◄ نوسازی ناوگان باری جادهای؛ طرحی که جواب نداد
نوسازی ناوگان از آن طرحهایی بود که بدون تراضی کنشگران بخش خصوصی پیشنهاد شد.
دولت به جای اضافه کردن به عرضه ناوگان با طرح موسوم به «نوسازی ناوگان» باید یارانهای را که میخواهد به «نوسازی» اختصاص دهد صرف خرید تدریجی ناوگان کهنه و از دور خارج کردن آنها کند.
به گزارش تیننیوز، مطلب بالا پیشنهاد یک کارشناس و فعال حملونقلی است که در شبکههای اجتماعی بیان کرد و در توضیح آن گفت: دولت همواره طی 15 سال قبل به اضافه عرضه ناوگان اذعان داشته و همواره عرضه را اضافه کرده است؟!
همایون اسدی افزود: همچنین دولت طی سالیان گذشته، همواره مقوله بهرهوری نازل بخش حملونقل جادهای را فراموش کرده بود و شاید هم این موضوع اهمیتی برای دولت نداشت.
به گزارش تیننیوز، او گفت: نوسازی ناوگان از آن طرحهایی بود که بدون تراضی کنشگران بخش خصوصی پیشنهاد شد.
این فعال حملونقل خاطرنشان کرد: پیکره دو پاره حملونقل جادهای کشور که با اندیشه سراسر غلط تفکیک راننده از متصدی حمل در وزارت راه اوایل انقلاب طرحریزی شد اینک در هر دو شقه راننده و متصدی حمل در بحران است.
اسدی تاکید کرد: این بحران به زیان منافع ملی است و بهتر است به معالجه این بیمار در حال احتضار برخیزیم.
این کارشناس تاکید کرد: بهنظرم بهجای طرحهای این چنین، باید در اندیشه آمایش دوباره و باز-آرایش این بخش بود، این امر امکان پذیر است و ما طرحهایی در این سمت و سو داریم.
اسدی با بیان اینکه اندیشه معاون حملونقل وزارت راه (شهرام آدمنژاد) مبنی بر تشکیل بازارهای منطقهای جادهای هم اندیشه خوبی است، اظهار کرد: البته با این همه سوءتفاهم سیاسی و اقتصادی انباشته شده از قبل،اجرای آن، کار سترگی است که میتوان با جان دادن به «پیمان صرفا کاغذی اکو» به این مهم دست یافت.
خبرهاتون شده عین چوپان دروغگو
سلام.
سوال : اعتبار خرید تدریجی ناوگان کهنه و از دور خارج کردن آنها از چه منبعی باید تامین شود؟
گروه خیلی عالی کار راه اندازه