۲ کلیومتر افزایش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.